Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #500 Gepost op: 29 juni 2011, 16:07:29 »
De eerste kennismaking op de keukenvloer, buiten in de ren, stoere actie, ik zit veilig en ik durf ook best alleen op de foto.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #501 Gepost op: 23 juli 2011, 12:27:27 »
Het nieuwste it-model tijdens een recente fotoshoot (door Mario Testino?), begeleid door een coole hiphop track:

http://cuteoverload.com/2011/07/21/international-glamour-bunny/

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #502 Gepost op: 20 augustus 2011, 01:07:20 »
:heart: Fantastisch, beweging voelen in een cavia buikje.
Ze gaat steeds meer op een pannenkoek lijken en volgens mij wordt haar bekken ook al wat wijder. (Ze hupst nog niet.)
Twee handen opleggen, aan elke kant een. Dan voel je één heel fanatiek bewegen en direct daarna aan de andere kant een reactie.
Zo van:"Hé, wat maak jij me nou?!? Schuif 'es op."
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #503 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:55:58 »
:heart: Fantastisch, beweging voelen in een cavia buikje.
Ze gaat steeds meer op een pannenkoek lijken en volgens mij wordt haar bekken ook al wat wijder. (Ze hupst nog niet.)
Twee handen opleggen, aan elke kant een. Dan voel je één heel fanatiek bewegen en direct daarna aan de andere kant een reactie.
Zo van:"Hé, wat maak jij me nou?!? Schuif 'es op."


Awww cute!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #504 Gepost op: 25 augustus 2011, 21:16:46 »
Ging wonder dat ze zo op elkaar reageerden, ze deelden de beperkte ruimte in moeders buik maar liefst met zijn vieren! Hedennamiddag/-avond geboren in de ren op het gras vier mini's. Zo op het eerste gezicht is alles goed. Ze zijn inmiddels naar binnen verhuisd net op tijd voor een enorme plensbui.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #505 Gepost op: 25 augustus 2011, 21:29:34 »
Gefeli met het grut!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #506 Gepost op: 25 augustus 2011, 21:44:55 »
Foto's!  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #507 Gepost op: 27 augustus 2011, 21:34:45 »
Mijn kleine, pluizige Pluisje is gistermiddag geopereerd aan de haakjes op zijn tanden. De afgelopen weken vermagerde hij behoorlijk, ondanks dat hij flink at. Eigenlijk had ik hem al opgegeven (ik dacht aan 'ouderdom' of kanker), maar een bezoekje aan de DA eerder deze week bracht de haken aan het licht.

Ik voer hem nu bij met Olvarit worteltjespuree om weer aan te komen. Waarschijnlijk werd het hooi toch niet goed opgenomen, ondanks dat hij er goed van at. Zelf heb ik toch het idee dat er nog een onderliggend probleem is, maar eerst maar eens afwachten in hoeverre hij nu opknapt.


Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #508 Gepost op: 27 augustus 2011, 21:41:53 »
Beterschap met hem!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #509 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:01:45 »
:heart: Het grut wordt steeds actiever. Ze miepen met elkaar en met moeders, lopen achter haar aan wanneer die een verdieping hoger gaat. Maar ze durven de trap uiteraard nog niet op. Wanneer moeders dan weer naar beneden komt, laat ze eerst even weten dat zij eraan komt en dan staat de kroost onderaan de trap op haar te wachten.
Het huisje was alleen te klein voor twee groten en vier mini's, dus er staat nu tijdelijk een sinaasappelkistje in het hok waar G. een zijkant uitgesloopt heeft.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #510 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:08:36 »
Hiziki, een van mijn dames is vorige maand ook aan haar tandjes kiesjes geopereerd. Ik vermoedde al dat ze ook last van haar darmen had, en inderdaad, toen ze de volgende dag nog steeds niets at bleek dat ze ook last van gas had. Ik ben toen een paar dagen bezig geweest met om de paar uur masseren, dwangvoeren en medicijnen toedienen. Ze kreeg er nog een blaasontsteking bovenop, dus toen was het feest helemaal compleet (mochten we fijn een paar keer per dag haar achterwerk schoonmaken en drogen). Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt en is ze weer net zo vrolijk als altijd.

Olvarit bevat relatief gezien nogal wat suiker (wat weer niet zo goed is voor z'n darmen). Je zou kunnen proberen een papje te maken van biks en een beetje water, dat werkt ook prima als dwangvoer.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #511 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:56:54 »
@Haantje: zo cute! Kun je niet wat foto's en misschien wel een video uploaden?


@Kiwi: hij heeft gelukkig geen darmproblemen gekregen en is meteen weer zelf gaan eten. De Olvarit moest van de DA om hem flink aan te laten komen, hij is echt heel mager, maar waarschijnlijk stop ik daar vandaag of morgen mee. Ik let goed op of hij geen diarree krijgt! De geblenderde brokjes werden vrijdagavond door meneer geweigerd, maar in hun normale vorm eet hij ze wel.
Hij hoeft trouwens echt niet gedwangvoederd te worden: het voedingsspuitje heb ik moeten weggooien omdat het tuitje er half van afgebeten was...

Fijn dat jouw nijntje er weer helemaal bovenop is gekomen! Hoe is het met de rest van de ingezeten van jullie nijnenpaleis??

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #512 Gepost op: 28 augustus 2011, 13:51:32 »
Hoe is het met de rest van de ingezeten van jullie nijnenpaleis??

Het gaat goed met het zestal, ze zijn lief-ondeugend als altijd. Alleen die regen vinden ze maar niks, ze zitten nu heel beledigd met z'n allen voor het raampje van de blokhut en onder het afdak te kijken wanneer het weer eens droog wordt. Ze hebben dan nog steeds bijna tien vierkante meter over waar ze niet nat worden hoor, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg voor de verwende prinsjes en prinsesjes. ;)
Het nijnenpaleis wordt steeds mooier; het is inmiddels aan de zij- en achterkant helemaal begroeid met bruidssluier en druif (vanaf een bepaalde hoogte dan: de onderkant wordt vakkundig vrijgehouden. Net zoals de kruiden en grassen naast de ren opgegeten worden voor ze de kans krijgen door het gaas naar binnen te groeien ;D) en ziet er dus niet meer zo hokkerig uit als vorig jaar. Ook het afdak is al redelijk bedekt, dus het wordt nog wel eens wat!
Vorig weekend waren we een weekendje weg, dan blijven ze gewoon thuis en zorgt mijn moeder voor ze. Als we langer op vakantie gaan gaan ze naar een opvang waar ze met z'n zessen bij elkaar in een ren kunnen zitten. Het is echt een hechte groep, dat merkten we wel toen Toet vorige maand ziek was. We wilden haar in de gaten kunnen houden en het is ook praktischer met medicijnen geven en zo, dus we hadden haar naar binnen gehaald. We konden echter goed merken dat de rest haar miste, en vooral dat zij haar vriendjes miste. Ik vind de dynamiek in zo'n konijnengroep nog steeds fantastisch, echt nog veel leuker dan bij een stelletje (en dat is al ontelbaar keer leuker dan bij zo'n zielig eenzaam konijn zoals er helaas nog veel in achtertuintjes zitten weg te kwijnen). Ik hartje konijnen! :)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #513 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:18:38 »
@Kiwi: heb je ook begroeide foto's? Ik ben wel benieuwd hoe het paleisje er nu bij staat.

@Hiziki: zo te lezen doet Pluis het goed. Fijn!
Gaat een filmpje plaatsen op dezelfde manier als foto's plaatsen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #514 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:18:48 »
Klinkt helemaal goed! Beledigd kijken kunnen ze nu eenmaal als de beste;).


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #515 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:19:36 »

Gaat een filmpje plaatsen op dezelfde manier als foto's plaatsen?

Op het forum mag je geen filmpje plaatsen, maar die zou je kunnen uploaden bij YouTube oid en er dan naar kunnen linken?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #516 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:21:23 »
Ik bedoelde ook linken (rechtstreeks foto's op het forum plaatsen is me tot nu toe niet gelukt  ;D )
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #517 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:37:52 »
@Kiwi: heb je ook begroeide foto's? Ik ben wel benieuwd hoe het paleisje er nu bij staat.

Als de zon ooit nog gaat schijnen zal ik een foto van de ren in huidige staat maken.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #518 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:17:34 »
Ben benieuwd naar je kroost, Haantje! Weet je al of het jongetjes of meisjes zijn en hoe zien ze eruit?

Minimama lijkt trouwens op Wijlenwiepje! Net zo'n guitig koppie :D
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #519 Gepost op: 28 augustus 2011, 22:25:07 »
Een "paar" linkjes:
Moeders in volle verwachting.
Buiten geboren en nog eentje.
Snel naar binnen, want er kwam een enorme bui. (Een teiltje is hier het transportmiddel tussen flat en buitenverblijf.)
Moeder met kroost gisteren en het grut.
Vandaag doen ze al dappere pogingen om met de pot mee te eten.

Over geslachten: ik heb wel al even tussen de achterpootjes gegluurd, maar ik kan het nog niet goed zien. Schijnt met een paar weken makkelijker te worden. Gelukkig heb ik nog 3,5 weken de tijd  :P
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2011, 22:49:03 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.