Vegatopia Forum

Tofu

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tofu marineren & bakken
« Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2006, 13:40:52 »
ketjeap manis heb je van conimex en ah huismerk

Miriam

Tofu bewaren
« Reactie #41 Gepost op: 22 maart 2006, 21:26:45 »
Ik gebruik geen heel blok tofu in een keer... Hoe kan ik de rest bewaren? Liefst langer dan 2 dagen..

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Tofu bewaren
« Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2006, 22:01:49 »
Ik gebruik geen heel blok tofu in een keer... Hoe kan ik de rest bewaren? Liefst langer dan 2 dagen..
Tot twee dagen na opening van de verpakking kan je het in de koelkast bewaren. Je hoort dan elke dag het water te verversen. Een dagje meer kan ook nog wel, maar om het veel langer te bewaren blijft er weinig anders over dan het diep te vriezen. Daardoor schijnt de structuur wel te veranderen, maar dat hoeft niet ten nadele te zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Miriam

« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2006, 22:55:28 »
Als ik het blok bij het eerste gebruik in vieren snij, en de resterende 3 delen in diepvrieszakjes invries, gaat dat dan goed? En voor hoelang? Het wordt dan toch alleen wat steviger?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #44 Gepost op: 22 maart 2006, 23:04:10 »
Hoe lang je in kan vriezen staat meestal wel op de deksel van de diepvries. Iets van een maand of drie? Of heb je een vriesvakje? Dan zal het wel niet al te lang zijn, twee weken misschien?

Wat er precies gebeurt met tofu in de diepvries weet ik niet, maar het is wel zo dat sommige mensen opzettelijk hun tofu invriezen omdat het dan meer textuur krijgt.

Maar ik zou zeggen: een blok tofu is niet al te duur, en in een week of 2, 3 moet je er wel 4 keer van kunnen eten, dus probeer het eens?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #45 Gepost op: 22 maart 2006, 23:23:23 »
Bij twee sterren diepvries denk ik 1 maand. Bij drie sterren zeker 3 maanden. Daarna ontdooien en marineren. Het wordt inderdaad iets steviger na invriezen. Ik proef het redelijk goed, maar het is niet verkeerd dat invriezen, zeker niet als je daarna goed marineert.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2006, 23:24:17 door Selly »
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2006, 00:43:16 »
Kun je van overgebleven tofu ook broodbakken, vraag ik mij nu af?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2006, 22:12:38 »
Je kan er helaas geen linzensoep van maken :'(

Miriam

« Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2006, 23:25:38 »
Nee, daar heb je linzen voor nodig  :P

Tofu
« Reactie #49 Gepost op: 29 maart 2006, 12:55:29 »

Ik kan hier in de supermarkt alleen tofu vinden die al tot gehakt uiteenbrokkelt als ik er naar kijk. Ik gebruik dat spul dus eigenlijk nooit.
Is er een trucje om dit spul toch enigszins in de vorm van (stevige) blokjes door mijn brouwsels te roeren?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
Re:Brokkelige tofu
« Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2006, 14:26:10 »
Van invriezen wordt tofu wat steviger.
,,,,فلافل

Miriam

« Reactie #51 Gepost op: 29 maart 2006, 20:12:56 »
Moet je de tofu eigenlijk in het vocht invriezen?  ???

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #52 Gepost op: 30 maart 2006, 14:31:18 »
Moet je de tofu eigenlijk in het vocht invriezen?  ???

Doe ik niet.
,,,,فلافل

Miriam

« Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2006, 18:51:09 »
Is het dan normaal dat het verkleurd?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2006, 20:58:23 »
Ja het wordt geler.
,,,,فلافل

Miriam

« Reactie #55 Gepost op: 30 maart 2006, 21:01:36 »
Nee, okee, dan is het goed... Ik durfde het al bijna niet meer te eten, nu ben ik gerustgesteld  ;D

kabir

« Reactie #56 Gepost op: 04 april 2006, 17:00:15 »

Ik kan hier in de supermarkt alleen tofu vinden die al tot gehakt uiteenbrokkelt als ik er naar kijk. Ik gebruik dat spul dus eigenlijk nooit.
Is er een trucje om dit spul toch enigszins in de vorm van (stevige) blokjes door mijn brouwsels te roeren?

Je moet opzoek gaan naar een andere winkel. Tofu hoort toch niet brokkelig te zijn?

Offline Carla

• 259
« Reactie #57 Gepost op: 05 april 2006, 10:11:40 »
Je moet opzoek gaan naar een andere winkel. Tofu hoort toch niet brokkelig te zijn?

Het ligt eraan, er zijn meerdere soorten en per merk verschilt de structuur ook.
Ik had er van de week een uit m'n vriezer gehaald die bij het kopen (bij een toko) heel week aanvoelde, haast als de silken tofu die je voor desserts kunt gebruiken. Ik had er een hard hoofd in maar toen ik het water eruit kneep bestond de tofu ineens uit laagjes, (struktuur vergelijkbaar met bladerdeeg maar dan van tofu) en dat nam heel goed de marinade op en werd heel knapperig bij het bakken.

Offline IneN

• 873
Tofu
« Reactie #58 Gepost op: 28 december 2007, 15:59:47 »
Met kerstavond heb ik met de hele familie gegourmet. Mijn mama en ik waren een heleboel vegetarische spulletjes gaan halen voor op de gourmet te leggen, waaronder tofu.
Ik had eerder al eens tofu gegeten en was toen al niet erg overtuigd.
Nu zaten er van die tofu-kruiden bij, dus ik dacht 'we proberen dat nog maar eens'. Uiteindelijk proefde ik enkel de kruiden waar ze zaten op mijn tofu en de todu zelf... Smaakte nergens naar.
Ik vroeg me af; is dat normaal? (dat tofu geen smaak heeft)
Kan je er wat mee doen (op een bepaalde manier bakken zodat-ie krokant wordt, want dat was-tie niet), ... zodat tofu wèl erg lekker wordt? Bedankt!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Tofu
« Reactie #59 Gepost op: 28 december 2007, 16:09:35 »
Kijk eens
hier
hier
hier
en
hier