Hoe is het met de rest van de ingezeten van jullie nijnenpaleis??
Het gaat goed met het zestal, ze zijn lief-ondeugend als altijd. Alleen die regen vinden ze maar niks, ze zitten nu heel beledigd met z'n allen voor het raampje van de blokhut en onder het afdak te kijken wanneer het weer eens droog wordt. Ze hebben dan nog steeds bijna tien vierkante meter over waar ze niet nat worden hoor, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg voor de verwende prinsjes en prinsesjes.
Het nijnenpaleis wordt steeds mooier; het is inmiddels aan de zij- en achterkant helemaal begroeid met bruidssluier en druif (vanaf een bepaalde hoogte dan: de onderkant wordt vakkundig vrijgehouden. Net zoals de kruiden en grassen naast de ren opgegeten worden voor ze de kans krijgen door het gaas naar binnen te groeien
) en ziet er dus niet meer zo hokkerig uit als vorig jaar. Ook het afdak is al redelijk bedekt, dus het wordt nog wel eens wat!
Vorig weekend waren we een weekendje weg, dan blijven ze gewoon thuis en zorgt mijn moeder voor ze. Als we langer op vakantie gaan gaan ze naar een opvang waar ze met z'n zessen bij elkaar in een ren kunnen zitten. Het is echt een hechte groep, dat merkten we wel toen Toet vorige maand ziek was. We wilden haar in de gaten kunnen houden en het is ook praktischer met medicijnen geven en zo, dus we hadden haar naar binnen gehaald. We konden echter goed merken dat de rest haar miste, en vooral dat zij haar vriendjes miste. Ik vind de dynamiek in zo'n konijnengroep nog steeds fantastisch, echt nog veel leuker dan bij een stelletje (en dat is al ontelbaar keer leuker dan bij zo'n zielig eenzaam konijn zoals er helaas nog veel in achtertuintjes zitten weg te kwijnen). Ik hartje konijnen!