Vegatopia Forum

Ik hou zo van vlees en vis...

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ray

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2007, 21:28:32 »
Ik heb voor mezelf echt een grote stap gemaakt door te stoppen met het eten van vlees en vis. Ik was echt een groots liefhebber en was lange tijd voor 3/4 carnivoor. Het was echt klote om op te geven. Je hebt je smaak wat je graag geprikkeld wil hebben, maar je hebt ook een schuldgevoel dat je niet geprikkeld wil hebben.

Smaak is ook een geluk wat veel mensen niet realizeren, dus het is zwaar als je een, voor jouw zo grote, smaakbron gedag moet zeggen. Maar dat schuldgevoel is nu wel weg, waar ik meer waarde aan hecht en me ook gelukkiger maakt. Heb desondanks nog steeds wel het gevoel dat ik iets te vaak denk 'lekker, het is vleesloos' ipv 'lekker, vegetarisch'. Snap je?

heidi

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #41 Gepost op: 25 mei 2007, 10:56:02 »
Ik heb de eerste twee weken alleen nog vlees gegeten door de macaronni of nasi heen, maar dat beviel zó goed, dat ik nu helemaal geen vlees meer eet.  Ik eet nog wel eens vis, omdat ik vooral vegetarisch ben gaan eten voor mijn gezondheid; van vlees krijg ik last en van vis gelukkig niet.

Ray

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #42 Gepost op: 25 mei 2007, 17:07:02 »
Citaat
omdat ik vooral vegetarisch ben gaan eten voor mijn gezondheid;

Ook goede reden. Ik vraag me altijd af of mensen zoals jij, die stoppen vanwege gezondheidsredenen, zich over het algemeen ook kunnen vinden in de beweegredenen van principiele vegetariers. Ben ik benieuwd naar!

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2007, 22:19:43 »
ik had gister een rare ervaring. ik zat het basiskookboek van AH door te bladeren ( is met nogal grote foto's) en bij het zien van de foto's met gehakt en hachee werd ik echt misselijk!! echt letterlijk...

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #44 Gepost op: 27 oktober 2007, 23:48:42 »
En hoe lang ben je al afgekickt?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2007, 10:56:46 »
Ik eet sinds vorig jaar zomer geen vlees meer.

Odilia

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #46 Gepost op: 05 december 2007, 14:32:06 »
Ik vind vlees soms heel lekker, maar ik ben vegetariër geworden omdat ik het enorm naar vind hoe dieren behandeld worden. Als protest dus.  Transporten, ophokken, varkensflats, het in enkele weken zo laten groeien van dieren om meer winst te maken etc. het maakt me zo kwaad. :angry4:
Ik vrees dat mijn stoppen met vlees eten de dieren niet echt zullen helpen, maar hoe meer mensen vegetariër worden, des te meer kans dat er wel dingen gaan veranderen en de dieren beter behandeld worden.
Wat niet betekend dat ik, als dieren wel goed behandeld zouden worden, wel weer vlees ga eten. Nu ik een tijdje geen vlees eet, voel ik mezelf ook beter.
Al de medicijnen en groeihormonen die de dieren krijgen, krijg jezelf ook binnen als je vlees eet. Ik merk duidelijk het verschil.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #47 Gepost op: 05 december 2007, 18:21:51 »
Ik vind vlees soms heel lekker....

Ik denk dat niemand zal ontkennen, dat bereid vlees lekker is. Maar hoe smaakt vlees zonder bereiding? Dus zonder kruiden en specerijen, en zonder koken, bakken of braden?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #48 Gepost op: 05 december 2007, 18:39:28 »
Ik vind vlees soms heel lekker....

Ik denk dat niemand zal ontkennen, dat bereid vlees lekker is. Maar hoe smaakt vlees zonder bereiding? Dus zonder kruiden en specerijen, en zonder koken, bakken of braden?
Dat gaat in het geval van vis niet op.
Gezien hoe de meeste mensen koken (goedkoop vlees, bv kipfilet), met een pakje van knorr en saus uit een potje: dan kan je elk stukje materie gebruiken, Valess bv ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #49 Gepost op: 05 december 2007, 18:40:07 »
Ik vind vlees soms heel lekker....

Ik denk dat niemand zal ontkennen, dat bereid vlees lekker is. Maar hoe smaakt vlees zonder bereiding? Dus zonder kruiden en specerijen, en zonder koken, bakken of braden?

Wat doet dat er toch toe? Ik hou erg van wortels, maar niet als ze, modderig en wel, net uit de grond getrokken zijn...
This is between me and the vegetable!

Gerard-P

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #50 Gepost op: 05 december 2007, 23:00:45 »
Een tijdje terug zaten mijn zoon en kleinzoon bij ons aan tafel mee te eten. (tja, zo gaat dat) Toen mij zoon vroeg waarom ik eigenlijk geen vlees meer eet, zei ik dat ik wel een stuk of 5 redenen kan opnoemen, maar ik gaf het volgende voorbeeld: Ga eens met je zoon naar een kinderboerderij en laat hem spelen met de lammetjes, geitjes, kuikentjes en alles wat er nog meer rondloopt. Durf je dat tegen hem te zeggen dat je vanavond lamsvlees eet? Ja zei hij, nou ga je op m’n gevoel werken.
Hij geeft toe, je moet je gevoel uitschakelen om vlees te eten, maar ik ben wel met hem eens, en met iedereen dat dat ook vindt, vlees is, als het goed bereid is, ronduit lekker.


Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #51 Gepost op: 06 december 2007, 18:40:26 »
En maar een deel van de mens slacht de dieren zelf.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #52 Gepost op: 07 december 2007, 11:29:09 »
dat ken ik in een ander vorm ( gehoord van een pescatarier): "ik eet alleen wat ik zelf kan slachten"... en een visje vangen lukt nog wel, maar een koe zelf slachten.....

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #53 Gepost op: 07 december 2007, 12:08:12 »
En maar een deel van de mens slacht de dieren zelf.
Maar een superklein deel....... ;D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #54 Gepost op: 09 december 2007, 20:36:52 »
Blijkbaar zijn er wel plantaardige dingen die naar vlees smaken, hoewel ik dat zelf niet kan beoordelen omdat ik al 19 jaar geen vlees meer heb gegeten. Soms eet ik vegetarisch met carnivoren, en dan merken ze wel eens op 'Hee, dit smaakt echt naar varkensvlees!" Op zo'n moment ben ik blij dat ze ook inzien dat het plantaardig kan, maar ironisch genoeg lust ik het dan niet meer, omdat ik aan varkensvlees moet denken... :-[
Er moeten dus ongetwijfeld dingen bestaan die nieuwe veggies helpen om het vlees te vergeten....

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #55 Gepost op: 09 december 2007, 23:21:53 »
Laatst at ik "cordon blue" van Quorn of een ander vleesvervangend merk. Ik vond het vies. Waarschijnlijk leek het teveel op vlees. Voor mij hoeft het niet naar vlees te smaken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #56 Gepost op: 09 december 2007, 23:46:30 »
Ja! Dat is toch die burger met een plak 'ham' er in? Daar werd ik onpasselijk van, echt smerig!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #57 Gepost op: 10 december 2007, 21:26:13 »
Mijn huisgenoten zijn het ook met ons eens. :)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

zosten

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #58 Gepost op: 13 december 2007, 17:14:00 »
maar wil vegetarisch eten.....(doe dit pas een paar weken). hebben jullie tips voor het afkick proces?? in mijn omgeving (fam + beste vriendin) vind iedereen vegetariers lachwekkend en irritant....lekker is dat. Kan er soms wel om lachen, maar ze raken al geirriteerd als ik het er even over heb...niemand denkt dat ik het vol kan houden (omdat ik zo'n vleeseter ben) maar ik meen het echt serieus, en eigenlijk hoe langer ik geen vlees eet hoe serieuzer het wordt bij mij.

groetjes ineke.

denk gewoon aan je eigen lichaam, je gezondheid, cholesterol, dierenleed, energieverspilling, milieu en natuur en jawel zelfs aan uw medemens.
Het is toch op z'n minst belangrijk wat je in uw lichaam stopt?
Als je er mee door gaat dan ben je iig sterker dan die zwakkelingen in je familie.
Jij zal tenminste karakter hebben, zij niet. Die mensen hebben schrik om anders te leven.
Zij houden het liever bij de oude gewoontes. Bewijzen zijn er al jaren dat mensen niet meer gezond zijn. Dikker, vermoeid en meer ziek dat wel. Wat zijn de grootste doodsoorzaken in België en Nederland? Toch wel onze levensstijl.

Wij hebben dat ook meegemaakt hoor. Pfff dat doet me al jaren niets meer, integendeel!
Er zijn daar zelfs veel meer voordelen aan verbonden dan je denkt!

En er is een grote keus wat betreft vlees vervangingen. Zelfs visvervangingen.
Ga op google-zoek en je vindt al snel veel vervangproducten.
Alles wat dierlke produktn zijn, is te vervangen hoor.
Ik wil je zelfs menu's geven met foto die superlekker zijn en klaar te stomen zijn in een 30 minuten. Zonder veel poespas. Belangrijkste is dat het geen droogkost mag zijn want dan geef je het al snel op!

doei

zosten

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #59 Gepost op: 13 december 2007, 17:19:09 »
Laatst at ik "cordon blue" van Quorn of een ander vleesvervangend merk. Ik vond het vies. Waarschijnlijk leek het teveel op vlees. Voor mij hoeft het niet naar vlees te smaken.

nee het hoeft idd niet maar bij mensen die net overschakelen helpt het wel iig.
de bio-produkten zijn wel stukken beter dan die flauwe afkooksels in de supermarkt
(die eiglk ook niet zooo slecht zeijn eiglk)... ;)