Vegatopia Forum

Lekker fit met vlees (?)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leentje

Lekker fit met vlees (?)
« Gepost op: 30 september 2005, 14:21:46 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

bienne

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2005, 16:57:37 »
 :O :O
Ik heb al 6 jaar geen griep meer gehad...... Dus hoe zo fit met vleess??! Met vegetarisch ben je dus OOK fit

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2005, 17:32:32 »
Ik heb wel eens het idee dat vlees extra veel virussen overbrengt. Een verkoudheids- en griepvirus wordt vooral overgedragen via handencontact rechtstreeks of indirect. Dus handjesschudden of een deurkruk vastpakken zijn bijvoorbeeld grote boosdoeners doordat de andere hand vol zit met die lastige virussen. Een slager of degene die in de keuken staat en verkouden is of een griepvirus bij zich draagt zet dit virus over op een 'levend' product. Het zou me niets verbazen als de vermenigvuldiging van het virus op vlees sterker doorzet dan op een deurkruk. De kans dat je besmet wordt is daarmee dan ook groter geworden. Het is een veronderstelling, maar zou dit niet te bewijzen zijn? In mijn omgeving zijn de vegetariërs altijd minder erg ziek dan de vleeseters. Misschien is dat in jullie omgeving ook wel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #3 Gepost op: 01 oktober 2005, 17:22:48 »
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met slagers hoor. Het meeste vlees wordt toch verwarmd en dan gaan die bacterieën toch wel dood?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Mariska

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #4 Gepost op: 01 oktober 2005, 17:38:46 »
Ik vind die spotjes ook erg vervelend. Alsof er nu te weinig vlees gegeten wordt....Het is nergens voor nodig om reclame te maken voor vlees, aangezien er al zoveel vlees gegeten wordt.

Net zoals eerst die vreselijke spotjes voor varkensvlees en kippenvlees...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2005, 18:11:53 »
Het is nergens voor nodig om reclame te maken voor vlees, aangezien er al zoveel vlees gegeten wordt.

Vleesproducten willen natuurlijk dat er nog meer vlees gegeten wordt, als het even kan. En blijkbaar is de reclame wel nodig (want ze gaan niet voor niets geld ervoor uitgeven), wat op zich een goed teken is.

Kiwi

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #6 Gepost op: 01 oktober 2005, 19:03:13 »
Vleesproducten willen natuurlijk dat er nog meer vlees gegeten wordt, als het even kan.

Om over die vleesproducenten maar te zwijgen. ;D

Maar het voorlichtingsbureau vlees schijnt er toch mee te stoppen, dus ze hebben òf het idee dat hun reclames niet effectief meer zijn omdat mensen het niet geloven, òf dat iedereen al overtuigd is van het feit dat vlees nodig zou zijn.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #7 Gepost op: 01 oktober 2005, 19:09:41 »
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met slagers hoor. Het meeste vlees wordt toch verwarmd en dan gaan die bacterieën toch wel dood?
Dat zou je wel denken hè? Maar er is ook nog zoiets als kruisbesmetting. Sla of komkommer die gesneden wordt op een plank waar eerst het 'besmette' vlees op heeft gelegen. Dit geldt ook voor salmonella.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #8 Gepost op: 01 oktober 2005, 19:49:48 »
Maar er is ook nog zoiets als kruisbesmetting. Sla of komkommer die gesneden wordt op een plank waar eerst het 'besmette' vlees op heeft gelegen. Dit geldt ook voor salmonella.

Eerste les koken bij Verzorging (middelbare school): altijd een aparte snijplank gebruiken voor vlees en vis! Mijn mams heeft twee groene snijplanken voor groente ed. en een rode en een gele voor vlees.

Ik heb trouwens nooit griep (even afkloppen), niet toen ik vlees at en niet nu ik vegetarier ben. De fitheid is in de herfst ver te zoeken, maar dat was ook toen ik vlees at. Toen moest ik er zelfs regelmatig bloed voor laten prikken, de laatste jaren niet meer.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #9 Gepost op: 01 oktober 2005, 20:02:48 »
Toen moest ik er zelfs regelmatig bloed voor laten prikken, de laatste jaren niet meer.
Je lust eet nu ook meer groenten, hé?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2005, 19:47:18 »

katje

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2005, 16:42:19 »
Maar het voorlichtingsbureau vlees schijnt er toch mee te stoppen, dus ze hebben òf het idee dat hun reclames niet effectief meer zijn omdat mensen het niet geloven, òf dat iedereen al overtuigd is van het feit dat vlees nodig zou zijn.

Deze commercials komen van het voorlichtingsbureau vlees. Misschien de laatste keer dat ze aan commercials doen? Ik kan me er weinig bij voorstellen.  :(

Ik vind het een idiote reclame. Alsof je zonder vlees van allerlei belangrijke voedingsstoffen misloopt.

Tijmetje

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #12 Gepost op: 07 oktober 2005, 11:28:50 »
Ik erger mij ontzettend aan deze reclames. Ons proberen te laten geloven dat we zonder vlees niet oud zouden kunnen worden. >:(

Laatst bij de Konmar lag er zelfs in de vleesvervangerskoeling een stapel foldertjes van dat voorlichtingsbureau. Blijkbaar is het helemaal niet erg om zo af en toe een vleesvervanger te eten, maar denk er aan dat je toch een paar keer per week wel gewoon vlees eet. ::)  :borg:

Marizzie

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2005, 18:27:35 »

Monique

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2005, 11:23:48 »
De combinatie vlees en fit gaat bij mij echt niet samen hoor.

Xinramski

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #15 Gepost op: 19 november 2005, 03:44:20 »
hmm domme reclame ja, vraag me sowieso af of het nou echt zo nodig om de consumptie van vlees nog verder aan te moedigen....


maar over fit en vlees gesproken: een vriend van mij was laatst op vakantie geweest in Duitsland en had daar ge-mountainbiked. Het enige meisje in het gezelschap die toevallig ook nog veganist was, had alle jongens er keihard uitgefietst en kwam als eerste boven aan.

dat doet mij dan goed om te horen  :)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #16 Gepost op: 19 november 2005, 11:30:02 »
Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Ik denk dat het meer zo is dat dat meisje een goede conditie had door veel sporten en toevallig veganiste was.
Er zijn ook veel vleeseters met een onwijze conditie. Die zaten toevallig niet in dat groepje.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Xinramski

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2005, 13:25:04 »
ja tuurlijk, maar juist het feit dat ze én vrouw én veganist is en toch 'won' vond ik grappig om te horen.

ik zeg niet dat alle veganisten topsportes zijn maar zij is wel iig wel het bewijs dat je geen vlees nodig hebt om fit te zijn. dus.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2005, 18:47:28 »
:O :O
Ik heb al 6 jaar geen griep meer gehad...... Dus hoe zo fit met vleess??! Met vegetarisch ben je dus OOK fit

yep yep, ik ook :)

Nikkie

ps-ik woord af en toe verkouden, maar niets erg.
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

smikkeltje

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #19 Gepost op: 15 december 2005, 17:30:43 »
ik word juist wel vaker ziek sinds ik geen vlees meer eet :S kom blijkbaar toch iets tekort ofzo...