Hoi!
Wij hadden twee huis konijntjes, zie mijn profiel foto. Nu eentje omdat Snickers is overleden in September.
Wij wonen in een apartement en Flop is altijd uit zijn kooi, die heeft ie nieteens meer
We begonnen met een grote kooi toen ze babies waren, toen ze groter werden een playpen gekocht die we eraan vast maakten en ze mochten er 's avonds helemaal uit. Later werd het 's ochtends eruit, en weer erin als ze wilden natuurlijk, en snachts weer veilig in het hokje en playpen. Later nog groter hok gekocht.
Toen Snickers overleed was Flop heel bang snachts en wilde niets eten. Toen besloten we om hem 24/7 los te laten lopen met zijn kooi open en playpen weg. Hij ging er paar keer in maar deed er niets meer opeens. Toen hebben we ook de kooi weggehaald. Hij heeft nu zijn carrier/reis box voor katten die altijd open staat waar hij in speelt en kan in verstoppen.
Hij zit overdag onder onze salontafel op een fleece dekentje en heeft daar zijn verschillende soorten hooi in schaaltjes die meerdere malen per dag worden aangevuld. Ook drink water schaaltje en zijn gewone eten. 's ochtends springt hij bij ons op bed en krijgt hij een snoepje, natuurlijke papaya en ananas snoepje die goed voor haarballen is. 9 uur krijgt hij zijn eten en rond 10 krijgt hij een wortel. 3 uur weer een snoepje, 7 uur verschillende verse kruiden (basilicum,koriander,mint,peterselie) en rond 10 een Romaine sla blad (Enige sla dat de mogen en goed is!) 11 krijgt hij weer een snoepje en als we naar bed gaan wat gedroogde natuurlijke kruiden van dierenwinkel.
's avonds zit ie achter de bank en zet ik daar zijn schaaltjes neer. Daar voelt hij zich veilig snachts en laat ik een lampje aan voor hem omdat hij bang is in het donker.
Hij wordt en snickers toen ook erg verwend! Maar op een natuurlijke manier. Die snoepjes is hij dol op en heeft hij erg nodig anders krijgt hij last van haarballen.
We hebben speciaal Amerikaans hooi, Timothy hooi en Oat,wheat and Barley hooi van The Alfafa King. Duur maar is het erg waard!
Ook krijgt hij een keer per week klein stukje appel en banaan
We varieren van groente zoals Romaine sla, spruitje,Soy Cabbage etc.
Ik kan huiskonijntjes erg aanraden en koop ze vooral als een paar! Ze zijn erg sociale diertjes en het is erg zielig en gemeen om ze in een klein hokje te stoppen. Flopsy doet heel veel happy jumps/binkies als die gelukkig is. Super om te zien! Voeten in de lucht, springen en met de kop schudden!
O en hij is getraind! Wij hebben een lage emmer/tubtrug, die flexibele emmers. Daar doet hij alles in en heb nooit last van rotzooi.
Nou dit was het even hihi, lang verhaal sorry! We zijn nou eenmaal zo blij met Flop! Het is geweldig wakker worden met een konijn op je hoofd