Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (47/156) > >>

Hizikigrrrl:
Mijn nijntjes logeren bij mij in mijn nieuwe huisje (joepie!), maar de kleine nijn had al snel de bank (een lage) ontdekt en springt daar de hele tijd op en af. Kan dat van de bank afspringen kwaad voor zijn gewrichten enzo?

Laurie:
Gisteren was ik met J. bij een vriend eten net buiten Nijmegen. Toen we naar huis gingen zagen we een tam konijn over de parkeerplaats rondscharrelen. Dus hebben we de fietsen maar weggezet want ik wilde ik 'wel proberen om 'm te vangen en 'm mee naar huis te nemen. Maar dat lukte niet: ik kon wel redelijk dichtbij komen maar niet dicht genoeg om te aaien of pakken. Een jas erover gooien lukte ook niet. Nou hadden we ook wel de nodige wijn genuttigd en was het half één 's nachts, dus toen het konijn weggevlucht was voor een man met een grote hond (die vertelde dat het konijn er al een dag of drie, vier loopt en niemand 'm te pakken krijgt) en daarna niet meer tevoorschijn kwam zijn we maar naar huisgefietst.
Nou wil ik best vanavond of morgen er nog een keer gaan proberen het beestje te vangen want het is duidelijk een huiskonijn. Heeft iemand tips? Of kan ik beter de dierenambulance bellen (die misschien met een vangnet ed. wat meer kans hebben)?

lianne:
probeer hem/haar te lokken met wat voer?

Hebben alle mensen met nijnen hier de najaarsprik weer gehad? Er is nl weer een myx. epedemie.

Hizikigrrrl:
Als je er zelf niet achteraan gaat, iig de dierenambulance bellen. Waarschijnlijk is het beestje gewoon gedumpt.

Laurie:
Net wezen kijken: natuurlijk geen konijn te bekennen.  :( We hebben echt goed gezocht maar niks gezien... Ik zal de vriend die er woont vragen of hij het in de gaten houdt: als hij 'm weer ziet ga ik zeker terug.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie