Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #80 Gepost op: 01 augustus 2005, 09:24:27 »
 :( Ik hoop dat het vanzelf overgaat, of dat het in ieder geval niet te snel erger wordt.

Monie

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #81 Gepost op: 01 augustus 2005, 09:57:31 »
Ik heb een poosje bij een cavia-forum gezeten en daar waren regelmatig zieke cavia's die baat hadden bij de medicijnen van www.huisdierendokter.nl
Het zijn natuurlijke medicijnen, misschien is het wat voor Frummel?  Helaas wist ik niks van deze medicijnen toen ik zelf nog een caviaatje had, anders had hij zeker iets gekregen tegen zijn chronische blaasontsteking (ipv. steeds antibiotica). Natuurlijk weet ik niet of het juiste medicijn voor Frummel erbij zit. Je kunt wel altijd overleggen met degene van wie de site is. Met 4 1/2 zou ik hem ook niet meer laten opereren. In ieder geval veel beterschap voor Frummel gewenst.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #82 Gepost op: 01 augustus 2005, 10:31:01 »
't Ding is voor het grootste deel weer teruggefloept, dus het ziet er nu iig minder smerig uit.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #83 Gepost op: 11 augustus 2005, 12:37:20 »
Kwak (vanwege de identieke uiterlijke kenmerken met 2 van zijn zusjes hebben we ze maar kwik kwek en kwak genoemd), het enige mannetje uit het nest wordt vandaag van zijn mannelijkheid ontdaan...  Vanmorgen hebben we hem naar de dierenkliniek gebracht en over twee uurtjes mogen we hem ophalen...
Toch een beetje spannend... Ik hoop dat alles goed gaat...   :-\  
(Maar daar heb ik wel vertrouwen in hoor, want het is een heel kundige konijnen-dierenarts die zelf ook konijnen heeft).
'fish are friends, not food!'

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #84 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:21:23 »
Heej, ben je weer thuis? Bijwerken die weblog! :D

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #85 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:56:54 »
Heej, ben je weer thuis? Bijwerken die weblog! :D

Haha, na mijn New York-Portugal-Duitsland tour ben ik sinds deze week weer fijn in ons koude kikkerlandje inderdaad :)
Enneh, kzal proberen vandaag of morgen weer het eerste logje te posten na de vakantiestop... ;)  

Die ongeduldige web-log verslaafden ook...  ::)    :P
'fish are friends, not food!'

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #86 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:59:21 »
Die ongeduldige web-log verslaafden ook...  ::)    :P

 :yes: Ik ben zo nieuwsgierig naar je konijnen! Ze zijn nu niet meer van hun ouders te onderscheiden zeker, wat formaat betreft?

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #87 Gepost op: 11 augustus 2005, 14:10:08 »
Die ongeduldige web-log verslaafden ook...  ::)    :P

 :yes: Ik ben zo nieuwsgierig naar je konijnen! Ze zijn nu niet meer van hun ouders te onderscheiden zeker, wat formaat betreft?

Nou, ik stond inderdaad even met m'n ogen te knipperen toen ik na een maand in Ptgal weer thuiskwam...  (Na NY viel het nog wel mee) . Vooral drieling Kwik Kwek en Kwak zijn groooot geworden, idd evengroot als Terra. Pantoefl blijft toch nog steeds de kleinste, heeft ook nog steeds een 'kinduitrstraling' met haar kleine hoofdje en gezichtsuitdrukking :heart: . Grappig is wel dat ze alle vier in de rui zijn en daardoor donkere 'strepen' op hun rug hebben. Terra heeft verder een wat dikker hoofd en het begin van een wam waardoor ze nog te herkennen is :)  En Maya... tsja Maya is gewoon nog steeds Maya... Net als Lola en Tim die gezellig in de tuin samenwonen en dol op elkaar zijn. Gisteren zaten ze gezellig naast elkaar dezelfde richting in de tuin in te kijken. Oren ook precies dezelfde kant op gespitst natuurlijk :) :heart:
'fish are friends, not food!'

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #88 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:17:08 »
Dit kon ook bij 'leuke dingen die huisdieren doen', maar vanwege het vervolg toch maar hier:

Met Kwak gaat het helemaal goed :D , al bij het ophalen zat hij al beweeglijk in z'n draagmandje :)  :heart:
Thuis begon hij alweer vrij snel te eten en te keutelen, gaat helemaal goedkomen dus! Voor de zekerheid moet hij nog wel 2 maandjes apart van de anderen, maar hij heeft wel voldoende contact met ze.  :)

En berichtje speciaal voor Kiwi: De eerste web-log komt morgen, want ik ben nu doodmoe en we gaan zo lekker passief een film kijken in bed :)

Groetjes, Isa en konijnenbende
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2005, 21:19:32 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Offline Sam

  • ******
  • 7.145
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #89 Gepost op: 12 augustus 2005, 12:20:57 »
Fijn om te horen dat alles OK is. Moet dit beestje nu geen andere naam hebben? Het is wel zielig om Kwak te heten en kwakkie-loos door het leven te gaan :P
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #90 Gepost op: 13 augustus 2005, 19:24:17 »
P. heeft balletjes :cheer:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #91 Gepost op: 23 augustus 2005, 19:10:38 »
P. heeft balletjes :cheer:

En ze gaan er morgen uit... :-\ Hopelijk gaat alles goed, ik vind het toch wel even spannend. Wel fijn is het dat ik dan over een poosje echt kan beginnen met koppelen, zodat Nijntje Pluis en A. ook elkaar kunnen knuffelen, ipv alleen maar mij :heart:.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #92 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:22:53 »
Alles is goedgegaan! Hij was al snel weer terug. 's Middags was hij nog wat eu en zijn oogleedjes waren rood vh narcosekapje, maar 's avonds was hij weer helemaal het nijntje.

Er is werkelijk niks van te zien. Ik had op zijn minst toch een kaalgeschoren stukje huid verwacht, maar nee. Ze hebben ook niet gehecht, omdat het maar een piepklein sneetje is en zo kan alle rotzooi er ook uit.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #93 Gepost op: 08 september 2005, 23:06:30 »
Pas op, Zaagsel schadelijk!

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/08/23/f003.htm

http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200508/nw35156.htm

Als alternatief heb ik iets over vlasstro gehoord, daar ga ik zelf ook nog even achterna...
'fish are friends, not food!'

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #94 Gepost op: 08 september 2005, 23:36:51 »
Ik had het al wel eens gelezen op de nijnensite, maar niet echt de link gelegd met dat het voor paarden ook schadelijk kan zijn... We hebben er al wel eens over gedacht om mijn pony ook op iets van vlas of hennep te zetten. Stro kan niet, want dat blijft ze eten met alle gevolgen van dien. Ik zal het nog eens met mams overleggen :).

choekiewoekie

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #95 Gepost op: 25 september 2005, 15:56:05 »
Sinds deze middag hebben wij weer een konijn in huis. Het was helemaal niet de bedoeling, maar het ging echt niet anders...
Toen ik vanmiddag thuis kwam stond de buurvrouw buiten te wachten op een vriendin, en ze sprak me aan. Ze had net een week een konijn, maar het was vals en beet enz en ze wilde er van af. Of ik het niet wilde hebben.
Nu is mijn konijn net een paar maanden dood, en mijn vriend heeft een allergie. In eerste instantie zei ik dus nee.
Maar toen zij met de auto was opgehaald, ging ik toch even in het portiek bij haar konijn kijken. Het stond helemaal alleen in het donker. In een lege kooi, zonder eten en drinken, zonder stro op de vloer. Hij zat eenzaam tussen zijn keutels...
Ik maakte het hokje open en ging hem gewoon aaien (ondanks de bijtwaarschuwing) en het was een schat van een beestje! Het drong zich helemaal tegen mijn hand aan, zo fijn vond ie het om even aangehaald te worden!
Ik heb dus even met mijn vriend overlegd en naar haar mobiel gebeld, ik kon t konijn meteen meenemen.
Nu ga ik vanavond weer even bij haar langs, want ik weet niet eens hoe oud t beestje is, of ie al bij de dierenarts geweest is enz. Volgens mij is ie nog heel jong en dus ook nog niet gecastreerd of gestrilliseerd. Hij is nu het huis aan t verkennen en ligt languit tussen een stapel kranten op t balkon. Heel schattig.
Mijn buurvrouw heeft vier honden en twee kinderen en woont op een kleine flat, net als ik. Ik denk dat t konijn er gewoon helemaal gefrustreerd was. Ach...
Ik had gelukkig alles nog staan van mijn vorige konijn, ik kon alleen niet zo snel aan stro komen. Maar morgen komt dat helemaal goed!

Zielig he? Voor het konijn.. Als mensen helemaal niet met hun huisdier kunnen omgaan!

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #96 Gepost op: 25 september 2005, 15:59:52 »
Ja, zielig inderdaad. Maar dit konijn heeft in ieder geval geboft dat hij nu bij jou mag wonen!
Welkom terug trouwens! :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #97 Gepost op: 25 september 2005, 16:06:21 »
 :thumbsup:

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #98 Gepost op: 25 september 2005, 16:10:54 »
Maar nu je toch zo goed bezig bent; het is voor het konijn veel beter als hij of zij met een soortgenoot samenwoont. Is het misschien een idee om er nog eentje bij te nemen? Kijk bijvoorbeeld eens op www.bunnybin.nl.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #99 Gepost op: 25 september 2005, 16:17:36 »
Met mijn nijntjes gaat het heel goed! Ze zitten overdag bij elkaar in een supergrote ren en zijn al vriendjes geworden. Het ging vrij snel, ik heb maar een paar keer de plantenspuit hoeven te gebruiken.

Over een weekje weten we of we gezinsuitbreiding krijgen :-\. Toen P anderhalve week gesteriliseerd was heeft ie het voor elkaar gekregen om bij A te komen. We dachten dat de schade wel meeviel, maar sinds vorig weekend is A een beetje een knorrepot geworden. Als je haar buik aanraakt, knort ze en rent ze weg. Mochten we babietjes krijgen, dan houden we ze zelf en bij een erg groot aantal vraag ik of een oom en een tante geen mooie ren voor ze willen bouwen bij hun thuis :angel:.