ik zou eerder kurkuma erdoor doen, want safraan is zo licht waarschijnlijk net zo licht geel als het gebak, de smaak is overheersend, of niet als je weinig gebruikt, maar dan heb je ook weer weinig kleur, en het is heel duur om te gebruiken als je het alleen als een kleurstof gebruikt en niet om de smaak, beetje zonde vind ik. Je zou ook extra citroenrasp of sinaasappelschil of beetje kaneel erdoor kunnen doen, de Bijenkorf doet door de boterkoek trouwens altijd heel veel gember dat is ook lekker. Maar ik vond de boterkoek op het plaatje er trouwens prima uit zien.
@Christiaan, wat was er mis met de safraan in de rijst, wat was er niet lekker aan? Het klopt dat het nooit het zelfde effect geeft als kurkuma, de rijst wordt heel heel lichtgeel of alleen of een paar plaatsen geel, maar wel heel lekker van smaak door de safraan. In India mikken ze vaak melk en/of boter door de safraanrijst om 'em extra romig te maken wat goed past bij de safraansmaak, misschien zou je voor een vegan alternatief een heel klein beetje vers gesperst sinaasappelsap door de rijst kunnen doen (niet te veel want dan proef je die safraan weer niet meer).