Het grut is inmiddels wel grut af en puber aan het worden. Ze scheuren door de bak, springen en miepen bij voorkeur met zijn allen tegelijk, lekker hard! De pubers zouden bijna de wijde wereld in kunnen, ze zijn inmiddels vier weken oud en doen nu in het gras hun best om het minimum gewicht van 300 gram te halen.
Ik heb nog een los hok dat theoretisch best bovenop de huidige twee verdiepingen kan staan, gat erin, buis of loopplank eraan vast en ze hebben weer een halve meter extra ruimte. Ik heb ook zo'n sokkenmandje voor aan een kastplank gekocht. Het idee is om daar een stuk zeil of gelakt hout in te leggen en dat onderin het hok op te hangen. Dan kunnen ze eronder en erin, weer een beetje extra ruimte.
Ze zouden dus wel kunnen blijven, maar er kunnen nog steeds ook wel twee verhuizen.
*leur leur* Iemand interesse? Het zijn echt de aller- aller- allerleukste caviaatjes ooit
Er vanuitgaande dat ze hier blijven wonen
wordt het tijd dat ze een naam krijgen. Geïnspireerd op de oorspronkelijke naam van Eelco's Lytse kwam ik op Nox (klinkt wat meer als
iets dan Nyx) en Gaia, maar toen werd het stil... De vier elementen kunnen ook Gaia of Terra, Bor(ealis) en eh... hoe vertaal je
vuur? Aqua vind ik niet echt klinken.
Kortom: naamsuggesties gevraagd voor vier donkere cavia's waarvan in ieder geval twee woest langharigen.