Ik heb sinds vorige week een ijsmachine. Nu was ik op zoek naar recepten, en in deze draad zag ik regelmatig het befaamde kokosijs van de workshop ergens in 2003, maar het recept vind ik nergens. Wie helpt me?
voor een halve liter, lijkt weinig, maar het spul is debiel machtig:
[snip recept kokosijs]
Ik heb dees vanavond es geprobeerd. Dit ondanks dat ik geen al te beste vriezer heb, en ook geen ijsmachine, en eigenlijk niet eens echt van ijs houd (ja sorry hoor, maar ik vind dat dus veel te koud!
, alhoewel de smaak op zich heel goed kan zijn natuurlijk).
Maarja, any excuse om wat te prutten met kokosspul, natuurlijk!
Ik heb het om half 8 in de vriezer gezet en dacht er pas net weer aan, dat is vier uur later, en ik had dus helemaal nog niet geroerd, en eigenlijk was het al genoeg bevroren. Kennelijk doet dat vriesvakje het best aardig, dan. Of het gaat veel sneller als je maar een kwart liter maakt, dat kan ook.
Bij gebrek aan keukenmachine duw ik het spul morgen wel door de mini-chopper, denk ik (de mini-chopper is Heel Lawaaiig, en onze flat is Heel Gehorig, dus nu is geen optie). Hoe lang kun je het eigenlijk bewaren?
(Dat was niet bedoeld als een belediging hoor; het kruimeltje dat ik al heb geproefd was erg lekker.
)