Ik heb de belofte om geen jonge dieren meer te kopen, gebroken. Bij gebrek aan "sneue", vrouwelijke cavia's enigzins in de buurt, heeft Henk (V) een jong vriendinnetje gekregen en het gaat helemaal super.
Wel een beetje snel na Mormels dood, maar Foppe de haan heeft twee weken alleen gezeten na de dood van Harm en dat was eigenlijk wat te lang. Dat wilde ik Henkie niet aan doen.
Nu is er Roosje, geboren op 6 mei en in een heel leuk gezin opgegroeid. Henk en Roosje hebben elkaar op de keukenvloer ontmoet. Roosje ging meteen op Henk af en Henk begon Roosjes oren te likken. Daarna hebben ze samen klokhuis gegeten en toen heb ik ze in de kooi gezet. Roosje sprintte meteen het trappetje naar de eerste etage op, later lagen ze samen in één van de huisjes.
Roosjes heeft al een paar keer met enthousiaste sprongen door het hok geheadbangd en op en neer gescheurd. Gisteren gaf ze een enorm fluitconcert toen ik met allemaal spannende, ritselende tassen en verpakkingen thuiskwam van het boodschappen doen en nu zitten ze samen in de ren gras te eten.
Kortom, het gaat echt helemaal super. Geen geklappertand van Henk, geen sneer. Henk deelt haar huisjes en eten probleemloos. En Roosje is duidelijk gewend aan mensen(handen).
Mormel hield tot op het laatst ook van door de bak scheuren, bij vlagen en was zeer acrobatisch op haar achterpootjes. Was leuk voorbeeldgedrag geweest voor Roosje.