Vegatopia Forum

Hoe vaak achter elkaar..

Elsbeth

Hoe vaak achter elkaar..
« Gepost op: 24 augustus 2005, 14:52:55 »
Hoe vaak kunnen jullie achter elkaar hetzelfde avondeten eten? Voorbeeld: ik maak soep of pasta. Ben gruwelijk slecht in koken voor 1 persoon én heb bovendien geen vriezer. Dat is dan dus 2 a 3 dagen hetzelfde eten. Meestal zit een 4e dag er qua portie er ook nog wel in, maar dat flikker ik dan weg, puur omdat ik écht geen zin heb in nog een keer hetzelfde. Meestal heb ik na twee dagen hetzelfde er genoeg van.
Hoe zit dat bij jullie? En ik bedoel niet kliekjes opmaken of dingen toevoegen/weglaten waardoor het toch nog anders word, maar echt hetzelfde eten. Ik doe het redelijk vaak, omdat ik het zonde vind om eten weg te gooien en het voordeliger is om het op te eten in plaats van nieuw eten te kopen (en soms maar ik expres veel soep zodat ik er een dag of 4, 5 van kan eten).
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2005, 14:55:23 door Elsbeth »

Offline Selly

• 30.783
Re:Hoe vaak achter elkaar..
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2005, 14:54:03 »
Hoe vaak kunnen jullie achter elkaar hetzelfde avond eten eten?

oh getsie dat doe ik nooit dat vind ik zo naar.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2005, 14:55:22 »
als mijn ouders niet thuis zijn, en bart en ik dus voor onszelf moeten koken, doen wij het ook

wij kunnen allebei niet voor minder dan 4 personen koken, dus dit is de meest eenvoudige oplossing
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2005, 15:05:54 »
Ik doe dat echt bijna nooit, maar is voor vier personen koken écht zo veel simpeler/goedkoper dan voor één of twee?
Ik eet heel vaak pasta of rijst met gebakken groenteprut, en dan kun je dus bijvoorbeeld groente bakken (champignons, courgette, paprika, boontjes, kleine stukjes broccoli, alles eigenlijk) en dat op dag één eten met pasta waar je een lepel pesto door hebt gemikt en op dag twee met rijst en pindasaus en op dag drie met pasta en lekkere kaas ofzo.
En dan zou ik dus niet de moeite doen om álles op dag één al te snijden en te bakken, maar gewoon beetjes van alles doen (kun je ook nog variëren met wat er precies ingaat...)
This is between me and the vegetable!

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2005, 15:20:31 »
Ik eet (soms als ik echt geen tijd heb voor vers koken) wel eens spul uit een pakje, 'lassie gekruid en wel' met groentes ofzo. En dat maak ik dan in één keer en dat eet ik dan twee dagen.

Voor de rest kan ik heel aardig eenpersoons koken :)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Viz

• 395
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2005, 15:41:05 »
Ik deed het vroeger wel eens als ik de volgende dag moest werken en het daar in de magnetron kon opwarmen, dan kookte ik expres extra veel. (Beter dan steeds een frietje op het station te halen, bleeegg)

Maar nu het niet nodig is eigenlijk nooit, ik hou ervan om elke dag verse dingen te eten. Soms blijft er wel eens wat over wat zonde is om weg te gooien, dan probeer ik er iets van een extra bijgerechtje van te maken of eet ik het 's middags op.
Bovendien vind ik koken tegenwoordig leuk, dus niet erg om elke dag wat uitgebreider te koken en vind ik het leuk om elke dag wat anders te maken.

Met soep doe ik het trouwens wel eens dat ik voor 2 dagen soep heb. Maar ik maak meestal niet van die grote hoeveelheden, dus meestal is het in een keer op.

Groetjes, Isa

Toevoeging: ik kook altijd voor 2 personen
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2005, 15:43:40 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Kiwi

« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2005, 15:46:29 »
Ik eet over het algemeen wel elke dag iets anders. Wel maak ik soep vaak voor meerdere dagen, en ook kook ik wel eens rijst voor een aantal dagen tegelijk, zodat ik het de dag erna alleen nog maar hoef op te warmen. Maar dan eet ik er wel een ander groentenprutje bij dan de dag ervoor.

Monique

« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2005, 15:48:32 »
Het ligt er helemaal aan wat het is en of ik er trek in heb, pasta salade en boerenkool bijvoorbeeld kan ik meermalen (meer dagen) achter elkaar eten, maar bijvoorbeeld witlof of rijst liever niet.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2005, 17:16:25 door Monique »

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2005, 17:14:34 »
Eigenlijk nooit, meestal maak ik een combi met iets anders de dag erop. Als ik iets voor twee dagen maak (bijvoorbeeld pasta) dan eet ik op dag 1 de eerste helft en op dag 3 de tweede helft. Maar ik maak erg weinig gebruik van zakjes en potjes, dus meestal kook ik gewoon alleen voor de dag zelf. Eventueel niet klaar gemaakt eten (halve sla, zak diepvriesaardappels) kunnen gewoon in de koelkast/diepvries.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2005, 18:57:36 »
Ik vind dat echt niks, twee keer achter elkaar hetzelfde. Maar ik kan gelukkig goed porties inschatten.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:23:50 »
als ik iets langer dan een dag bewaar krijg ik er buikkrampen en diarree van.... dus dat doe ik nooit.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:45:39 »
Ik eet ook vrijwel nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde. Soms, als ik soep overhoud, eet ik dat de volgende dag bij de lunch.
Ik probeer ook de hele week door zoveel mogelijk te variëren, niet te veel dagen achter elkaar rijst bijv.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2005, 19:49:17 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2005, 23:49:27 »
Om praktische redenen kook ik soms wel voor 2 dagen. Maar dat is dan meestal omdat ik 's avonds werk en echt geen tijd heb om te koken. 3 of 4 dagen hetzelfde is er echt over voor mij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Di.

• 177
« Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2005, 13:01:12 »
als ik tentamens heb kook ik een keer veel en dan eet ik daar drie dagen van. Ik raak het wel zat, maar eten is voor het hongerweg gevoel als ik aan het leren ben, dus maakt het niet zoveel uit.
Daarbuiten eet ik soms 2 dagen achter elkaar hetzelfde, maar niet vaak.
Mijn moeder kookt altijd heel veel (bij ons weet je namelijk nooit wie er allemaal opeens op bezoek komen) en dan blijft vaak over, dus ik ben wel gewend aan 2 dagen hetzelfde.
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

viv

« Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2005, 14:55:00 »
2 dagen hetzelfde komt hier regelmatig voor
als ik bijv. moet sporten is het handig effe een pasta in de magnetron te doen
of als we der echt geen zin in hebben eten we alles 1x en doen we de rest in de vriezer
voor 2 koken is toch moeilijker hoor, aangezien bijv. pakken rijst etc toch uitgaan van vier vaak ;)

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:05:35 »
Ik vind 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten helemaal niet leuk. Maar gelukkig hoeft dat ook nooit, want wij zijn met 2 en we kunnen heel goed voor 2 koken. Het is eigenlijk altijd precies genoeg!

anjo

« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2005, 18:12:48 »
Zonder diepvriezer is het lastig bewaren als je de volgende dag wat anders wilt eten.
Pastasaus bewaar ik wel voor de volgende dag, deze is dan zelfs nog lekkerder en dan met zelfgemaakte soep en een lekker broodje komt het wel op.

Offline Viz

• 395
« Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2005, 21:22:01 »
voor 2 koken is toch moeilijker hoor, aangezien bijv. pakken rijst etc toch uitgaan van vier vaak ;)

Dan pak je toch minder rijst uit het pak?!!  ???
'fish are friends, not food!'

viv

« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2005, 13:17:10 »
Maar pakjes saus/kruiden pak je niet zo snel de helft van he.. en kant en klare zakjes groenten ;)

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2005, 13:49:09 »
Nee, daar pak ik zelf nooit het heel van.
Diepvriesgroenten zijn over het algemeen minder verlept dan die treurige zakjes, en daarvan kan je uitstekend de helft gebruiken.
Sauzen en kruiden uit pakjes zijn vies, te duur en schelen je nauwelijks werk. Als je er echt geen zin in hebt, neem dan sauzen uit potjes waarbij je de rest in het potje in de koelkast zet voor volgende week.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll