Poeh, best spannend, zo'n geopereerd konijn. Vannacht een kort en gebroken nachtje, omdat ik er een paar keer uit geweest ben om Nijn te controleren. Kruik verversen, proberen haar wat blaadjes basilicum en munt te laten eten (die ik midden in de nacht, gekleed in t-shirt en onderbroek, in de tuin ben gaan plukken), kijken hoe het verder met haar ging. Ik zat behoorlijk in de stress omdat ze nog niet gekeuteld had, maar vanochtend vroeg vond ik gelukkig toch zeven keuteltjes. De rest van de dag heeft ze nog veel meer gekeuteld, dus haar darmen doen in ieder geval weer wat ze moeten doen. Pijnstilling toedienen leek even een ramp te worden, omdat ze niet zomaar een spuitje in haar bek liet steken. Ik wilde haar vanwege de wond op haar buik ook niet in een houdgreep nemen, dus het was even lastig. Tot ze het medicijn proefde; dat was blijkbaar nogal lekker, want de rest likte ze daarna zelf van het spuitje af.
Vanmiddag heb ik haar even met kooi en al in de ren bij Ko gezet. Ze zagen er allebei zo eenzaam uit... Ze werd meteen een stuk alerter en actiever, en eet sindsdien ook een stuk beter, dus dat was een goed idee.
Inmiddels eet, drinkt en keutelt ze redelijk tot goed, dus het ergste is achter de rug.