Vegatopia Forum

Lekker fit met vlees (?)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2005, 17:49:40 »
ik word juist wel vaker ziek sinds ik geen vlees meer eet :S kom blijkbaar toch iets tekort ofzo...

Dat zou goed kunnen. Misschien kun je een tijdje bijhouden wat je eet zodat je kunt zien of/wat je tekort komt? Bij het voedingscentrum hebben ze geloof ik online de mogelijkheid om dat te doen, maar ze geven ook een cdrom uit (voedingswijzer).
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #21 Gepost op: 15 december 2005, 17:51:21 »
En dat kan ook op www.voorhethart.nl
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2005, 19:52:16 »
ik word juist wel vaker ziek sinds ik geen vlees meer eet :S kom blijkbaar toch iets tekort ofzo...

Dan kan je best eens een bloedonderzoek laten doen bij de huisarts.

Ik heb mijn jaarlijks bloedonderzoek weer gehad & kom niets tekort, ze noemde mijn resultaten zelfs uitzonderlijk goed! :cheer:
« Laatst bewerkt op: 17 december 2005, 13:08:35 door Anya »

smikkeltje

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #23 Gepost op: 18 december 2005, 18:38:33 »
ik word juist wel vaker ziek sinds ik geen vlees meer eet :S kom blijkbaar toch iets tekort ofzo...

Dan kan je best eens een bloedonderzoek laten doen bij de huisarts.


ja, dat krijg ik regelmatig (omdat ik zo veel ziek ben) maar daar komt nooit iets zinnigs uit.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #24 Gepost op: 18 december 2005, 18:58:59 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

mijn opa zegt ook al weken dat ik meer vlees moet eten, omdat ik altijd verkouden ben. Volgens mij staat het er los van.
ik ga wel maar weer wat vitamines bijslikken, maar ik heb dan ook wel erg veel stress.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #25 Gepost op: 18 december 2005, 20:31:57 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

mijn opa zegt ook al weken dat ik meer vlees moet eten, omdat ik altijd verkouden ben. Volgens mij staat het er los van.
ik ga wel maar weer wat vitamines bijslikken, maar ik heb dan ook wel erg veel stress.
Vlees eten heeft echt niets met voorkomen of genezen van verkoudheid te maken. Vitamine c is de beste bron om meer weerstand te krijgen. Echinecea helpt ook daarbij. In vlees zit geen van beide. Dierlijk eiwit helpt voor het opbouwen van weefsels. Maar daar kan zuivel ook een steentje aan bijdragen. Zonder zuivel kan ook maar dan is het belangrijk om meer te letten op verschillende samenstellingen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #26 Gepost op: 18 december 2005, 21:52:43 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

mijn opa zegt ook al weken dat ik meer vlees moet eten, omdat ik altijd verkouden ben. Volgens mij staat het er los van.
ik ga wel maar weer wat vitamines bijslikken, maar ik heb dan ook wel erg veel stress.
Vlees eten heeft echt niets met voorkomen of genezen van verkoudheid te maken. Vitamine c is de beste bron om meer weerstand te krijgen. Echinecea helpt ook daarbij. In vlees zit geen van beide. Dierlijk eiwit helpt voor het opbouwen van weefsels. Maar daar kan zuivel ook een steentje aan bijdragen. Zonder zuivel kan ook maar dan is het belangrijk om meer te letten op verschillende samenstellingen.

tja, maar zuivel was ook verdacht he, qua verkoudheid  :-X

ik heb eigenlijk zo weinig zin/fut om er echt over na te gaan denken...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #27 Gepost op: 19 december 2005, 10:12:56 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

mijn opa zegt ook al weken dat ik meer vlees moet eten, omdat ik altijd verkouden ben. Volgens mij staat het er los van.
ik ga wel maar weer wat vitamines bijslikken, maar ik heb dan ook wel erg veel stress.
Vlees eten heeft echt niets met voorkomen of genezen van verkoudheid te maken. Vitamine c is de beste bron om meer weerstand te krijgen. Echinecea helpt ook daarbij. In vlees zit geen van beide. Dierlijk eiwit helpt voor het opbouwen van weefsels. Maar daar kan zuivel ook een steentje aan bijdragen. Zonder zuivel kan ook maar dan is het belangrijk om meer te letten op verschillende samenstellingen.

tja, maar zuivel was ook verdacht he, qua verkoudheid  :-X


Nee hoor, niet bij mij. Het enige effect dat zou kunnen optreden is dat de hoest wat minder snel los komt te zitten. Dat kan best lastig zijn bij veel hoesten. Hier vind je er meer over. Edit: Hoewel er ook een aanbeveling voor kippensoep in staat.
Een tip: tijmsiroop bij vastzittende hoest helpt goed en belladonna bij kriebelhoest.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2005, 10:14:30 door willem »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Lot

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #28 Gepost op: 19 december 2005, 12:09:26 »
Anya en anderen die jaarlijks een bloedonderzoek doen,
waarop laten jullie checken? (welke hokjes zijn aangekruist?)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #29 Gepost op: 19 december 2005, 14:07:53 »
Ff uit het blote hoofd....Ijzer (het 'totaalpakket'), eiwit, calcium, adl/hdl cholesterol, alle vitamine b's.
Tip: je kunt frauderen met het formulier. Als je wat dingen ziet staan die niet staan aangevinkt, kun je ze heel simpel zelf aanvinken voordat je naar het ziekenhuis gaat  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #30 Gepost op: 19 december 2005, 18:48:39 »
Anya en anderen die jaarlijks een bloedonderzoek doen,
waarop laten jullie checken? (welke hokjes zijn aangekruist?)

Goh... Hier kruist je dokter die vakjes aan, bezorgt het formulier + bloed aan het labo en geeft ook de resultaten aan jou door, dus ik heb het formulier zelf niet gezien. Ik heb de laatste keer gevraagd om zo ruim mogelijk te testen, dus vitaminen, calcium, ijzer, foliumzuur, cholesterol, eiwitten en daarnaast ook ontstekingen, leverwerking e.a.

Miepje Kurk

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #31 Gepost op: 19 december 2005, 20:48:53 »


Vlees eten heeft echt niets met voorkomen of genezen van verkoudheid te maken. Vitamine c is de beste bron om meer weerstand te krijgen. Echinecea helpt ook daarbij.


Echinacea werkt bij verkoudheid en dergelijke even goed als een placebo, dat is in verschillende onderzoeken aangetoond. Zonde van je geld lijkt me!


Lot

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #32 Gepost op: 19 december 2005, 22:11:27 »
dankje voor de info.
Apraxia, ja ik weet het nu voor de volgende keer:)
ik denk dat ik deze week nog een keer ga (eerst uitslag afwachten)
En ook de hele reutemeteut aankruis> waar ik nb ook om vroeg bij de doc. (calcium b12 enz )
i

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #33 Gepost op: 19 december 2005, 22:25:15 »
Je weet dat je wel gewoon betaald voor al die extra onderzoeken?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Lot

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #34 Gepost op: 19 december 2005, 22:30:21 »
uh oh uh nee :-\, voortaan alles in ene keer!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #35 Gepost op: 20 december 2005, 21:50:49 »


Vlees eten heeft echt niets met voorkomen of genezen van verkoudheid te maken. Vitamine c is de beste bron om meer weerstand te krijgen. Echinecea helpt ook daarbij.


Echinacea werkt bij verkoudheid en dergelijke even goed als een placebo, dat is in verschillende onderzoeken aangetoond. Zonde van je geld lijkt me!


Echinacea in homeopatische verdunningen klopt. Ik heb het over een kruidenelixer. Wat dacht je, dat kruiden niet zouden werken? Berkenbast is het oudste middel tegen hoofdpijn. Asperine is de chemische verwerking van de stof uit die berkenbast.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2006, 15:20:51 »
Zijn vego's vaker verkouden?
Volgens mijn vriendenkring wel:



ik zegt:
ze zijn nu alles aan het onderzoeken waarom ik altijd verkouden ben
W zegt:
eet je ongezond?
ik zegt:
ja
ik zegt:
ik rook niet, drink niet
W zegt:
te weinig vlees?
ik zegt:
het heeft deels erg te maken met allergieen
ik zegt:
weinig vlees, maar dat geeft niet
W zegt:
als je genoeg andere eiwitrijke dingen eet; collega van mijn pa is vegetarisch, maar eet te weinig vleesvervangers en is dus bestwel vaak ziek
ik zegt:
in het westen van Europa eet met toch veel eiwitten, zelden te weinig lijkt me

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #37 Gepost op: 06 februari 2006, 15:46:46 »
Had je eigenlijk al onderzocht/overwogen of het iets met zuivelgebruik te maken kan hebben?

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #38 Gepost op: 06 februari 2006, 15:53:05 »
ja, dat is die andere draad he.
Maar zowel met als zonder is het niks ....

Een tijd lang nuttigde ik bijna geen zuivel (we doen nooit toetjes, ik luste geen melk, was te lui om kaas te schaven). De laatste maanden nuttig ik het wel, maar het wordt niet slechter.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

proud-veggie

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #39 Gepost op: 12 maart 2007, 20:58:49 »
Dat je met vlees fit word is volgens mij echt onzin