Vegatopia Forum

Dag 6

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mcli

Dag 6
« Gepost op: 29 augustus 2005, 16:01:25 »
Hallo allen..

Ik ben heel impulsief gestopt met het eten van vlees., pas 6 dagen geleden maar ik ben er diep van binnen al veel langer mee bezig..

Ik ondervind (nog) geen verleiding maar vind t wel moeilijk en duur om te koken (arme student he).. Ik ben nog bezig met het probleem vis ik las dat t verstandig is eerst te stoppen met vlees  ??? en dan pas al t andere.. Vis heb ik echter ook nog niet gegeten..

Het enige waar ik mss bang voor ben is het missen van de smaaksensaties omdat ik zo ongelofelijk van eten hou *chili con carne*..

Ik merk dat ik een steuntje in de rug nodig heb (als mensen ernaar vragen vind ik dat heerlijk) vandaar mijn aanmelding hier..

Graag zou ik wat adviesen krijgen en veel duwtjes in de rug..
Alvast bedankt..!!  :O

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dag 6
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:07:05 »
Ik weet eigenlijk niet hoe Chili con carne smaakt. Maar smaakt Chili sine carne heel anders? Smaaksensaties krijg je vaak met kruiden, en dat kun je in een vegetarisch recept dus ook krijgen.

Bevalt het vegetarisme verder wel?

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:18:34 »
Geen idee eigenlijk maar zie dat t zonder vlees is..
Jippie..!! Dank je ga t zeker n keer proberen..
Het bevalt me zo goed ik voel me er heerlijk bij.,
t idee dat ik wat goeds doe voor mezelf en andere..
Ook lichamelijk voel ik me beter ik merk t echt., daarom wil ik t ook zeker volhouden en heb t idee dat t me gaat lukken..

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dag 6
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:34:34 »
welkom hier.
Op zich moet het heel goed mogelijk zijn goedkoop vegetarisch te koken. Er lopen hier wel meer studenten rond die het ook wel lukt, en toen ik zelf student was is het me ook altijd gelukt.
In de draad wat eten we vandaag kun je inspiratie op doen door te lezen wat andere vegetariers eten, er is ook een draad met eenpansgerechten die niet al te duur zijn, er is een draad over goedkoop koken, er is een aanbiedingendraad, er is een draad met gerechten die klaar zijn binnen 5 minuten en je kan ook voor recepten in Jans keuken kijken.
hier is nog een hele draad met algemene info over vegetarisme en er is ook nog een voorsteldraad op het forum

« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2005, 16:35:56 door Selly »
,,,,فلافل

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:45:40 »
 :thumbsup:

Kiwi

Re:Dag 6
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:58:08 »
Ik ben nog bezig met het probleem vis ik las dat t verstandig is eerst te stoppen met vlees  ??? en dan pas al t andere.. Vis heb ik echter ook nog niet gegeten..

Waarschijnlijk werd hier met "al het andere" gelatine, foute e-nummers of zuivel en eieren bedoeld. Er is geen enkele reden waarom je nog vis zou eten als je uit medelijden met dieren bent gestopt met vleeseten.
En van mij krijg je een wortel, als steuntje in de rug: :wortel: Succes ermee!

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2005, 17:03:42 »
Nee precies t is immers n principe kwestie.!
Ghahaha Lekker zo n wortel bedankt..

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Dag 6
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2005, 19:49:38 »
Qua eten kan je heeeeel veel experimenteren nu! Hartig brood, groentenpakketjes uit de oven. Stoofpotjes met seitan en tofu...
Hmm. Ik vind zelf dat ik elke dag heel lekker eet en mis absoluut niks (ben sinds m'n 16e geloof ik vega).

Macka

Re:Dag 6
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2005, 21:13:41 »
Hoi,
ik ben ook student hoor, en het is prima te doen. Die kant-en-klare burgers zijn duur, maar die gebruik ik ook nooit (vind de meeste ook niet echt lekker, eigenlijk).
Tofu en tempe zijn bij de toko vaak een stuk goedkoper dan bij de supermarkt, en ga in de supermarkt eens op zoek naar de budget-noten (het c-merk, zeg maar :) )
Tempe is trouwens wel een beetje acquired taste: de eerste keer dat ik het gekocht heb, heb ik het ook weer weggegooid omdat ik dacht dat het bedorven was. Maar nee, het hoort zo te ruiken, en intussen vind ik het zelfs lekker.
Als je een keer chili-sin-carne wilt maken zoals je gewend bent, kun je vegetarisch gehakt gebruiken. Net zoals 'echt' gehakt smaakt het eigenlijk nergens naar ;), dus je kunt met kruiden doen wat je leuk vindt.
Succes!

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2005, 09:03:34 »
Klopt als je gehakt niet kruid is t ook niet smaakvol..
Met vlees koken is voor mij waarschijnlijk nog gemakzucht
of gewenning., op de 1 of andere manier hoort t erbij
en heb ik nog echt n vervanger nodig..
Van de week heb ik wel stamppot gegeten met niets erbij
weet dat je noten etc. kan toevoegen maar zelfs dat had ik niet gedaan en miste niets..

Gisteren ging ik bij mn ouders eten en mn moeder had al jus
over de aardappelen gedaan.. Ze had er niet bij nagedacht
(gewenning) en ik heb toen n tosti gemaakt..
Van de week had ik jus (regulier merk knorr ofzo n zakje) gekocht waar geen dierlijke middelen op stonden vermeldt is dit veilig..?

Kiwi

Re:Dag 7 inmiddels?! ;)
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2005, 09:06:20 »
Als er niet opstaat dat het vlees(extract) of bouillon bevat kun je ervan uitgaan dat het er ook echt niet in zit.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2005, 10:52:38 door Kiwi »

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2005, 10:07:25 »
Mooi dan heb ik dat goed gedaan..!!
He lekker kan ik ook gewoon n jus-tje nemen  :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Dag 6
« Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2005, 10:50:29 »
Maggi heeft ook justabletten, goedkoop, makkelijk en heel erg lekker over stamppot! Succes ermee Mcli!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dag 6
« Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2005, 17:28:32 »
Hoi Mcli!

Ik ben zelf ook van de ene op de andere dag gestopt met het eten van vlees en vis. Dat afbouwen kan maar hoeft niet!! Ik denk dat afbouwen verstandig is voor mensen die vlees en vis ook erg lekker vinden (vonden)! Ik zelf heb het beide nooit echt lekker gevonden en dat maakt het denk ik toch een stukje makkelijker!

Wat ik wel afgebouwd heb is de gelatine, en de "normale" kaas, die dierlijk stremsel bevat. Ik heb daar wel een paar weken over gedaan, dus geef jezelf de tijd! Informeer jezelf, je kunt enorm hier op de forums van vegatopia enorm veel info vinden!

Chili con carne heb ik weleens gegeten en naar mijn idee smaakte het vooral pittig?! Zo'n pittige/pikante smaak kan je uiteraard ook aan vegetarisch eten toevoegen.

Koop een vegetarisch kookboek. Blader 'm wel even door voordat je er een aanschaft. Je hebt kookboeken met hele makkelijker en geen tijdrovende recepten. Altijd makkelijk!

Wat betreft het steuntje in de rug: volgens mij heb je het zelf al genoemd: je voelt je er enorm goed bij en dat lijkt me het beste steuntje in de rug dat er is!

Mcli

Re:Dag 6
« Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2005, 10:23:12 »
Wat betreft het steuntje in de rug: volgens mij heb je het zelf al genoemd: je voelt je er enorm goed bij en dat lijkt me het beste steuntje in de rug dat er is!

Je hebt gelijk..!!


Ik wil daar idd later mee beginnen maar lees er wel veel over eerst maar wennen aan geen vlees..
Ik ga zeker snel beginnen aan de chili..!! :vork:

ineke

Re:Dag 6
« Reactie #15 Gepost op: 02 september 2005, 15:30:21 »
hey Mcli,

ik ben ook zeer impulsief van de een op de andere dag gestopt met het eten van vlees en vis. Voor de dag dat ik opeens wilde stoppen met dit te eten (in de dierentuin), had ik er zelfs niet eens echt over gedacht om te stoppen. Iedereen was dan ook zeer verbaasd. Ook omdat  ik ontzettend veel van vlees en vis houd. Ik houd het tot nu toe nog best makelijk vol (nog steeds niet gezondigd ofzo..ja zonder dat ik het wist garnalenspul door de fou yong hai). Alleen als ik ergens ben vind ik het moeilijk. En ik moet ook wennen aan een nieuwe manier van eten. Succes gewenst dus! Ik ben trouwens ook een student, maar woon nog wel thuis, das ook niet heel handig hoor, want nu is mijn omelet gehalte veel te hoog omdat me ma niet zo'n zin heeft om voor me te koken (en niet de troep wil van mij die ernaast kookt, ze kookt al voor 6 personen).

Ik wens je ook veel succes...en wat mij betreft is gewoon in één keer stoppen met vlees en vis het beste....ik zou alleen maar steeds meer gaan sjoemelen....en tot nu toe nog geen afkick verschijnselen gehad ;-)

groetjes ineke