Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #580 Gepost op: 30 december 2008, 20:12:27 »
Op Discoverychannel zag ik laatst een programma hoe gevangen krabben levend van hun poten worden ontdaan een daarna in een pan gedaan worden en gestoomd worden. AFSCHUWELIJK!

Op Youtube zocht ik of er dit soort films bestaan. Helaas ontdekte ik het volgende:

Zou dit legaal zijn, of kun je er ergens -met kans op succes- tegen klagen bij Youtube of bij een centraal meldpunt?

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #581 Gepost op: 30 december 2008, 20:18:52 »
Videos van opzettelijk dierenleed veroorzaken is in strijd met de regels van YouTube. Alleen youtube kan niet zelf alles zien, dus je moet klagen.

Alleen de vraag is dan weer wat YouTube dierenleed vind en wat niet. Dat is niet erg duidelijk beschreven volgens mij.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #582 Gepost op: 30 december 2008, 21:08:42 »
Op Discoverychannel zag ik laatst een programma hoe gevangen krabben levend van hun poten worden ontdaan een daarna in een pan gedaan worden en gestoomd worden. AFSCHUWELIJK!
Ja, zo wordt het nou eenmaal gedaan. Ik denk dat het goed is dat het dan ook zo op TV komt. Je kan doen alsof het niet zo is en dat soort beelden verbieden, maar wie wordt daar beter van?

Ik zag gisteren wel een aankondiging voor Dirty Jobs dat er in dat programma dieren opgezet werden, en dat je daarmee gewaarschuwd moest zijn.

Citaat
Op Youtube zocht ik of er dit soort films bestaan. Helaas ontdekte ik het volgende:

Zou dit legaal zijn, of kun je er ergens -met kans op succes- tegen klagen bij Youtube of bij een centraal meldpunt?
Je kan op Youtube klagen, er staat onder elke video een link "Flag". "Report This Video as Inappropriate" krijg je dan en dan kan je een reden opgeven. Onder "Violent or Repulsive Content" staat dan "Animal abuse".

Ik denk trouwens niet dat die drie video's die jij gevonden hebt echt als animal abuse aangemerkt zullen worden. De eerste twee, van vechtende (?) krabben/kreeften zijn te kort en zonder bloedvergieten, en bovendien een feitelijke registratie van wat waarschijnlijk in duizenden keukens voorkomt. Stop twee kreeften in een kleine bak en als ze elkaar raken zal er een schermutseling plaatsvinden. De derde, van de rokende krab (ja vast, hij rookt) is wat aanstootgevender, denk ik, maar nog steeds geen dier dat mishandeld wordt (de krab inhaleert vast niet). Ik vind ze ietwat onprettig om naar te kijken, da's waar, maar het is niet alsof er een sigaret in een oog van een eend wordt uitgedrukt ofzo. Bovendien werden de krabben/kreeften in de eerste twee video's waarschijnlijk kort na de opname gekookt.

Misschien kan je ook gewoon beter niet zoeken naar dit soort video's. Het is vrij marginaal of wat er te zien is dierenmishandeling in de zin van de wet is, en van dit soort video's is het maar een kleine stap naar kookvideo's.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #583 Gepost op: 31 december 2008, 12:22:45 »
http://www.nu.nl/achterklap/1892142/rapper-dmx-bekent-schuld.html
Rapper DMX bekent schuld
Uitgegeven: 31 december 2008 07:03
Laatst gewijzigd: 31 december 2008 07:03

PHOENIX - De Amerikaanse rapper DMX heeft schuld bekend. Hij heeft tegen de rechter drugsbezit, diefstal en dierenmishandeling toegegeven. 
Dat schrijft de Amerikaanse krant USA Today woensdag.

DMX, wiens echte naam Earl Simmons is, krijgt waarschijnlijk een gevangenisstraf van dertig dagen. Ook mag de rapper geen huisdieren meer hebben en geen wapens bezitten.

Hij raakte in opspraak omdat hij meerdere honden zou hebben mishandeld.

Houdt hij dat arme beest nu aan zijn nekvel omhoog??

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #584 Gepost op: 10 januari 2009, 22:55:33 »
Op Teletekst:

` Amerikaanse dierenvrienden hebben een
 140 jaar oude kreeft het leven gered.De
 9 kilo zware kreeft was voor 100 dollar
 gekocht door een New Yorks restaurant.
 Klanten doopten hem George en er kwam
 een reddingsactie.De restauranteigenaar
 stond het dier af en George wordt nu
 aan de kust bij Maine uitgezet op een
 plaats waar niet mag worden gevist.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #585 Gepost op: 11 januari 2009, 00:01:07 »
Ik wist niet dat die beesten zo oud konden worden. Hoe kan de restauranteigenaar hem nou op willen laten eten?! Het beest leeft misschien al 3x zo lang als hem/haar,

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #586 Gepost op: 11 januari 2009, 00:10:53 »
Hoe kan de restauranteigenaar hem nou op willen laten eten?!

Citaat
Ik wist niet dat die beesten zo oud konden worden.

Hij vast ook niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

« Reactie #587 Gepost op: 11 januari 2009, 00:28:11 »
Ik snap de mensheid weer eens niet. Waarom laat men zich ineens een sentiment aanmeten, alleen omdat dat beest mogelijk 140 jaar oud is? Wat kan dat boeien?
Overigens las ik ergens dat de leeftijd van het dier waarschijnlijk dichter bij de 80 jaar ligt. Tsja, dan had het net zo goed geserveerd kunnen worden. :chef:

O wacht, PETA zit er achter. Dat verklaart eea.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2009, 00:31:47 door Ping @ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #588 Gepost op: 11 januari 2009, 17:57:03 »
Omdat omnivoren raar in hun hoofd zijn. Het geweten maakt opeens ergens een contactje. Een losgebroken koe is paar jaar geleden ook het koeienbejaardentehuis in gekocht, compleet met anti-doorligmatten. Dan is het opeens een "individu" i.p.v. eten. Een dood Heckrund in de Oostvaardersplassen of een domino-mus is ook heel wat anders dan een geslachte Berta 39 of een anonieme kip uit miljoenen.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2009, 22:11:10 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #589 Gepost op: 14 januari 2009, 15:39:53 »
http://mfrost.typepad.com/cute_overload/2009/01/take-a-good-loo.html

De vriendschap tussen een hond en een olifant (en een reporter die wel wat testosteron kan gebruiken;))

Offline IneN

• 873
« Reactie #590 Gepost op: 03 maart 2009, 13:32:13 »
Vegetariërs hebben meer kans op baby met afwijking

13:01 Vegetariërs en veganisten hebben een verhoogd risico om een kind met aangeboren afwijkingen op de wereld te zetten. Vooral het tekort aan vitamine B12 en foliumzuur zouden volgens de Ierse wetenschappers de grote boosdoeners zijn.

Zwangere vrouwen die vegetarisch of veganistisch eten hebben meer kans op baby's met aandoeningen als 'spina bifida', en 'anencefalie', twee aandoeningen die leiden tot verlamming of onderontwikkelde hersenen. Dat blijkt uit een onderzoek van Trinity College Dublin en de Health Research Board of Ireland.

Zwangere veganisten en vegetariërs worden dan ook ten strengste aangeraden dagelijks 400 microgram foliumzuur en vitamine B12 te consumeren.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #591 Gepost op: 03 maart 2009, 14:28:58 »
Dat word bij iedereen aangeraden, hoor, om dat te gebruiken. Al van voor je zwanger bent, zelfs, want veel vleesetende vrouwen hebben ook tekorten daarrond.
Er zijn zelfs al voorstellen geweest om foliumzuur in brood en meel en pasta en zo te stoppen, wegens dan zouden alle vrouwen veiliger ongewenst zwanger kunnen worden  ;D

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #592 Gepost op: 03 maart 2009, 14:33:18 »
Ik vind het ontroerend om te zien hoe de olifanten rouwen om Annabel. Het zijn net mensen... :'(

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #593 Gepost op: 08 maart 2009, 23:23:42 »
Via WAKKER DIER en hun onderwerp over het feit dat IKEA stopt met het verwerken van veren van levend geplukte ganzen:

Het artikel op WAKKER DIER:
IKEA stopt plukken van levende ganzen

Uit onderzoek blijkt dat leveranciers van dons voor Ikea hun ganzen levend plukken. Wakker Dier vroeg Ikea om hiertegen maatregelen te nemen. De Zweedse meubelreus gaat nu de donzen dekbedden en kussens gefaseerd uit de winkels halen. Wakker Dier wil een verbod op de handel en import van dons van dieren die levend zijn geplukt.

kees

« Reactie #594 Gepost op: 12 maart 2009, 16:18:12 »
Het eerste kievitsei gevonden voor dit jaar.
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/24322/Eerste_kievitsei_in_Achtkarspelen.html

En het gebeurd elk jaar weer dat er vogels, vooral zwanen, het leven laten als ze hun nest verdedigen. Trieste bedoeling.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #595 Gepost op: 12 maart 2009, 20:58:56 »
Het eerste kievitsei gevonden voor dit jaar.
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/24322/Eerste_kievitsei_in_Achtkarspelen.html

En het gebeurd elk jaar weer dat er vogels, vooral zwanen, het leven laten als ze hun nest verdedigen. Trieste bedoeling.
Het leven laten tijdens hun verdediging..?
Verklaar je nader asjeblieft...

kees

« Reactie #596 Gepost op: 13 maart 2009, 18:44:17 »
Jochies die eropuit trekken om een zwanenei te bemachtigen, gewapend met stokken/knuppels. Zwanen zijn linke dieren als je ze tegen je krijgt. Vandaar dat het gebeurd dat ze doodgeknuppeld worden voor de eieren. Ganzen zijn ookweleens het slachtoffer.

De raper die ik ken, raapt alleen kievit en eend en slechts 1 ei als er een "broertsje" gevonden word, nesten met minder dan 4 eieren worden dus met rust gelaten. Zo gaat het meestal, maar er zitten altijd idioten tussen.
Een van de vele malen dat dit gebeurd:

« Laatst bewerkt op: 13 maart 2009, 19:03:30 door kees »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #597 Gepost op: 01 april 2009, 18:14:56 »
http://www.ergogenics.org/voeding96.html#1

Proeven op varkens om te testen hoe vezeltoetjes werken...

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #598 Gepost op: 02 april 2009, 01:48:41 »
Ja idd. Maar die 'ethische commissies' (DEC's) stellen ook totaal niets voor. Ook niet echt onafhankelijk.
Dus daar gaan gerust meer van zulke proeven door.
Maar goed.. alle dierproeven zijn m.i. gewoon niet ok. Vanuit ethisch, medische en wetenschappelijk oogpunt.
Laatst website gelanceerd: www.dierproeveninformatie.nl met de wetenschappelijke info.

Zelf ook wezen kijken bij diverse dierenlabs en gepraat met de 'tegenstander' erover.
We lopen in NL nog wat achter met discussie op wetenschappelijk niveau, maar zie goede ontwikkelingen.
Zelfs uit de sector komen ook steeds meer berichten dat ze verplichte dierproeven niet prettig vinden, omdat ze het in diverse gevallen niet nodig achten.
Zou mooi zijn als die sector dan wel hun macht gebruikt om die verplichting op te heffen.
Al die diermodellen voor kanker, aids, rheuma, ms, etc. falen gewoon. En dat geven ze ook steeds meer toe.
Alleen is het nog niet te snappen dat vele daar nog steeds de conclusie aan binden dat hoewel ze steeds moeten toegeven dat het diermodel gefaald heeft, dat ze dan dierproeven nodig achten. wat dan gebeurd is dat ze opeens gaan roepen dat bv. het muismodel toch niet de juiste was, maar dat het hondenmodel echt veel dichter bij de mens ligt en successen gaat brengen... tsja.. misschien als ze alle dieren uitgeprobeerd hebben kunnen ze wellicht wel erkennen dat er maar 1 diermodel is dat werkt en dat is het mensmodel. Mensspecifiek onderzoek dus.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lona

• 812
« Reactie #599 Gepost op: 23 april 2009, 12:39:14 »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2: