Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Gwennepen

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #640 Gepost op: 11 november 2009, 06:53:42 »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #641 Gepost op: 23 november 2009, 15:40:18 »
Golman Međimurja dobio žuti karton jer je s terena iznio bijelu mačku!

(Oftewel, doelman Banovic kreeg een gele kaart voor het in veiligheid brengen van een kat)

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #642 Gepost op: 23 november 2009, 21:11:20 »
Golman Međimurja dobio žuti karton jer je s terena iznio bijelu mačku!

(Oftewel, doelman Banovic kreeg een gele kaart voor het in veiligheid brengen van een kat)

Awwhh. In het nl:
Citaat
In de Kroatische competitie heeft Ivan Banovic, de doelman van Medjimurje Cakovec, afgelopen weekend een gele kaart gekregen omdat hij een nobele daad verrichte. Hij bracht namelijk een kat in veiligheid.

Het diertje was het veld opgerend en Banovic had dat gezien. Hij slaagde erin om het dier te vangen en vervolgens veilig naast het veld weer los te laten.

De scheidsrechter van dienst kon er echter niet mee lachen. Hij trok onmiddellijk geel omdat de doelman zonder toestemming het veld had verlaten.

De toeschouwers apprecieerden de diervriendelijke daad van Banovic wel. Zij lieten het dan ook niet na om na afloop de ref te uit te jouwen.

Offline IneN

• 873
« Reactie #643 Gepost op: 27 november 2009, 10:51:32 »
Ik word helemaal naar van de beelden die GAIA uitgestuurd heeft naar aanleiding van het offerfeest vandaag. Bovenal vind ik dat een ongelofelijk middeleeuws gebruik, te belachelijk voor woorden. Maar GAIA heeft deze beelden in slachthuizen (waar onverdoofd geslacht wordt, quoi, dat gaat het snelst) niet enkel deze week geschoten, zoals door heel wat mensen gedacht wordt. En dat zet dan weer kwaad bloed tegenover de islam. Terwijl de beelden handelen over dagelijkse gebruiken om dieren te slachten voor consumptie. Maar iedereen kijkt daar nu over. En als ik het dan aanhaal (bijvoorbeeld tegen vriendje), word ik met een scheef oog bekeken en met een "jaja" afgewimpeld. Mensen kunnen alleen maar kritiek geven op wat ver-van-hun-bed is (het offerfeest is dit geval), terwijl het net zo goed hun verantwoordelijkheid is dat er elke dag dieren geslacht worden om te eten. GRRRR. En ik probeer dan een commentaar te posten onder het online krantenartikel hierover, wordt-ie niet gepubliceerd!  >:( >:( >:(

Offline greet

• 2.671
« Reactie #644 Gepost op: 27 november 2009, 12:22:40 »
Ik word helemaal naar van de beelden die GAIA uitgestuurd heeft naar aanleiding van het offerfeest vandaag. Bovenal vind ik dat een ongelofelijk middeleeuws gebruik, te belachelijk voor woorden. Maar GAIA heeft deze beelden in slachthuizen (waar onverdoofd geslacht wordt, quoi, dat gaat het snelst) niet enkel deze week geschoten, zoals door heel wat mensen gedacht wordt. En dat zet dan weer kwaad bloed tegenover de islam. Terwijl de beelden handelen over dagelijkse gebruiken om dieren te slachten voor consumptie. Maar iedereen kijkt daar nu over. En als ik het dan aanhaal (bijvoorbeeld tegen vriendje), word ik met een scheef oog bekeken en met een "jaja" afgewimpeld. Mensen kunnen alleen maar kritiek geven op wat ver-van-hun-bed is (het offerfeest is dit geval), terwijl het net zo goed hun verantwoordelijkheid is dat er elke dag dieren geslacht worden om te eten. GRRRR. En ik probeer dan een commentaar te posten onder het online krantenartikel hierover, wordt-ie niet gepubliceerd!  >:( >:( >:(

Ik snap wat je bedoelt, het is de hypocresie. Als ze het zien gebeuren vinden ze het moeilijk, maar ja, gelukkig kunnen ze het afschuiven op een ander.
'OH,neeee, die mensen maken dieren dood en doen ze daar pijn bij' Terwijl ze rustig hun kebab voort opeten.  ::)

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #645 Gepost op: 27 november 2009, 13:35:11 »
Maar hoe zit het precies? Ik las dat vanwege het islamitisch offerfeest onverdoofd slachten is toegestaan in Belgie, en dat niet-islamitische slachters daar dankbaar gebruik van maken om de kosten te reduceren?

Offline Hega

• 131
« Reactie #646 Gepost op: 28 november 2009, 18:21:03 »
Ik kan en wil die beelden niet gaan kijken; dit is zo misselijkmakend en zo ziek.
Ik wordt er zwaar treurig en misselijk van.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #647 Gepost op: 29 november 2009, 14:29:37 »
Maar hoe zit het precies? Ik las dat vanwege het islamitisch offerfeest onverdoofd slachten is toegestaan in Belgie, en dat niet-islamitische slachters daar dankbaar gebruik van maken om de kosten te reduceren?
Ja. Ze snijden schapen de keel over.
Verdoven ze die dan normaal voor ze dat doen? Of doen ze dat anders met het 'nagelpistool' zoals bij koeien?

Offline Hega

• 131
« Reactie #648 Gepost op: 29 november 2009, 18:58:40 »

Offline IneN

• 873
« Reactie #649 Gepost op: 30 november 2009, 15:57:39 »
Ik neem aan dat bij gewone slachterijen er geen verdoving plaats vindt. Dat begreep ik toch uit de artikels.
Wel, hoe het zit in België: het is hier verboden om thuis onverdoofd te slachten, maar er worden wèl (brrr) tenten opgezet (op pleinen) waar de dieren door een 'professionele keler' gedood worden. Onverdoofd. Omdat het niet verdoofd mag van de islam.  :-X

Nope

« Reactie #650 Gepost op: 03 december 2009, 11:59:14 »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5474269/__CDA_hekelt_boodschap_McCartney__.html

Bah, wat heb ik een hekel aan het CDA, de woordvoerders van de vee-industrie.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #651 Gepost op: 03 december 2009, 12:03:21 »
Wat een muts is dat mens.
Helemaal met je eens, nope.

Offline LelleL

• 3.652
Re:De petitiedraad
« Reactie #652 Gepost op: 11 december 2009, 18:04:31 »
Weet je, ik begrijp het probleem nog steeds niet helemaal.
Die beestjes wordt een ellendig hokjes leven gespaard waar ze tóch afgemaakt gaan worden, alleen nu niet op 'ons' bord terecht zullen komen.
Als het nou geitjes waren die blij rond liepen op een groot erf en niet voor de consumptie waren bestemd zou ik het misschien begrijpen.

Of mis ik weer eens een cruciaal stukje informatie?

Aiko

« Reactie #653 Gepost op: 11 december 2009, 23:20:06 »
Of mis ik weer eens een cruciaal stukje informatie?

Nee. In alle nuchterheid is dat ook wat er anders zou zijn gebeurt.

Nu zal er een financiële strop ontstaan voor de vlees- en geitenmelkproducenten, waar ik zeker niet op tegen ben. Anderzijds zal de vraag naar geitenproducten niet erg veel minder worden. Er zullen spoedig nieuwe geiten geproduceerd worden die het gemis kunnen opvangen van wat de huidige geitenpopulatie zou moeten invullen qua melk, kaas en vlees. De individuele geiten van nu ga je er niet mee redden, maar je hebt het nu waarschijnlijk wel over méér geiten in de totale geitenpopulatie op de lange termijn.

Daarbij, als er minder geitenproducten worden genuttigd, zal men waarschijnlijk een heil gaan zoeken bij varkensmelk of varkenskazen. En meer kippenlamsbouten. Om maar bij recente diersoortprobleemgebieden te blijven die men allang weer vergeten is...

Lastig iets. Zelf heb ik niet getekend en ik denk dat mijn neiging naar een gevolg van een financiële strop het ook definitief bij mij gaat winnen. Branden. Blaren. Zitten. Dat soort dingen.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #654 Gepost op: 11 december 2009, 23:26:19 »
Branden. Blaren. Zitten. Dat soort dingen.

Idem. Mooi geformuleerd.

« Reactie #655 Gepost op: 12 december 2009, 03:41:21 »
Zo snel mogelijk verbieden dat onverdoofd slachten. Respect voor andere culturen houdt voor mij op zodra dierenwelzijn in het geding komt.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Aiko

« Reactie #656 Gepost op: 12 december 2009, 13:46:17 »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5474269/__CDA_hekelt_boodschap_McCartney__.html

Bah, wat heb ik een hekel aan het CDA, de woordvoerders van de vee-industrie.

Even vluchtig een handvol reacties gelezen, en wat ik las was men op de hand van McCartney. Dat vond ik eigenlijk het opvallendste... Of zijn al die reacties van Vegatopianen en andersoort links tuig?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #657 Gepost op: 18 december 2009, 02:50:54 »
http://blogs.yourdiscovery.com/discovery-news/2009/12/veggie-pandas-cannot-taste-meat.html

12/15/2009
Veggie pandas 'cannot taste meat'
animals#topic 
Scientists have suggested that the reason pandas are vegetarian could be that they unable to taste meat.

Their study on a three-year-old panda through genome mapping could also unravel secrets that may ensure the survival of the endangered species.

The findings of the study, led by the Beijing Genomics Institute's branch in Shenzhen in southern China on the female animal named Jingjing, are published in Nature magazine.

They found that pandas lived on the Earth as far back as three million years ago and that their genetic make-up evolves slower than that of humans and other mammals.

Giant pandas may have stuck to a bamboo diet due to mutations in certain sequences of their taste gene, which can affect the ability to experience savoury flavours such as meat and other high-protein foods.

Their study also suggested that inbreeding as the cause of the population decline could be ruled out as Jingjing's DNA in various cells differed in many places.

Zhang Liming, a researcher at the Wolong Panda Nature Reserve, said: "Further research involving genome mapping will help us develop better technology for giant panda breeding and disease prevention."

There are just 1,600 wild pandas alive, mostly in China's south-western Sichuan province, while 120 more live in Chinese breeding facilities and zoos, and 20 in zoos outside China.

Copyright © Press Association 2009

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #658 Gepost op: 18 december 2009, 13:13:59 »
  128     Teletekst vr 18 dec           
    Catalonië:stierenvechten onder druk

` Het parlement van Catalonië gaat     
 debatteren over een wetsvoorstel om   
 het stierenvechten te verbieden.Een   
 actiegroep in de Spaanse regio heeft   
 het debat afgedwongen door meer dan   
 180.000 handtekeningen op te halen.   

Het parlement stemde met 67 tegen 59   
 stemmen voor het in behandeling nemen 
 van het voorstel.Voor de grote fracties
 in Catalonië is het een vrije kwestie.

Het stierenvechten trekt de laatste   
 jaren in Catalonië minder kijkers dan 
 voorheen.In andere delen van Spanje is
 het onverminderd populair.Catalanen die
 zich willen losmaken van Spanje zien   
 het stierenvechten als Spaans symbool.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #659 Gepost op: 20 december 2009, 00:50:17 »
Groningse politie doodt rendieren. De kerstman heeft nog niet gereageerd.