Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Tamara

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #220 Gepost op: 04 juni 2005, 23:41:27 »

Citaat
Nou de opmerking was niet helemaal serieus te noemen(zie de reacties daarop volgend).

Nee, dat begrijp ik nu ook wel, maar zet er dan alsjeblieft in het vervolg een Smiley bij of zo, want anders wordt je verkeerd geinterpreteerd, en de gevolgen daarvan zijn niet zo lekker natuurlijk.
En mensen die een andere afkomst hebben kunnen dus denken dat jij niet het beste met ze voorhebt, maar dat is nu wel duidelijk, hetwas een grapje,(niet zo'n slim grapje blijkt achteraf) ook jij vind het verkeerd om mensen terug te sturen naar het land waar ze vandaan komen om daar vervolgens de kogel te krijgen.
Gelukkig, maar :)

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #221 Gepost op: 04 juni 2005, 23:45:00 »
Ik zal de smilies die er nu staan wel veranderen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

« Reactie #222 Gepost op: 04 juni 2005, 23:46:56 »
 :D :thumbsup:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #223 Gepost op: 04 juni 2005, 23:48:42 »
Nee, dat begrijp ik nu ook wel, maar zet er dan alsjeblieft in het vervolg een Smiley bij of zo, want anders wordt je verkeerd geinterpreteerd,
O, daar ligt het aan!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Tamara

« Reactie #224 Gepost op: 04 juni 2005, 23:50:14 »
Niet dan?
Waar ligt het anders aan dan volgens jou?
Hij had de verkeerde Smileys gebruikt.

Tamara

« Reactie #225 Gepost op: 05 juni 2005, 00:02:35 »
@Christiaan

Ik zei verkeerd geinterpreteerd, omdat je zoiets ook behoorlijk verkeerd kan opvatten, maar dan ligt de schuld niet bij Willem, of Kiwi, maar bij Dr@gonfy, maar goed, dat had ik als gezegd, maar je reageert nooit terug op iets wat ik jou vraag, dat is mij al meerdere keren opgevallen, zeg dan gewoon wat je bedoeld, dan kom jij tenminste ook wat duidelijker over.

Tamara

« Reactie #226 Gepost op: 05 juni 2005, 00:05:56 »
En Dr@gonfly bedoelde het niet zo.
Nou, probleem opgelost!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #227 Gepost op: 13 juni 2005, 10:45:16 »
Een schaap genaamd Myfanwy is gespaard voor het slachthuis na een James Bond-achtige ontsnapping van een boerderij in Wales. De ooi sprong in een meer en zwom 30 meter naar een nabijgelegen eilandje, nadat de eigenaar het schaap naar het slachthuis wilde vervoeren. De ooi verbleef zes weken op het eiland en voedde zich met narcissen. Na zes weken haalde de boer het schaap met een boot op. De boer besloot toen de ooi te houden als huisdier.

(van nu.nl)

Kiwi

« Reactie #228 Gepost op: 13 juni 2005, 10:49:34 »
Beetje raar verhaal. Waarom liet hij haar eerst nog 6 weken op dat eiland staan? ???

Kiwi

« Reactie #229 Gepost op: 15 juni 2005, 14:21:20 »
Sinds gisteren wordt er op de Veluwe op een poema gejaagd. Minister Veerman heeft nu op Kamervragen geantwoord dat in eerste instantie geprobeerd zal worden het dier levend te vangen.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #230 Gepost op: 16 juni 2005, 16:38:43 »
Nederland sluit grenzen voor alle zeehondenbont

Citaat
Veerman geeft gehoor aan de wens van de Nederlandse bevolking

Amsterdam, 15 juni 2005 – Minister Veerman heeft vandaag in een debat met de Tweede Kamer toegezegd een Nederlands import- en handelsverbod op alle zeehondenbont en andere zeehondenproducten in te zullen stellen. Veerman zal dit doen middels een Algemene Maatregel van Bestuur in de Flora en Faunawet, indien de Wereldhandelsorganisatie dit toestaat. Nederland voegt zich hiermee in het groeiend aantal landen waaronder België en Italië die uit afkeer van de commerciële zeehondenjacht hun grenzen sluiten voor deze producten.
Bont voor Dieren liet in maart door TNS NIPO nog opinieonderzoek uitvoeren naar de mening van de Nederlanders over de zeehondenjacht. Hieruit kwam naar voren dat 92 % van de Nederlandse bevolking voorstander is van een nationaal import- en handelsverbod.

http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=2&id=70

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #231 Gepost op: 16 juni 2005, 16:44:10 »
Zo, wat is er met Veerman aan de hand?  :thumbsup:

Edit: die 92% is ook wel iets om blij van te worden, overigens.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2005, 16:49:27 door Sånder »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #232 Gepost op: 16 juni 2005, 16:48:40 »
Zo, wat is er met Veerman aan de hand?  :thumbsup:

Dreigende telefoontjes van mij  :devil:

Geen idee...misschien is die zijn leven aan het verbeteren. Maar ik zal pas juichen wanneer ook dat verbod er echt is :)
Of heeft die een ander bonthandeltje gevonden? Poema-bont?

Kiwi

« Reactie #233 Gepost op: 16 juni 2005, 16:53:42 »
Dat leveert niet zoveel handel op hoor, 1 poema. :P

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #234 Gepost op: 16 juni 2005, 17:32:36 »
Dat leveert niet zoveel handel op hoor, 1 poema. :P

Maar misschien is Veerman van plan om er mee door te føkken... dan kan het een aardig handeltje worden. En 1 puma jas is ook best prijzig in de winkel toch? En die gebruiken niet eens een echte puma

Tamara

« Reactie #235 Gepost op: 16 juni 2005, 19:39:03 »
Citaat
Amsterdam, 15 juni 2005 – Minister Veerman heeft vandaag in een debat met de Tweede Kamer toegezegd een Nederlands import- en handelsverbod op alle zeehondenbont en andere zeehondenproducten in te zullen stellen.

:smaail: :cheer: :D

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #236 Gepost op: 17 juni 2005, 11:14:45 »
RCC: Spotjes Proefdiervrij misleidend

De Reclame Code Commissie vindt de radio- en tv-spotjes die momenteel worden uitgezonden tegen het gebruik van proefdieren ''niet zorgvuldig en misleidend''. De Commissie boog zich over de spotjes na een klacht van de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit in Utrecht. De onzorgvuldigheid en misleiding uit zich volgens de Commissie doordat in de spotjes niet wordt verteld dat proefdieren niet willekeurig aan proeven worden blootgesteld en dat er strenge wettelijke eisen voor bestaan.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/55110

----

Ik zeg maar niks...

Offline Draek

• 4.449
Nederlander koopt minder vlees
« Reactie #237 Gepost op: 17 juni 2005, 21:07:40 »
ZOETERMEER (ANP) - Op de borden in de Nederlandse eetkamers lag de eerste drie maanden van dit jaar minder vlees dan in dezelfde periode vorig jaar. Vooral rundvlees is minder gekocht. Volgens Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) komt dat voornamelijk omdat vlees wat duurder is geworden.

[..]

Ook zijn vleesvervangers als Valess in opmars. De verkoop van deze vegetarische producten groeide met meer dan 20 procent.

http://spitsnet.nl/nieuws.php/4/368278/anp

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #238 Gepost op: 24 juni 2005, 08:39:46 »
En wat vinden we dan van het verplette hondje bij de Wehkampreclame?

Tsss... Wehkap buit dit wel lekker uit zeg. Ik krijg de volgende spam binnen:
Citaat
DIT NOOIT MEER!

Steun de kleine hond in de strijd tegen de grote Wehkamp gids. De firma Wehkamp vindt het grappig om in hun reclame te laten zien dat een klein hondje verpletterd wordt door een grote Wehkamp gids. Wij van het Kleine Honden Platform kunnen hier niet om lachen. Talloze kleine hondjes in Nederland worden regelmatig geconfronteerd met een enorme gids van bijvoorbeeld Wehkamp die met een grote dreun op hun hoofd valt. Wij denken dat het ook anders kan. Ook u kunt hier iets aan doen!
Ga naar www.wijkrijgenwehkampklein.nl, zet uw digitale handtekening op de petitie en doe mee aan de Grote Gids Enquete.

Ga naar de site en zet uw handtekening!

Weg met de GROTE Wehkamp gids!! Stem tegen!

Klik hier om naar de site te gaan!

Nu laat mijn mailprogramma ook zien als de afzender niet echt is of links niet kloppen. Deze mail komt dus bij Wehkamp zelf vandaan. Moet dit nu OOK grappig zijn?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Marietje

« Reactie #239 Gepost op: 24 juni 2005, 08:43:59 »
Ik heb 'm ook gekregen En ik zag inderdaad dat ie bij Wehkamp vandaan komt. Dacht in eerste instantie dat ze het adressenbestand van Wehkamp gehackt hadden ofzo.