Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Mariek:
Oei. Konijnen en andere knaagdieren moeten ALTIJD te eten hebben. De spijsvertering mag niet stopgezet worden. Misschien brood geven of een wortel? Of ken je iemand met een konijn of een cavia, zodat je daar hooi of voer kunt lenen? Cavia's mogen geen konijnenvoer (ivm gebrek aan vit. C), maar andersom zou toch wel kunnen?
Hizikigrrrl:
Ik weet het... ze heeft vanmiddag het laatste beetje hooi gekregen, maar ik geef haar straks nog weer een stukje brood. Verder ken ik helaas niemand met beestjes, dus ik kan ook niet lenen.
Het baasje heeft haar vd week ook een zak soepgroenten gegeven, met oa. prei en kool.. zucht...
Viz:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 26 februari 2005, 19:58:54 ---Ik weet het... ze heeft vanmiddag het laatste beetje hooi gekregen, maar ik geef haar straks nog weer een stukje brood. Verder ken ik helaas niemand met beestjes, dus ik kan ook niet lenen.
Het baasje heeft haar vd week ook een zak soepgroenten gegeven, met oa. prei en kool.. zucht...
--- Einde van citaat ---
Ehm, je wilt toch niet zeggen dat je konijntje nu het hele weekend geen voedsel heeft?!
Twee dagen voeden met brood is trouwens ook heel slecht, en kan tot verstopping leiden... Een konijn heeft echt hooi nodig voor z'n spijsvertering en mag idd nooit vasten... Kan je niet bij wat buren met konijnenhok oid aanbellen?...
Groetjes Isa en nijnen
ps. zusje: het toegevoegde vit c bij caviavoer is weer slecht voor konijnen. Voor even zou het niet zoveel kwaad kunnen, ware het niet dat konijnendarmen erg gevoelig zijn voor verandering en dat het dus niet risicoloos is om abrubt op een ander voedsel over te schakelen...
Mariek:
--- Citaat van: Viz op 26 februari 2005, 20:15:26 ---ps. zusje: het toegevoegde vit c bij caviavoer is weer slecht voor konijnen. Voor even zou het niet zoveel kwaad kunnen, ware het niet dat konijnendarmen erg gevoelig zijn voor verandering en dat het dus niet risicoloos is om abrubt op een ander voedsel over te schakelen...
--- Einde van citaat ---
Ah, okee, dat geldt voor konijnen dus ook.
Ik ben zelf (vanwege die darmen) erg merkvast voor het caviavoer dat ik geef. Ik heb er twee maanden over gedaan om over te stappen van Gertie naar Hope Farms.
Joeps darmen maken vaak veel kabaal. Meer nog dan de mijne (en die zijn veel groter). Hij heeft er zelf geen last van, maar ik vind het toch griezelig klinken...
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Viz op 26 februari 2005, 20:15:26 ---
Ehm, je wilt toch niet zeggen dat je konijntje nu het hele weekend geen voedsel heeft?!
Twee dagen voeden met brood is trouwens ook heel slecht, en kan tot verstopping leiden... Een konijn heeft echt hooi nodig voor z'n spijsvertering en mag idd nooit vasten... Kan je niet bij wat buren met konijnenhok oid aanbellen?...
--- Einde van citaat ---
Niet mijn konijn (ik heb er geen), maar het konijn van de huisbaas. Morgen neem ik wel wat hooi mee van het paard en als ze maandag nog geen voer hebben gekocht koop ik het zelf wel. Mijn moeder zou al wat meenemen van de supermarkt vanavond, maar dat was ze vergeten.
Ik heb geen idee of er hier verder mensen zijn met konijnen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie