Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #600 Gepost op: 12 mei 2012, 15:24:49 »
Lapientje is wel van de floppy's. De hele dag door. Flop in het hok, flop op het kleed onder de radiator. Flop flop flop.
Wijlen Pluisje deed het zelden en wijlen Annabel schrok vermoedelijk zo van mijn reactie op haar allereerste floppy ("OMG! Annabel! Ben je dood?!") dat ze het daarna wel uit haar hoofdje liet om dat nog eens te vertonen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #601 Gepost op: 12 mei 2012, 20:16:51 »
Wat is een flop?

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #602 Gepost op: 12 mei 2012, 20:39:42 »
Lapientje speelt Texas hold 'em blijkbaar. Wat is de inzet, wortels?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #603 Gepost op: 12 mei 2012, 21:30:16 »
Nee, ze mag niet pokeren van mij. De buurman heeft daar al 20.000 euro mee verloren. Weet je wel hoeveel worteltjes ik daarvoor kan verschepen naar de konijntjes in Afrika?!


Bij een floppy gaat een nijn op haar zij liggen. Niet heel rustig, door je pootjes zakken enzo. Nee, ineens met een boem:

Lapientje floppiet (hoe vervoeg je dat?) natuurlijk ook wanneer ik bezoek heb. Dan hoor ik achter me een boink en zie ik mijn gesprekspartner verschrikt kijken en zich in een flits afvragen of ze mij moeten vertellen dat het konijntje waarschijnlijk dood is;).


En dit konijntje voert een heel ballet op, met aan het eind nog wat floppy's her en der:   :heart:

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #604 Gepost op: 12 mei 2012, 21:38:07 »
Oh, poezen doen dat ook als je ze goed aait, dan zakken ze in eens door hun pootjes en vallen om.

Kai doet dat niet, die gaat wel op zijn zij liggen als ik hem goed aai, maar dan pakt ie me stevig vast, en soms gaat ie er zelfs bij trappen, dus dat is helemaal niet ontspannen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #605 Gepost op: 13 mei 2012, 21:59:24 »
Mijn cavia's willen wel eens rondspringen en met hun kop schudden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #606 Gepost op: 05 juni 2012, 13:56:04 »
schoonzusje heeft naast een caafje nu ook een nijntje.. ze zitten nu allebei samen heel sneu allebei in hun eigen hok, waar schoozusje nog geen uur per dag is in wakkere toestand :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #607 Gepost op: 05 juni 2012, 17:50:01 »
Waarom op z'n minst dan niet samen?
Nijnen en caven hebben recht op een ruim hok en een soortgenoot.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #608 Gepost op: 05 juni 2012, 17:59:29 »
Gaan die 2 goed samen? Ken er niet zoveel van... Maar samen kunnen ze in elk geval wel in een veel groter hok, misschien.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #609 Gepost op: 06 juni 2012, 09:03:25 »
caafje zit in een prachtig hok met open bovenkant, toen ze dus zei dat ze verliefd was op nijntje dacht ik moooiii ;) helaas sp[ringt nijn uit dat hok.
Waarom caaf niet meeverhuisd is naar dat nieuwe hok? omdat dat zo zonde is van dat andere hok  ??? ::)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #610 Gepost op: 06 juni 2012, 09:12:18 »
2dehands? kapaza? ebay? vrienden die ook huisdieren willen?
Lijntje en haar schoonzusjes, zullen we er eens een boek over schrijven...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #611 Gepost op: 06 juni 2012, 09:59:53 »
Lijkt me goed idee  ;D
Erger me in dit geval denk vooral aan dat iedereen haar een dierenvriend noemt maar ondertussen zoiets doet  >:(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #612 Gepost op: 06 juni 2012, 10:18:49 »
Ja, dat snap ik... Zelf zie ik ook doodgraag dieren, en ik wil zo graag een hond, maar dat kan nu eenmaal niet hier op het appartement, (een kat daar wordt nog over onderhandeld met F die van zichzelf zegt geen kattenmens te zijn, en ook nog nooit zelf een kat heeft gehad dus daar nogal sceptisch tegenover staat) soms is het beter voor het dier dat je het niet in huis haalt.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #613 Gepost op: 09 juni 2012, 21:57:09 »

Dat is ook een van de redenen dat ik een hamstertje heb, als ik overdag weg ben ligt ie lekker in z'n hokje te maffen. En 's avonds als ik er ben, is ie wakker en wilt ie wel aandacht. Maar als ik ga slapen vermaakt ie zich zelf prima in z'n hok.

Je ziet in de dierenwinkel vaak konijnen bij cavia's, maar ik heb ooit toen ik klein was ergens gelezen dat konijnen een ziekte over kunnen brengen bij cavia's, waar ze zelf geen last van hebben. Ik heb geen idee of dat waar is, maar wel iets om over na te denken. Ook hebben ze ander eten nodig (konijnen voornamelijk op gras gebaseerd, terwijl cavia's weer veel vitamine c nodig hebben, toch?).


Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #614 Gepost op: 10 juni 2012, 03:26:42 »
Ik heb wel een konijn en een cavia samen gehad. Mijn zus ook. Beter elkaars gezelschap dan geen, al denk ik dat ze beter af zijn met ieder een soortgenoot.
Mijn konijn ging helemaal languit liggen (zoals konijnen dat kunnen doen) en de cavia lag daar dan dwars overheen. En ze wasten elkaars oren :heart:
En de cavia ging op zijn achterpootjes staan om eten aan te nemen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #615 Gepost op: 13 juni 2012, 18:21:45 »
Vanavond me nieuwe huisdier ophalen. Een Vlaamse Reus. We gaan over 10 min. weg. Ben zo benieuwd. Wel even leuk nu. We hebben namelijk zo’n verdriet gehad. Me man dacht dat hij last van stoffen op zijn werk had maar het bleek de huisdieren te zijn. Nu moesten we onze twee hondjes en kat weg doen (persoonlijk weg gebracht naar nieuw adres). Nu heb ik voor de kinderen een konijntje gekocht en vanavond voor mijn. We houden ze buiten daar door heeft me man er ook geen last van. Nu nog een leuk naam het is een ram. Iemand een idee?
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #616 Gepost op: 13 juni 2012, 18:58:16 »
Knabbel  ;D

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #617 Gepost op: 13 juni 2012, 20:24:10 »
De vriend van een vriendin heeft op zijn werk een konijn gekregen, iets met een examenstunt (ze staat allebei voor de klas). Een raar cadeau, maar in dit geval wel in heel goede handen terecht gekomen. Zij wilde graag weer cavia's, hij vindt cavia's niks en stelde een konijn als alternatief voor.

In ieder geval: hun konijn heet Twan.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #618 Gepost op: 13 juni 2012, 22:42:12 »
Bedankt Greet en Marie voor het meedenken. Ik heb een naam voor mijn konijn gevonden. Ik keek in de lijst van bekende vegetariėrs en daar stond Bono ook bij. De zanger van U2. Dus heb ik mijn konijn naar deze bekende vegetariėr vernoemd. Hij is zo’n schat. Hij kan al heel goed aan een riempje lopen dus kan ik me konijn ook uitlaten. Of hij laat mijn dan eigenlijk uit want je kan niet zoals een hond gaan lopen en het dier volgt jou. Met een konijn is het andersom je volgt het konijn. Echt super. En hij word onwijs groot. Hij is nu namelijk 2 ½ maand en zijn oren hebben al de lengte van een volwassen Vlaamse reus.  Het grappige is. Ik keek naar de dichts bijzijnde fokker. Hij woont in het zelfde dorp als waar ik woon. Had helemaal niet gekeken kwa wedstrijden ik wilde gewoon een lief konijntje. Maar wat blijkt. Het blijkt een top fokker te zijn. Mensen komen van ver om een konijn bij hem te kopen. En ik had nog mazzel ook want de twee konijntjes die nog beschikbaar zijn. Daar waren mensen voor gekomen een echtpaar. Allen de mevrouw er van vond het toch te groot worden. Dus die hadden het de konijntjes niet gekocht. Heb ik even mazzel. Bono heeft op de terug weg in de auto de hele tijd lief op mijn schoot gezeten. Het is echt een knuffel.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariėrs zijn.

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #619 Gepost op: 13 juni 2012, 23:20:35 »
Ik keek in de lijst van bekende vegetariėrs en daar stond Bono ook bij. De zanger van U2.

Ik denk dat je tegenwoordig beter kan zeggen dat U2 de band van Bono is.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner