Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #580 Gepost op: 02 november 2011, 20:29:16 »
Ze zijn heel leuk :D
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #581 Gepost op: 02 november 2011, 20:36:56 »
Ja!  :D
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #582 Gepost op: 17 januari 2012, 17:16:21 »
Zo schattig: een volledig content konijntje die helemaal op haar zij ligt voor de verwarming, en probeert zich op haar ruggetje te draaien. Met daarboven poes Nelis in haar hangmatje. Ze lijken allebei wel te glimlachen van tevredenheid, hihi.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #583 Gepost op: 17 januari 2012, 17:28:53 »
:heart: Cute, Hiziki!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #584 Gepost op: 20 januari 2012, 12:01:43 »
Kom hier vaak alleen om te lezen, maar mag ik mijn kindjes even met jullie delen?





Deze mooie dame blijft hier en gaat door het leven als Amhra, ofwel Ammy.


Alweer vier weken oud, de eerste twee zijn al uitgevlogen en de drie heren van het nest gaan volgende week weg.. Gaat zo hard! :(

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #585 Gepost op: 20 januari 2012, 14:52:02 »
Prachtig, Ligaatje!
En je mag best vaker komen posten hoor  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #586 Gepost op: 21 februari 2012, 16:07:57 »
SPOED:
 
wegens een uithuiszetting van een buurman is ook dit konijntje dak- en baasloos geworden. De buurman heeft het arme dier gewoon in de koude neergezet vanochtend, waar hij bijna 2 uur heeft gestaan. Wie weet er een goede plek voor hem?
 
Het is een mannetje (niet geholpen), hangoor, ik vermoed iets van een jaar oud, zeer energiek, grijsbruinwitbont gekleurd, grappig beestje. Ik vermoed dat ie wel flink in de hormoontjes zit. Hij komt met kooi en drinkflesje en moet voorlopig echt binnen blijven.
 
De dierenasiels in de regio kunnen hem niet opnemen, de andere optie is naar de kinderboerderij, maar ik zoek liever zelf een goed baasje voor hem. Ze zijn daar niet zo kieskeurig met de nieuwe baasjes.
 
Je moet de tijd en de ruimte hebben om het beestje een goed leven te geven, geld hebben om evt. dierenartsenkosten te kunnen betalen en er rekening mee houden dat een nijntje 10 jaar kan worden. Het zou het mooiste zijn als hij tezijnertijd aan een vrouwtje gekoppeld kan worden, maar dan zal hij wel eerst gecastreerd moeten worden (kost ong. €50,00).


Foto's: https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=3130768439600&set=a.1644731849614.82163.1576434096&type=1

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #587 Gepost op: 22 februari 2012, 23:59:58 »
Jay, ik heb via FB een baasje voor hem gevonden! Morgen wordt hij opgehaald.

SPOED:
 
wegens een uithuiszetting van een buurman is ook dit konijntje dak- en baasloos geworden. De buurman heeft het arme dier gewoon in de koude neergezet vanochtend, waar hij bijna 2 uur heeft gestaan. Wie weet er een goede plek voor hem?
 
Het is een mannetje (niet geholpen), hangoor, ik vermoed iets van een jaar oud, zeer energiek, grijsbruinwitbont gekleurd, grappig beestje. Ik vermoed dat ie wel flink in de hormoontjes zit. Hij komt met kooi en drinkflesje en moet voorlopig echt binnen blijven.
 
De dierenasiels in de regio kunnen hem niet opnemen, de andere optie is naar de kinderboerderij, maar ik zoek liever zelf een goed baasje voor hem. Ze zijn daar niet zo kieskeurig met de nieuwe baasjes.
 
Je moet de tijd en de ruimte hebben om het beestje een goed leven te geven, geld hebben om evt. dierenartsenkosten te kunnen betalen en er rekening mee houden dat een nijntje 10 jaar kan worden. Het zou het mooiste zijn als hij tezijnertijd aan een vrouwtje gekoppeld kan worden, maar dan zal hij wel eerst gecastreerd moeten worden (kost ong. €50,00).


Foto's: https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=3130768439600&set=a.1644731849614.82163.1576434096&type=1

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #588 Gepost op: 23 februari 2012, 08:52:58 »
 :thumbsup:  Goed werk, Hiziki!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #589 Gepost op: 23 februari 2012, 10:51:22 »
Fijn dat er een nieuw huis gevonden is!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #590 Gepost op: 23 februari 2012, 15:10:05 »
Goed zeg Hiziki!  :D

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #591 Gepost op: 26 februari 2012, 21:09:44 »
Ik heb weer een waker-caviaatje  :heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #592 Gepost op: 27 februari 2012, 18:21:01 »
Ik ken het geluid niet, denk ik, klinkt het echt als getjilp?

(heb een kaduke geluidskaart dus kan ook geen geluidjes opzoeken)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #593 Gepost op: 27 februari 2012, 21:42:07 »
Ja, als een vogeltje.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #594 Gepost op: 10 mei 2012, 20:15:44 »
Lapientje zat net in de REM-slaap. Ze lag in de kattenhangmand met mijn hand tegen haar kopje en haar snorharen en ogen bewogen wild. Heel bijzonder, nog nooit meegemaakt bij een konijn.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #595 Gepost op: 10 mei 2012, 20:21:04 »
Lapientje zat net in de REM-slaap. Ze lag in de kattenhangmand met mijn hand tegen haar kopje en haar snorharen en ogen bewogen wild. Heel bijzonder, nog nooit meegemaakt bij een konijn.
:heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #596 Gepost op: 11 mei 2012, 10:58:20 »
oh das zo leuk om te zien, een dromend konijn.
Hier werd gesprongen, gerend en gegraven in diepe slaap liggend op de rug. Geweldig.
Een dromend paard is ook grappig.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #597 Gepost op: 11 mei 2012, 12:00:18 »
oh das zo leuk om te zien, een dromend konijn.
Hier werd gesprongen, gerend en gegraven in diepe slaap liggend op de rug. Geweldig.

Ik had het nooit eerder gezien. Ze was niet heel actief in haar droom, misschien dat het ging over worteltjes.

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #598 Gepost op: 11 mei 2012, 14:24:26 »
 ;D Ik zag het hier vooral bij de oudere konijnen en na nieuwe gebeurtenissen zoals een uitstapje in de moestuin.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #599 Gepost op: 11 mei 2012, 17:44:14 »
De cavia's gaan na een middag grazen ook direct voor pampus liggen incl. REM-slaap. Of ze dromen over malse grassprietjes of over hoe spannend het was in de buitenlucht i.v.m. rovers en zo.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.