Ja, zoals Sam zegt, ga veel experimenteren met koken! Je moet er waarschijnlijk even aan wennen dat er dus geen vlees of vis meer in zit, dus je kunt proberen andere dingen te zoeken waar je net zo naar uit kan kijken (bij mij zijn dat bijvoorbeeld zongedroogde tomaten en pijnboompitten). Ik zou in ieder geval even wachten met het klaarmaken van alleen gekookte aardappels en wat groente. Dan lijkt je bord inderdaad zo leeg en saai in vergelijking met toen je nog wel vlees en vis at.
Ik denk dat de meeste vegetariërs hetzelfde wel (eens) gehad hebben. Ik was 10 of 11 toen ik vegetariër besloot te worden. Als ik dan door de keuken liep en mijn moeder was shoarma of snitzel aan het maken, dan baalde ik ook altijd dat ik dat niet meer kon eten. Tot ik standaard elke keer dat ik dat dacht, ging denken aan het leed dat aan zo'n stukje vlees kleeft. Toen was het snel over en nu denk ik absoluut nooit meer: zou ik dat maar kunnen eten. Zoals je zelf al zei, ik walg er ondertussen van. Dus er is hoop
Verwacht trouwens niet dat als je een vegetarische braadworst ofzo gaat eten, dat je braadworst gaat eten. Dan kan het alleen maar tegenvallen. (Heb je wel eens gedacht een druif te gaan eten, terwijl je een olijf in je mond stopte?) Na een tijd weet je niet eens meer hoe vlees smaakt en dan denk je dat de smaak van een vegetarische worst de smaak van echte worst is (ik vind 'vervangers' altijd erg lijken op echt vlees, maar vleeseters vinden dit zelden...)
En ben je een beetje koppig? Als mensen tegen mij zouden zeggen dat ik het niet vol zou houden, zou ik het eigenlijk alleen om die reden al vastbelsoten zijn het vol te houden
Succes ermee!