Als je op de kaart kijkt, zie je dat Sittard bijna 1 gemeente vormt met Tüddern. Toen ik in 1980 grenslandbewoner werd ging ik al snel even rondsnuffelen, in Maaseik-België en Duitsland: Tüddern, Süsterseel, Heinsberg.
Tamelijk veel producten zijn daar net even anders dan bij ons, vergen soms smaak-omstelling. Prijzen kunnen op productgroepen vrij sterk verschillen. Aan sommige origineel-Duitse producten ben ik in het bijzonder gewend geraakt, omdat ze behalve van zeer goede kwaliteit ook nog eens gunstig in prijs zijn.
Tja, als je hier toch eenmaal woont zou ik het dom vinden om die paar voordelen niet mee te pakken.
Weet je wat ook lekker is bij de Aldi in Tüddern (nou ja, in Duitsland, als je in Oldenzaal woont hoef je niet per se naar 't zuiden te rijden hoor!)? Esrom-kaas! Een pittige soort kaas, ik geloof oorspronkelijk uit Denemarken.
Af en toe vind ik het jammer dat ik nu in het midden van het land woon en niet meer de kans heb om dat soort produkten even met de fiets bij de supermarkt te halen. Ik heb 500 m van de Duitse grens gewoond, dus dat was wel makkelijk.
Maar goed, ijsmachines dus...
Ik denk dat je hem veel zult gebruiken Helena, want als ik al zie hoe veel je de broodmachine gebruikt... Zo'n ijsmachine is nog makkelijker in 't gebruik (vind ik dan) en je kunt altijd je favoriete combinaties maken. Ik had zaterdag raberber-ijs, met gember en mascarpone. Niet geschikt voor mensen die op de calorieën letten dus, maar goddelijk lekker!