volgens mij moet je tegenwoordig goed zoeken naar zaken die nog in dierlijk vet bakken.... maar ik kan me vergissen.
ik heb gisteren wat van die falafun balletjes op (waarom noemen ze dat balletjes? 't zijn schijfjes bij mij....) en vond ze ietwat pittig en heavy on the cumin, maar da's beter dan flauw natuurlijk. Ook heb ik ze in de oven gebakken ipv frituren (wegens dieet redenen).
overigens, het knoflooksaus gooien over dit soort dingen (ook shoarma en kebab, voor de vleeseters) is, voor zover ik weet, een puur Nederlandse trend.
dat hoort helemaal niet bij falafel etc. Eerder tomatensaus, uiensaus, tahine of van die lekker groene pittige saus die ze bij moaz hebben
Wat er bijvoorbeeld in turkije het dichts bij knoflooksaus in de buurt komt, is Gaçic (sla me niet als ik het verkeerd spel), dit is op yoghurt basis met peper, knoflook en komkommer. Beetje de turkse versie van tzatziki, als je wil.
enfin, niet om te zaniken, maar als je knoflooksaus bij je falafel wil, dan moet je dus tussen de andere schappen zoeken.