Vegatopia Forum

Aanbiedingen

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Aanbiedingen
« Gepost op: 05 september 2005, 11:38:38 »
Bij de AH: biologische jonge kaas, 8 euro per kilo.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Aanbiedingen
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2005, 15:50:15 »
De aldi heeft vanaf morgen onder andere een rijstkoker voor 15 euri in de aanbieding. Is dat wat?
Verder digiweegschaal, friteuse, wokpan en meer keukensjit.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2005, 16:08:29 »
Een rijstkoker, daar twijfel ik nog altijd over. Het is nl. wéér een apparaat in de keuken. Om die reden heb ik ook nog geen bbm. Wat is nou het voordeel van die apparaten tov de conventionele wijze tw pan en/of oven?

Kiwi

« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2005, 18:24:12 »
Nou, van een bbm weet ik het wel: niet meer zelf deeg hoeven kneden, maar dat ding aanzetten en zoveel uur later er een versgebakken brood uit halen is toch heel wat makkelijker dan alles handmatig moeten kneden en laten rijzen vind ik!

Maar ja, een rijstkoker.... een collega van me heeft een (ingebouwde) rijstkoker, en die is er helemaal lyrisch over. Maar ik denk vooralsnog dat ik een pan net zo makkelijk vind.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2005, 18:51:26 »
Ik heb een tijdje geleden een rijstkoker gekocht en ben heel enthousiast. Ik was altijd wel tevreden hoe de rijst uit mijn pan kwam, maar de rijst komt *perfect* uit de rijstkoker!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2005, 15:58:44 »
Wegens werk kon ik niet vanmorgen in m'n slaapzakje voor de deur liggen. Tegen de tijd dat vrij, waren de rijstkokers alweer op bij allebei de Aldi's waar ik langs ben geweest. :(
Ter compensatie heb ik van minstens de helft van het uitgebreide assortiment aan goedkope Aziatische voedersjit wat meegenomen (sojasaus, mango-chilisaus, pruimenwijn, sinaasappel-mangosaus, pruimensaus - die ik per ongeluk liet vallen omdat ik zo recalcitrant was om zonder voorgeschreven winkelwagentje naar binnen te gaan, maar gelukkig lag er onder de vallende fles nog een stapel aanbiedingwezende keukenschorten, zodat ik gelukkig toch verschoond ben gebleven van verwijtende blikken van het winkelpersoneel - , sesamolie, currypasta's, mie etcetera).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2005, 10:32:19 »
Wat ik ook zag in de advertentie: magnetronwarmhoudplaten voor een habbekrats. Ik neem aan dat je die in de magnetron stopt en dat ze dan een tijdje nagloeien voor op tafel? Lijkt me handig. Ze gaan echter per twee, eentje vind ik dan wel genoeg: maar de ander is dan een leuk klein cadeautje als ik bij iemand te eten ben gevraagd.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2005, 19:55:22 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2005, 12:38:27 »
Oh! Ik wil al een hele tijd een rijstkoker.

Ik eet niet zoveel rijst, omdat ik niet zo van kleffe natte rijst houdt, en ik krijg mijn rijst met de pan niet zo goed droog. Een vriend heeft er wel eentje, en daar vind ik de rijst altijd hartstikke lekker.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2005, 13:01:13 »
Met een stoompan krijg je ook je rijst goed. En die kun je voor allerlei groenten en ook aardappels gebruiken. Ben een enthousiast gebruiker al zolang als ik een eigen huishouden voer.
Je schijnt ook meer voedingswaarde over te houden.
Het valt mij op dat broccoli heel mooi groen wordt in de stomer en gewoon gekookt niet.
Die elektrische stomer is van een prijs...dat ik denk dat je daar moeilijk een gasstomer voor kunt kopen. Dus als je 14.95 zou kunnen missen, zou ik het doen! Ik heb die gasstomer dus al...en dat weerhoudt mij denk ik toch.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2005, 13:01:52 door Lovelocker »

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2005, 13:09:10 »
Adviseer je nou een elektrische of eentje voor op het vuur?

« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2005, 13:09:30 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

bienne

« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2005, 17:26:41 »
Een folder van de natuurwinkel met stickers voor korting tot 25 % voor ak vrijdag en zaterdag. Net zulke zegels die ze bij AH ook wel eens hebben

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2005, 18:11:47 »
Nou ik ben tussen de middag toch maar zo'n rijstkoker gaan halen, zag dat er een groentenstoom mand op zat, en dat doe ik nog al eens. Ik vind het voor die 15 euro in ieder geval het proberen waard. Ik kon hem alleen niet meenemen op de fiets naar huis, de doos was te groot en dus heeft een aardige collega 'm even op weg naar huis bij me gebracht.

Er stonden hier in Fryslan overigens nog stapels; denk dat de friezen niet zo doen aan dat nieuwerwetse gedoe en gewoon ierpels mei griente en vlees iten... tsja wat moet je dan met een rijstkoker  ::)

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2005, 18:27:56 »
Adviseer je nou een elektrische of eentje voor op het vuur?
Omdat je er nog geen hebt en die elektrische stomer nu voor een heel lage prijs is: die elektrische. Die heeft m.i. voordelen boven de gas-
Het zal iets duurder zijn qua energiegebruik, verder kan ik geen nadeel verzinnen.
@Modub: de ierpels gaan er hier ook vaak in, in Heemsgerk. Ik kook ze wel eerst even gewoon, maar weet niet eens of dat nodig is.
Tip: meestal zitten dergelijk dingen in een kartonnen doos. Dan maak ik er een gleuf in voor mijn hand en dat gaat dan meestal prima op de fiets. Het ligt dan aan het gewicht wat je kunt hebben. Misschien is het een open deur, hoor, maar ik zie vaak genoeg mensen hannesen terwijl het zo vrij eenvoudig kan.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2005, 18:33:02 door Lovelocker »

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2005, 18:48:40 »
Vanmiddag ben ik dan ook maar naar de Aldi geweest maar helaas; pallets vol friteuses maar geen rijstkokers meer.  :(

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2005, 18:58:08 »
Dus met die rijststomer van de aldi kan je ook groenten stomen??

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2005, 19:00:50 »
Met een gewone stoompan kun je alles stomen, ook je onderbroeken, als je dat wilt. Zal met de elektrische ook wel zijn. Je zult waarschijnlijk wel goed op moeten letten hoeveel water je toe moet voegen.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #17 Gepost op: 15 september 2005, 19:05:32 »
Jamaar er is gewoonlijk toch wel een verschil tussen een rijstkoker en een stoompan?

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #18 Gepost op: 15 september 2005, 19:58:50 »
Modub heeft het erover dat er een groentenstoommand bij zit, dus ik zie het probleem niet.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #19 Gepost op: 16 september 2005, 16:57:16 »
Ik heb er ook eentje bemachtigd! In Leiden was het uitverkocht, maar Saena wilde wel naar Alphen rijden, want daar zit een grote Aldi. Eerst stelde ik nog voor om naar de kleinere Aldi in Leiden te gaan, voordat we het 10km verderop gingen bekijken. Gelukkig dat ze dat niet zag zitten, i.v.m. te klein slagingspercentage, want in de Aldi in Alphen hadden we het laatste exemplaar te pakken! Een paar minuten erna stonden de volgende gegadigden al naar het schap te kijken... een leeg schap dus.
Zielig voor hen wel. Maar ik ben erg blij dat we direct die kant op zijn gegaan, anders hadden we ook daar met sippe snuitjes weg moeten gaan.
 :smaail: