Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (48/156) > >>

Hizikigrrrl:
NOODOPROEP BUNNY BIN:

http://www.bunnybin.nl/ > zie de YouTube-video

Bunny-Bin eigenaresse Wilma heeft een burn-out en daarom moet de konijnenopvang z.s.m. verplaatst worden. Wie weet er een loods of grote schuur met elektriciteit en water in de buurt van Ermelo/de Veluwe waar alle hokken en konijnen heen kunnen? Graag in die regio, omdat de vrijwilligers daar ook wonen.

Laurie:

--- Citaat van: Laurie op 22 september 2007, 10:32:06 ---Of kan ik beter de dierenambulance bellen (die misschien met een vangnet ed. wat meer kans hebben)?

--- Einde van citaat ---
Omdat het konijntje er gisteravond (vannacht) nog steeds bleek te lopen, maar ik 'm weer niet te pakken kreeg (hij ging onder auto's zitten) heb ik vanmorgen de dierenambulance gebeld. Het was een raar gesprek. Bij deze heb ik een melding gemaakt van het zwerfkonijn, maar zij gaan er niks mee doen verder. Ik kan zelf 't konijn proberen te vangen, daar hebben zij ook geen spullen voor kennelijk, en als er toch iemand komt die het konijn kwijt is (lijkt me stug, hij loopt er nu al een maand!) dan geven ze m'n telefoonnummer. De mevrouw was op zich wel aardig, maar ik word er niet blij van.  :-\

Monique:
Een konijn vangen schijnt toch niet mee te vallen. Ik zie er hier regelmatig 'wilde' lopen. In Friesland heeft men gemiddeld toch een andere opvatting over het omgaan met dieren dan ik. Maar vangen is echt niet zo makkelijk. Een idee is er een handdoek overheen gooien vanaf een afstandje, of in een kattenreismandje lokken met wat voer?

lianne:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 24 september 2007, 14:10:59 ---NOODOPROEP BUNNY BIN:

http://www.bunnybin.nl/ > zie de YouTube-video

Bunny-Bin eigenaresse Wilma heeft een burn-out en daarom moet de konijnenopvang z.s.m. verplaatst worden. Wie weet er een loods of grote schuur met elektriciteit en water in de buurt van Ermelo/de Veluwe waar alle hokken en konijnen heen kunnen? Graag in die regio, omdat de vrijwilligers daar ook wonen.

--- Einde van citaat ---

Ik lees het nu pas, ik heb hem ook even op een ander forum waar ik zit -een konijnenforum- neergezet.

Laurie:

--- Citaat van: Meaunique op 07 oktober 2007, 15:58:38 ---Een konijn vangen schijnt toch niet mee te vallen. Ik zie er hier regelmatig 'wilde' lopen. In Friesland heeft men gemiddeld toch een andere opvatting over het omgaan met dieren dan ik. Maar vangen is echt niet zo makkelijk. Een idee is er een handdoek overheen gooien vanaf een afstandje, of in een kattenreismandje lokken met wat voer?

--- Einde van citaat ---
Dat met die handdoek ben ik voor de volgende vangactie van plan, maar dan moet ik een zware handdoek hebben die snel op de grond valt en het konijn eronder houdt. En voer meenemen zal ik ook proberen, volgens de mevrouw van de dierenambulance hebben konijnen nu nog genoeg te eten, maar ik zie het konijn wel zoeken en als ik mijn arm uitstrek alsof ik wat lekkers heb komt 'ie ruiken. Waardoor ik zeker denk te weten dat het een tam konijn is. Ik kan 'm zelfs bijna aaien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie