Sinds een week gaat het eindelijk weer de goede kant op met Pien!
De Fenbendrops leken de eerste dagen goed aan te slaan, helaas kreeg ze daarna diarree. Waarschijnlijk is het een bijwerking van de Fenbendazol, hoewel ik online eigenlijk weinig negatieve verhalen over het middel kan vinden. Ze heeft 10 dagen een dubbele dosis gehad (behandeling is 2 weken dubbele dosis, daarna nog 2 maanden gewone dosis), maar omdat ze steeds verder achteruit ging en diarree bleef houden, ben ik er meteen mee gestopt.
Anderhalve dag na de laatste dosis begon ze weer op te leven! Floppy's maken, weer blij zijn. Haar diarree nam af (nog getest bij de DA op andere parasieten dan cuniculi, maar niks gevonden), haar eetlust nam toe. Af en toe heeft ze nog een mindere dag, maar al met al is ze happy en eet ze steeds beter.
Momenteel heeft ze de kattenbrokken herontdekt. Ik laat haar maar een beetje begaan, misschien zit er iets in wat ze nu nodig heeft? Ze vertoont sowieso nog wat vreemd gedrag. Ze is nooit bang voor de stofzuiger geweest, maar van de week kon ik direct naast haar lichaampje stofzuigen terwijl ze een floppy deed
.
Ik voer haar nog een paar keer per dag bij met wortelpuree om wat dikker te worden. Mocht ze toch weer terugvallen, dan heeft ze tenminste iets bij te zetten.
Voor wie niet weet wat floppy's zijn:
Het konijn gaat dan met een boem op zijn of haar zij liggen. Wie het niet kent, denkt dat het konijn zijn laatste adem heeft uitgeblazen, maar het is dus een teken van blijdschap en tevredenheid