Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #200 Gepost op: 24 augustus 2005, 10:20:01 »
Yeah, right...

Zullen we het over bier en lekkere wijven gaan hebben? :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #201 Gepost op: 24 augustus 2005, 12:49:45 »
Aangezien in de redenatie van vegas tov vleeseten en leer dragen de kleinste bijdrage telt,zou deze uitzending ook het einde moeten betekenen van de menselijke consumptie van soja,toch? Die komt namelijk ook uit zuid-amerika.

Nee, het ligt eraan welke soja je dus neemt.
Stem op de Partij voor de Dieren

maxxum

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #202 Gepost op: 24 augustus 2005, 13:43:50 »

Nee, het ligt eraan welke soja je dus neemt.
De biologische toch?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #203 Gepost op: 24 augustus 2005, 14:23:49 »
De biologische toch?

De biologische ja en je kan letten op waar het vandaan komt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #204 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:14:59 »
Hoe kom je erbij dat vegetariers geen leer dragen?

Geen vlees, wel leer? huh...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #205 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:17:48 »
Gevonden: ve·ge·ta·ri·ėr (de ~ (m.), ~s)
1. iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Ik zie niets over leer staan, jij wel? Nu heeft het woordenboek niet per se gelijk, maar in dit geval is het toch zeker de gebruikelijke definitie.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #206 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:33:34 »
Eet jij het dan niet omdat je het vies vind?
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2005, 22:33:49 door Aap »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #207 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:42:25 »
Zoiets.

maxxum

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #208 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:50:28 »
[De biologische ja en je kan letten op waar het vandaan komt.

Kijken dus !

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #209 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:22:24 »
Hoe kom je erbij dat vegetariers geen leer dragen?

Geen vlees, wel leer? huh...

Kijk kijk kijk, Aap van een jongen, dit is nou net zoiets waarvoor ik je nou al driemaal heb voorgesteld het forum eerst even rustig op je gemak te volgen, en je wat in te lezen in wat oude discussies. Dąn kun je na een tijdje jezelf eens uitdagen een discussie op te starten. Dan weet je beter waar je staat en welke richtingen je argumenten opkunnen.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2005, 23:22:55 door Aiko »

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #210 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:29:08 »
Het gaat Aap er helemaal niet om om meer over vegetarisme te weten te komen, Aap is hier gewoon om de boel eens lekker op te naaien en vegetariėrs op de kast te krijgen. En daar is hij aardig in geslaagd.

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #211 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:37:04 »
Nou, ik ben anders nog niet aan het huilen geslagen, hoor. Ik denk dat weinigen hier er boos mee te maken zijn. Geheid dat de overgrote meerderheid hier al geconfronteerd is in het dagelijks leven met dit soort discussies die een waarde nul hebben, en reeds aardig immuun zijn geworden. Om dergelijke meningen kan ik eigenlijk alleen stilzwijgend mijn hoofd schudden, en af en toe even gniffelen om wat kortzichtige uitspraken. Het is in ieder geval allemaal snel weer vergeten, wat ik gelezen heb...

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #212 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:39:17 »
Nou... er staan toch wel een paar reacties in deze draad die niet geplaatst zijn omdat mensen zo blij zijn met de manier waarop Aap discussieert. Eufemistisch gezegd.

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #213 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:46:51 »
Da's ook wel weer waar.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #214 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:54:42 »
Het gaat Aap er helemaal niet om om meer over vegetarisme te weten te komen, Aap is hier gewoon om de boel eens lekker op te naaien en vegetariėrs op de kast te krijgen. En daar is hij aardig in geslaagd.

Aap is gewoon om wat mee te spelen toch... ?
Stem op de Partij voor de Dieren

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #215 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:44:32 »
Het gaat Aap er helemaal niet om om meer over vegetarisme te weten te komen, Aap is hier gewoon om de boel eens lekker op te naaien en vegetariėrs op de kast te krijgen. En daar is hij aardig in geslaagd.

Ik ben gewoon benieuwd hoe vegetariers over hun niet-vleeseten denken. En hoe diep ze daar overna gedacht hebben.

Citaat
Aap is gewoon om wat mee te spelen toch... ?

Jep, en een dragonvlieg is een vleeseter, lollig hoor.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #216 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:48:08 »
Het gaat Aap er helemaal niet om om meer over vegetarisme te weten te komen, Aap is hier gewoon om de boel eens lekker op te naaien en vegetariėrs op de kast te krijgen. En daar is hij aardig in geslaagd.

Ik ben gewoon benieuwd hoe vegetariers over hun niet-vleeseten denken. En hoe diep ze daar overna gedacht hebben.

Als je daar werkelijk benieuwd naar bent zou je inderdaad ook eerst eens wat draden kunnen lezen, zoals Aiko al een aantal keer heeft gezegd, voordat je iedereen hier op de kast gaat zitten jagen met kulargumenten die we al duizend keer voorbij hebben zien komen.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #217 Gepost op: 25 augustus 2005, 20:11:20 »
Ik ben hard bezig kiwi, directe vragen mag ik toch wel stellen? Welke "kul" argumenten? Als ze al DUIZEND keer gesteld zijn, dan moet je die toch zo uit je mouw kunnen schudden.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #218 Gepost op: 25 augustus 2005, 20:12:57 »
Nou, lees bijvoorbeeld deze draad eens terug, en let dan vooral op je eigen berichten. :-\

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #219 Gepost op: 25 augustus 2005, 20:24:55 »
En hoe diep ze daar overna gedacht hebben.

Misschien zijn veel beginnende vegetariers nog niet zover dat ze er veel gedachten over hebben laten gaan (ik ga er even vanuit dat vele vegetariers ontstaan in de eerste helft van de tienerjaren, niet je mentaal sterkste periode), in de loop van hun 'carričre' krijgen ze genoeg mogelijkheid er over te denken, wat ook zeker gebeurd. Geloof mij, er is over tal van zaken heel goed nagedacht. En zijn er geen meningen gebaseerd op feiten, dan toch op emoties. Schaadt de boel ook niet, dacht ik zo!