Jahoor, eventjes wel. Relatief scheelt dat. Ik vind het alleen niet erg veel uitmaken. Ik snap wel dat je er een "goed" gevoel aan over houd.
Ik wil helemaal niet dat er dieren voor bont gefokt worden, dus door alleen geen bont te kopen was er niets berijkt. Demonstreren, acties, WETGEVING. Dat helpt alleen bij dierenwelzijn.
Het moet toch wel mogelijk zijn? Versimpelde weergave: Een varkensboer vangt 100 Euro voor een varken, ongeveer 1 euro per kilo geslacht gewicht. Het kost de boer 90 euro om het varken te mesten. In de winkel kost die zelfde kilo 10 euro.
Stel nu dat je voor die kilo 11 euro zou moeten betalen, en dat die ene euro naar de varkensboer gaat, dan is zijn opbrengst vertienvoudigd. Met dat geld is het mogelijk om alle varkens een lekker luxe leventje te geven.
Dan ben ik veel blijer dan dat er (in een extreem geval) de helft aan varkens wordt gehouden omdat de helft van de mensen geen vlees meer eet.
Ben jij dan ook niet veel blijer? Of 100 varkens een luxe leventje, of 50 geen luxe leventje? Of anders 50 varkens een luxe leventje?