Vegatopia Forum

3 gangen chocola?

Offline Anne

3 gangen chocola?
« Gepost op: 26 september 2005, 13:12:45 »
Hey mensen,
Ik ga binnenkort een chocolade thema-avond organiseren op mn vereniging. Daar hoort ook een diner bij, en we willen eigenlijk dat er in elke gang chocola voorkomt... Voor een nagerecht is dat natuurlijk makkelijk, maar verder? Ik had al even op het internet gezocht, maar kon eigenlijk alleen kuikens (Ja echt, gatver!!) en lamsbout vinden waar ze dan een chocosausje over deden.
En ik kan zelf echt geen hoofdgerecht bedenken waar chocola lekker in verwerkt kan worden...
Is het echt onmogelijk, of iemand ideeen?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:3 gangen chocola?
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2005, 13:18:24 »
In mole zit chocola. Zie de Leidenmeet van april 2004 (denk ik) voor een recept van Annemieke. (Of het kookboek World food cafe ;)).

Hiero dus.

En Selly heeft enkele Vegatopianen eens een salade met chocola voorgezet. :)
« Laatst bewerkt op: 26 september 2005, 13:26:12 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
Re:3 gangen chocola?
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2005, 13:22:24 »
wat een leuk idee.
Inderdaad is zoals Calimero al zegt Mexicaanse mole een goed idee.
Het recept van Annemieke kun je ook wat minder uitgebreid maken, dan is het nog steeds erg lekker. Het is een goed recept voor veel personen, en als een deel wel en een deel niet vega eet is dat met dit recept ook handig te doen. Erbij kun je ander mexicaanse dingetje geven zoals tortillachippies, tomatensalsa, guacemole, maiskolf, etc.

Als voorgerecht kun je over een salade van bittere saladesoorten (roodlof, rode sla, en erbij dan nog een frisse sla zoals ijsbergsla) hele bittere chocolade schaven, dat is een goede combi. Erbij moet je dan eigenlijk ook nog iets vettigs doen, zoals geitenkaas, of geitenkaasdip. Ik kan me voorstellen dat het niet zoveel mag kosten als het voor een studentenvereniging is, bij de Turk kan je goedkope geitenkaas halen en die kan je evt. mengen met nog goedkopere feta (uit blik) en kwark. Wat peper erdoor, en bij de salade met een stukje brood geven.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2005, 13:22:53 door Selly »
,,,,فلافل