Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #360 Gepost op: 07 maart 2010, 16:27:11 »
Ik had het al gezien. Het gaat niet goed in konijnenopvangland: opvang Aa en Hunze dreigt ook al te sluiten omdat ze het financieel niet meer kunnen bolwerken, en moeten daarom waarschijnlijk 250 gezonde konijnen laten inslapen als ze er niet op heel korte termijn een ander tehuis voor vinden. :(

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #361 Gepost op: 07 maart 2010, 20:24:14 »
En vannacht was het alweer zover.... van 3 tot 6 met hem opgezeten, masseren, pijnstillers + Cisaral gegeven, toen maar een paar uur gaan slapen en vanochtend om 10 uur bleek meneer weer ok te zijn. De aanval was niet zo erg als de vorige keer (19feb) en hij was duidelijk wieriger, maar ik vind het toch wel heel erg vreemd. Nooit ziek en ineens 3 aanvallen in anderhalve maand tijd.

Voorlopig krijgt hij geen brokjes en geen witlof (ook niet een beetje :-\) en ga ik denk ik maar enzymen geven. Als het dan toch weer mis gaat, dan een rontgenfoto of scan.

Ik las het net al in de film draad. Wat sneu joh.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #362 Gepost op: 09 maart 2010, 16:11:11 »
Pluisje en Lapientje hebben een stuk tapijt cadeau gekregen van mij en dat is 80x400 mm puur plezier (voor maar 6,40 bij de Kwantum)!

Lapientje sjeest heen en weer, snelle bochtjes, sprongetjes, geweldig om te zien!
Pluisje vond het een stuk enger en heeft nog geen sprongetje laten zien, maar dat komt wel.

Helaas vonden ze het gisteravond wel nodig elkaar weer in de haren te vliegen en moest ik ze ontzetten dmv een kussen en een doos :-\. Zolang ze niet bij elkaar kunnen komen, likken en besnuffelen ze elkaar door de tralies, maar als ze bij elkaar kunnen, gaat het mis.

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #363 Gepost op: 09 maart 2010, 16:42:43 »
Pluisje en Lapientje hebben een stuk tapijt cadeau gekregen van mij en dat is 80x400 mm puur plezier (voor maar 6,40 bij de Kwantum)!

Dat is vrij fors betaald voor zo'n klein lapje tapijt - maar liefst €200/m2 ?
Zelfs als konijn zou ik daar mijn kont niet op kunnen keren.
En dan is het nog stuk ook. Maar als ze er blij mee zijn... 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #364 Gepost op: 09 maart 2010, 20:26:08 »
80cmx4m!

 :hammer:

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #365 Gepost op: 09 maart 2010, 20:50:41 »
:heehee:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #366 Gepost op: 10 maart 2010, 21:01:34 »
 :schater2:

Stomme vraag misschien, maar ik heb dan ook geen konijnen, maar wat moeten nijntjes met een tapijt?
Hoe is het met je dappere mannetje eigenlijk?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #367 Gepost op: 10 maart 2010, 21:08:42 »
:schater2:

Stomme vraag misschien, maar ik heb dan ook geen konijnen, maar wat moeten nijntjes met een tapijt?
Hoe is het met je dappere mannetje eigenlijk?

Racen! Ik heb hier laminaat en daar kunnen ze niet op springen, racen en gek doen.

Met Pluis gaat het weer goed, ik heb Prozyme voor hem besteld (een enzym van ananas tegen verstopping) en hopelijk gaat dat helpen.
Verder heb ik een nieuwe theorie over zijn verstoppingen/gasbuikje: hij verhaart nogal veel, eigenlijk het hele jaar door. Annabel waste en likte hem altijd en zal daardoor heel veel haren voor hem hebben weggenomen. Nu zij er niet meer is, komen al die haren in zijn eigen buikje. Ik ga hem dus ook een paar keer per week borstelen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #368 Gepost op: 10 maart 2010, 21:12:05 »
O misschien kan je hem dan ook van dat spul geven dat katten krijgen om de haarballen er makkelijker uit te laten gaan. Help eens iemand, heb hier gehoord hoe het heette.
Geen idee echter of konijnen dat mogen hebben.

Wat fijn trouwens dat het beter gaat; JEEEJJJJJJJ

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #369 Gepost op: 10 maart 2010, 22:09:28 »
O misschien kan je hem dan ook van dat spul geven dat katten krijgen om de haarballen er makkelijker uit te laten gaan. Help eens iemand, heb hier gehoord hoe het heette.
Geen idee echter of konijnen dat mogen hebben.



Kauwtabletjes? Sommigen mogen konijnen ook hebben, misschien dat ik dat ook nog ga geven.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #370 Gepost op: 10 maart 2010, 22:18:38 »
Nee een soort pasta uit een tube. Alle katten lusten het -op de mijnes na.
Beetje vettig spul.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #371 Gepost op: 10 maart 2010, 22:53:53 »
Ik heb ook Prozyme in huis, maar ik leerde laatst dat het eigenlijk niet zou kunnen werken. Heeft met de pH-waarde van de maag van een konijn en de pH van de ananas te maken. Ananas kan de maagbarrière niet door en kan dus ook onmogelijk effect hebben in de darmen. Er schijnt in ieder geval nooit aangetoond te zijn dat het helpt. Ik begin binnenkort ook maar weer met Prozyme, zodra ze hun wintervacht beginnen te verliezen, maar als het zakje leeg is wil ik Protexin gaan bestellen. Dit is een probiotica waarvan meer bekend is over de werking bij konijnen dan van Prozyme.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #372 Gepost op: 11 maart 2010, 01:00:27 »
Ik heb ook Prozyme in huis, maar ik leerde laatst dat het eigenlijk niet zou kunnen werken. Heeft met de pH-waarde van de maag van een konijn en de pH van de ananas te maken. Ananas kan de maagbarrière niet door en kan dus ook onmogelijk effect hebben in de darmen. Er schijnt in ieder geval nooit aangetoond te zijn dat het helpt. Ik begin binnenkort ook maar weer met Prozyme, zodra ze hun wintervacht beginnen te verliezen, maar als het zakje leeg is wil ik Protexin gaan bestellen. Dit is een probiotica waarvan meer bekend is over de werking bij konijnen dan van Prozyme.


Argh...

Probiotica van Now Foods mocht ook he? Die heb ik hier, maar de GR8 versie, zou dat ook kunnen?



4 meter (oftewel 4000 mm!) tapijt is toch aan de korte kant als je de gekke 5 minuten konijnenbui hebt. Straks moet ik Lapientje nog vanachter de verwarming vandaan plukken. Ik zal eens een filmpje ervan maken, kijken of ik op CuteOverload kan komen!

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #373 Gepost op: 11 maart 2010, 08:12:33 »
Ik zal vanavond even zoeken of ik iets kan vinden over die GR8-versie.

Over gekke sprongen gesproken... een filmpje van mijn vijftal. Eerst nog lekker aan het eten, maar daarna weer aan het rennen en springen. Spelen in de sneeuw is leuk. :)
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2010, 08:17:25 door Kiwi »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #374 Gepost op: 11 maart 2010, 10:44:05 »
wat een heerlijke nijntjes en wat een geweldig paleisje voor ze!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #375 Gepost op: 11 maart 2010, 14:08:39 »
Toen ik de konijnen vanochtend wat witlof ging geven wilde een van hen niks eten. Ook hooi hoefde ze niet. Niet-eten kan binnen 24 uur fataal zijn voor konijnen, dus ik heb Kiwilief gevraagd het even in de gaten te houden vandaag. Ik krijg net een sms'je dat hij nu bij de dierenarts zit, en dat hij me later meer laat weten. :-\

Het gaat trouwens om het konijntje links op mijn avatar; Toet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #376 Gepost op: 11 maart 2010, 14:59:43 »
He blegh, sterkte Kiwi! Ook gas/verstopping?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #377 Gepost op: 11 maart 2010, 18:38:08 »
Sterkte Kiwi en Toet.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #378 Gepost op: 11 maart 2010, 19:03:23 »
Je kan je zo machteloos voelen, als er zoiets gebeurt  :-\ sterkte!

Schanulleke

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #379 Gepost op: 11 maart 2010, 19:22:29 »
wat een heerlijke nijntjes en wat een geweldig paleisje voor ze!

Daar sluit ik me volledig bij aan! Laten we hopen dat Toet binnenkort ook weer lekker rondspringt.