Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Kiwi

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #160 Gepost op: 14 april 2005, 15:23:44 »
Maar dat ligt niet aan die katten, dat ligt aan die baasjes!

En ik zeg niet dat je geen overlast kunt hebben van kattenpoep. Ik vind het zelf ook smerig als ik in de tuin zit te werken en ik graai met m'n handen in de stront. Maar de overlast van hondenpoep is veel en veel groter.
« Laatst bewerkt op: 14 april 2005, 15:24:08 door Kiwi »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Hondenbezitters Turijn moeten viervoeter uitlaten
« Reactie #161 Gepost op: 22 april 2005, 22:02:23 »
Hondenbezitters Turijn moeten viervoeter uitlaten

ROME - Hondenbezitters in het Italiaanse Turijn moeten hun viervoeter verplicht minstens drie keer per dag gaan uitlaten. Zij riskeren een boete van maximaal 500 euro als zij dat niet doen.

De gemeenteraad van de Noord-Italiaanse stad overweegt nog meer maatregelen om te voorkomen dat honden als een "belachelijk pluizig stuk speelgoed" worden behandeld, meldde de krant La Stampa vrijdag. Eigenaren mogen de vacht van hun huisdier niet meer verven. Er komt ook een verbod op het couperen van staarten en andere vormen van "verminking".

Om toe te kunnen zien op de naleving van de nieuwe regels is de politie grotendeels afhankelijk van tips van de buren, stelde La Stampa.

Miezemiez

« Reactie #162 Gepost op: 24 april 2005, 14:35:56 »
Maar dat ligt niet aan die katten, dat ligt aan die baasjes!

En ik zeg niet dat je geen overlast kunt hebben van kattenpoep. Ik vind het zelf ook smerig als ik in de tuin zit te werken en ik graai met m'n handen in de stront. Maar de overlast van hondenpoep is veel en veel groter.

oh het ligt ook aan de baasjes, helaas worden de katten daarop aangesproken.

Tamara

« Reactie #163 Gepost op: 24 april 2005, 14:53:29 »
Nou, nee, het ligt voornamelijk toch aan de mens.
Als wij ons gewoon hadden gedragen zoals het hoort, namelijk gewoon in het wild, zonder tuin en huis dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
De mensheid beschouwt een groot deel van de natuur als zijn/haar terratorium, en ja, ook wij hebben recht op een terratorium, maar blijft er dan nog wel wat over voor de katten?
De mens is nogal gauw geneigd om teveel "terratoriumrecht" op te eisen, en vergeet daarom het dier.

Kiwi

« Reactie #164 Gepost op: 28 april 2005, 00:15:00 »
Voetbalvereniging Sliedrecht gaat zweetschoenen op de velden zetten om konijnen te verjagen. Het kolderieke plan volgt op allerlei minder lollige ideeën. "De konijnenplaag is echt een drama," verklaart voorzitter Arie van den Herik. "De gaten zorgen voor allerlei blessures. We wilden de konijnen afschieten of een virus verspreiden."
Bij de Belgische club Cercle Oedelem bleken ze een creatievere oplossing te hebben. Daar zetten ze schoenen met een penetrante zweetlucht langs het veld. "Konijnen hebben een hekel aan die geur," weet Van den Herik.

:O

Kiwi

« Reactie #165 Gepost op: 03 mei 2005, 06:44:13 »
TOKIO Japanse scholieren kunnen na 20 jaar weer walvis eten. In de kantine staan sinds kort walvisburgers op het menu. Die worden geserveerd met zoetzure saus. Volgens de onderwijsdienst vinden de jongeren het heerlijk.              
De scholen willen de kinderen kennis laten maken met de Japanse traditie van de walvisvangst en de walvissmaak. De huidige generatie scholieren heeft nog geen walvis gegeten, omdat de vangst sinds 1982 is verboden en de walvis toen uit de schoolkantine verdween.    
Sinds 1987 mogen Japanners wel kleinere walvissen vangen voor onderzoek. Die dieren komen ook in de winkel terecht.

>:( :angry4:

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #167 Gepost op: 10 mei 2005, 19:20:47 »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Brandbrief: spaar het witte zwijntje
« Reactie #168 Gepost op: 17 mei 2005, 21:40:56 »
Afgelopen week werd in de bossen rond Vierhouten op de Veluwe een bijzonder zwijntje geboren: helemaal wit met wat zwarte vlekken, in plaats van lichtbruin gestreept. Een mooi beestje om te zien en door omwonenden wordt het dier inmiddels al 'Sneeuwvlokje' genoemd, naar de albino-gorilla die in 2003 in de dierentuin van Barcelona overleed.

Inmiddels hebben ook lokale jagers lucht gekregen van de geboorte van het witte beestje en naar verluidt zijn die er helemaal niet blij mee. Sterker nog: ze schijnen het dier zo snel mogelijk te willen afschieten om te voorkomen dat het zich voortplant. Op die manier zou de kleur van het ras zuiver gehouden kunnen worden.  

En daar heeft de Partij voor de Dieren weer lucht van gekregen, die meteen een brandbrief naar Staatsbosbeheer heeft gestuurd om er op aan te dringen dat het dier niet gedood wordt. Een dier afschieten op grond van z'n vachtkleur zou strijdig zijn met de doelstellingen van een organisatie als Staatsbosbeheer die zich meer en meer wil opstellen als "gastheer in het groen" en die de wensen van haar bezoekers waar mogelijk respecteert.

De onderstaande foto van het zwijntje en z'n familie is gemaakt door G. Rekers te Vierhouten

Bron: website PvdD

Aiko

« Reactie #169 Gepost op: 17 mei 2005, 21:52:37 »
Is het niet toevallig een steriele albino?

Kiwi

« Reactie #170 Gepost op: 17 mei 2005, 21:58:35 »
Dat lijkt me niet, een echte albino heeft helemaal geen pigment, en dus ook geen zwarte vlekken.

Aiko

« Reactie #171 Gepost op: 17 mei 2005, 22:23:39 »
Oja.

Ik vind het wel leuk zo'n wit biggetje. Kun je zo'n jager nou betichten van racsisme als je heel erg flauw wilt doen? Of geldt dat niet buiten de wereld van de mens om?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #172 Gepost op: 17 mei 2005, 22:48:14 »
Een jager zei net in het RTL-nieuws dat het dier eerst op gewicht moet komen. Als ie een kilo of vijftien is zal hij "uit het bestand genomen" worden.

Kiwi

« Reactie #173 Gepost op: 17 mei 2005, 22:48:56 »
"uit het bestand genomen" worden.

>:( :'(

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #174 Gepost op: 17 mei 2005, 23:38:15 »
Oja.

Ik vind het wel leuk zo'n wit biggetje. Kun je zo'n jager nou betichten van racsisme als je heel erg flauw wilt doen? Of geldt dat niet buiten de wereld van de mens om?
Zo'n jager schiet ook op de "gewone" zwijnen, dus niet. Dieren onderling kunnen ook keihard zijn voor wat afwijkt. Dat is dan natuurlijk geen rascisme, maar een vorm van natuurlijke selectie.
de tuin: dat ben ik

Aiko

« Reactie #175 Gepost op: 17 mei 2005, 23:46:19 »
Jamaar, het komt nu over dat ze het op dat ene biggetje gemunt hebben omdat het een wit biggetje is - en naar hun interpretatie niet zuiver - en er daarom aan moet geloven. Ik zou het wel humor vinden als iemand dit echt zou aangrijpen zo'n eikel aan te klagen.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #176 Gepost op: 17 mei 2005, 23:55:32 »
Nou, dat zou dan een precedent scheppen voor een soort van Holocaust in natuurbehoudend en op natuurjagend Nederland. Er zijn namelijk heel wat Preciezen. Heel veel vogelaars hebben het misprijzend over soepeenden (niet raszuivere Wilde Eenden), sommigen bij het IVN krijgen een rolberoerte van Amerikaanse bospest, Reuzenbalsemien of Indische aardbei.
Van mij persoonlijk mogen alle niet-inheemse coniferen weg uit het duinreservaat. Daar heb ik zelfs aan bijgedragen. Heel wat zaailingen van Douglas-sparren doodgeknipt (in opdracht) en met genoegen.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #177 Gepost op: 18 mei 2005, 14:33:45 »
Er zitten ook heel veel blanke tussen de jagers!  :devil:
Stem op de Partij voor de Dieren

Miezemiez

« Reactie #178 Gepost op: 18 mei 2005, 14:43:27 »
Een jager zei net in het RTL-nieuws dat het dier eerst op gewicht moet komen. Als ie een kilo of vijftien is zal hij "uit het bestand genomen" worden.

ja geniale term. Ik had ontzettend veel zin om die jager 'uit het bestand te nemen'.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #179 Gepost op: 19 mei 2005, 12:10:43 »
Voor vogelliefhebbers! Via nu.nl: www.valkenhok.nl/. Op deze site kun je live het broedproces van een torenvalkstelletje volgen. De zoon van de meneer die een aantal broedkasten heeft staan in zijn tuin heeft twee webcams bevestigd aan een broedkast, een buiten en een binnen. De jongen worden begin juni verwacht.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid