Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #340 Gepost op: 23 januari 2010, 02:24:21 »
He get Hiziki.
Maar wat je zegt, ze heeft een mooi leven gehad met je. en zo was het ook geen doen meer voor haar.
Toch blijft het altijd moeilijk, sterkte. :knuffel:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #341 Gepost op: 23 januari 2010, 19:21:13 »
 :'( :-*

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #342 Gepost op: 23 januari 2010, 21:55:50 »
Wij hebben vroeger ook een aantal konijnen gehad, het zijn echt lieve diertjes. Echt jammer dat je er een af moet geven...  :pet:

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #343 Gepost op: 25 januari 2010, 09:39:54 »
Ah, ik lees het nu pas. Sterkte Hiziki! :pet:

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #344 Gepost op: 25 januari 2010, 11:54:10 »
Vanavond hebben we Annabel in laten slapen. Sinds een uur of 4 vanmiddag heeft ze enorm veel aanvallen gehad, zo'n 6 per uur. Ze zag plotseling ook niets meer en als ze geen aanval had, dan rende ze angstig rond. Het was even heel verdrietig, maar ik ben blij dat het nu achter de rug is. Ze is een geweldig konijnenmeisje geweest en ik ben blij dat ik haar nog bijna 5 mooie jaren heb kunnen geven, met een echtgenoot, fatsoelijk eten, aandacht, knuffels en veel ruimte om te rennen.

 :'(

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #345 Gepost op: 29 januari 2010, 18:28:35 »
We zijn net terug van het dierenasiel waar we een nieuw vriendinnetje voor Pluisje hebben uitgezocht.
Meneer mocht kiezen uit 5 dames en dame nr. 4 is het geworden. Met twee andere klikte het niet en nog weer twee andere (waaronder het konijntje voor wie we kwamen) waren iets te wild van Pluisje en begonnen hem meteen te berijden (omg, ik schreef eerst bereiden :bloos:). Ik heb altijd al gezegd dat Pluis het meest sexy konijntje uit de buurt is. De mensendames van het asiel waren ook allemaal weg van hem (en van onze hond, die ook mee was. Bezoekers hebben hen zelfs gevraagd of we die hond soms kwamen brengen ;D).

Pluisje heeft een lief, roodharig en rustig nijnenmeisje uitgezocht, een stuk groter dan hemzelf. Meneer lijkt zeer content met zijn keus en gaat af en toe naast haar zitten. Lapientje (zoals het nijnenmeisje gaat heten) is nog vooral bang en wil ook nog niet eten. Het is allemaal niet niks, dus ze mag eerst rustig wennen.


PS: wie nog op zoek is naar 1 of meer nijnen> bij De Dierenborgh in Arnhem/Velp zitten dus een boel leukerds!


Edit: en dit is ze: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/knaagdier/522
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2010, 18:43:16 door Hizikigrrrl »

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #346 Gepost op: 29 januari 2010, 19:37:23 »
Leuk voor Pluisje! :D
En wie nog op zoek is naar een vriendje of vriendinnetje voor zijn of haar eigen konijn, of twee nieuwe konijnen wil maar niet in de buurt van Arnhem woont: er zijn nog véél meer konijnenopvangen (en dan ken ik er nog een aantal zelfs die niet op deze lijst staan)!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #347 Gepost op: 08 februari 2010, 03:28:52 »
Zucht, nu zit ik hier weer met een ziek nijntje. Mijn grote, stoere man Pluisje heeft een gasbuikje of verstopping en ligt op een kussentje op mijn schoot, met een theedoekje over hem heen tegen onderkoeling. Ik masseer zijn buikje en heb hem pijnstillers gegeven, maar sinds een paar uur eet hij niet. Als het straks niet over is, maar weer naar de DA.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #348 Gepost op: 08 februari 2010, 04:18:41 »
Gelukkig, meneer werd het zat op het kussentje en wilde weg; hij zit nu in zijn kooi lekker te eten en hij heeft ook al gedronken. Nog geen keutels gezien. Ik blijf er nog even een half uur bij en dan over een paar uur maar weer checken.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #349 Gepost op: 08 februari 2010, 07:10:58 »
Hoe is het nu met 'm, heeft hij al gekeuteld? Masseren is inderdaad goed. Dat hij eet kan ook door de pijnstilling komen, houd inderdaad even in de gaten of hij weer gaat keutelen (en anders moet je met 'm naar de dierenarts, maar dat zul je zelf ook wel weten).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #350 Gepost op: 08 februari 2010, 13:24:15 »
Hij is nu weer goed en eet en is vrolijk. Ik kan nog niet zien of hij keutelt, maar ik ga zo het hok schoonmaken. Dan heb je een beter overzicht daarover ;).

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #351 Gepost op: 11 februari 2010, 22:12:09 »
Wat een nijntjes ellende dit jaar. Hoop dat het snel goed met hem gaat.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #352 Gepost op: 14 februari 2010, 22:21:39 »
Ja, gelukkig was hij snel weer helemaal de oude hoor! Nu maar hopen dat het wegblijft.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #353 Gepost op: 19 februari 2010, 01:01:45 »
Nou, niet dus. Vanochtend wilde hij zijn ontbijt niet hebben. Hele middag met hem op schoot gezeten en zijn buikje gemasseerd, pijnstiller en een anti-gasmiddel gegeven, toen dat niet hielp aan het begin vd avond naar de DA gegaan die gas in de darmen constateerde en Cisaral meegaf.

Na een paar uur nog geen verbetering, dus weer een pijnstiller en de dienstdoende DA gebeld. Die raadde dwangvoeding aan dus ben ik maar brokjes gaan weken en met een spuitje aan hem gaan 'geven'. Het duurde even, maar na een paar sessies leek hij het lekker te gaan vinden. Verder heeft hij de hele avond op schoot gezeten en af en toe even in de kooi om te kijken hoe hij zich gedroeg. Hij bleef apatisch, dus weer terug op schoot en verder met masseren. Zonet heeft hij eindelijk weer wat hooi gegeten en is hij een stuk attenter.

Voorlopig blijf ik nog op om hem in de gaten te houden en krijgt hij nog wat Ciseral en brokjespap, maar het lijkt wat beter te gaan. Vanavond dacht ik echt dat ik hem ook zou kwijtraken, 5 weken nadat ik Annabel heb moeten laten inslapen, omdat hij nog steeds weigerde te eten.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #354 Gepost op: 19 februari 2010, 15:35:44 »
Kan het niet een of andere rare infectie zijn? Zo kort na Annabel is wel vreemd.
Of misschien mist hij haar.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #355 Gepost op: 19 februari 2010, 17:21:33 »
Zijn darmpjes lijken te traag te werken, waardoor er toch wat opstopping ontstaat en gas. Ik vermoed dat hij Annabel toch best mist en dat dat ermee te maken heeft.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #356 Gepost op: 19 februari 2010, 18:32:04 »
 :pet: Sterkte voor jullie beiden.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #357 Gepost op: 19 februari 2010, 22:19:24 »
Jeetje wat naar Hizi, knuffel ze en hopelijk gaat t snel beter!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #358 Gepost op: 07 maart 2010, 16:06:01 »
En vannacht was het alweer zover.... van 3 tot 6 met hem opgezeten, masseren, pijnstillers + Cisaral gegeven, toen maar een paar uur gaan slapen en vanochtend om 10 uur bleek meneer weer ok te zijn. De aanval was niet zo erg als de vorige keer (19feb) en hij was duidelijk wieriger, maar ik vind het toch wel heel erg vreemd. Nooit ziek en ineens 3 aanvallen in anderhalve maand tijd.

Voorlopig krijgt hij geen brokjes en geen witlof (ook niet een beetje :-\) en ga ik denk ik maar enzymen geven. Als het dan toch weer mis gaat, dan een rontgenfoto of scan.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #359 Gepost op: 07 maart 2010, 16:07:36 »
En graag even aandacht voor andere konijntjes:

http://petities.nl/petitie/geen-inkrimping-voor-konijnenasiel-goofy

Wij
Stichting KonijnenBelangen en alle konijnenliefhebbers in Nederland.
constateren
Dat door de inkrimping van Konijnenasiel Goofy heel veel konijnen die gedumpt worden of ongewenst zijn geen opvang meer hebben. Goofy vangt konijnen uit heel Nederland op waarvoor geen plaats is in andere opvangen. Deze konijnen zullen op straat of in het bos terecht komen en daar een nare dood sterven.
en verzoeken
Dat de Gemeente Oldenzaal Goofy de juiste vergunning verleent zodat zij hun goede werk voort kunnen zetten en er geen konijnen op straat komen te staan!