Vegatopia Forum

Alternatieve geneeswijzen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Alternatieve geneeswijzen
« Gepost op: 10 oktober 2005, 13:49:01 »
Ik kan het niemand aanraden om ongesneden brood te kopen als je geen ochtendmens bent. Afgelopen vrijdag was ik maar half wakker toen ik met een veel te scherp en gerafeld mes brood aan het snijden was, en vervolgens ook m'n wijsvinger. Niet te geloven hoeveel bloed uit zo'n klein wondje kan komen, en de boel is nog steeds niet helemaal genezen. Hopelijk kan ik vanaf morgen weer op een niet-paralympics-manier gitaarspelen.

Oei pijnlijk  :pet:

Een tip; als je een wondje hebt, gelijk een stukje van een Aloe Vera plant afsnijden (deze kan je in een tuincentrum kopen) en het vocht/slijm daarvan op de wond doen.
Doe dit meermalen per dag en de wond geneest sneller.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2005, 22:20:15 door Modub »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blunders
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2005, 13:57:17 »
Kom jij toevallig uit Zalk of uit Wisp, Monique? ;)

Monique

Re:Blunders
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2005, 13:59:34 »
Kom jij toevallig uit Zalk of uit Wisp, Monique? ;)

Nee :P

Aiko

Re:Blunders
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2005, 14:21:20 »
een stukje van een Aloe Vera plant afsnijden (deze kan je in een tuincentrum kopen) en het vocht/slijm daarvan op de wond doen.

Ik protesteer heftig!

Monique

Re:Blunders
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2005, 14:29:51 »
een stukje van een Aloe Vera plant afsnijden (deze kan je in een tuincentrum kopen) en het vocht/slijm daarvan op de wond doen.

Ik protesteer heftig!

Dat kan ik best begrijpen, maar de plant gaat er niet dood van hoor.
Het vocht/slijm is erg geneeskrachtig en helpt zowel tegen wondjes als kneuzingen.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2005, 14:30:30 door Monique »

Aiko

Re:Blunders
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2005, 14:32:55 »
Dat een plant niet doodgaat is geen excuus. De gemiddelde vis gaat ook niet dood bij het vissen en maakt het er ook niet leuker op. Voor een bevordende werking van de genezing heb je ook je eigen mondvocht al voor, trouwens.

Monique

Re:Blunders
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:02:00 »
Nogmaals ik begrijp je reactie, maar zo heeft iedereen zijn eigen mening, wat niet meer dan normaal is.
Als ik niet zelf heb ervaren dat het mondvocht in sommige gevallen niet helpt om een wond te genezen, had ik het volledig met je eens geweest.
Tuurlijk kan je ook zalfjes gebruiken, maar veel daarvan zijn weer op dieren getest en tja dan moet je toch een keuze maken he.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blunders
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:26:57 »
Verse Aloe Vera gel schijnt idd tegen heel veel dingen te helpen. Ook bij brandwondjes en zonnebrand wordt het wel eens aangeraden. Als het verwerkt is in een cremepje zijn de werkzame stoffen er ook meteen uit, dus het moet wel vers zijn.

Overigens zou ik wel uitkijken om iets te smeren op een wondje. Het beste is om er gewoon niks op te smeren (zeker geen (vitamine E-) cremepjes!).


Monique

Re:Blunders
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2005, 16:33:28 »
Als het verwerkt is in een cremepje zijn de werkzame stoffen er ook meteen uit, dus het moet wel vers zijn.

Ook dat ja.