Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (46/156) > >>

Flapke:
ga zsm naar je konijn, lees op www.konijnen.nl over gas,
als een konijn 12 uur niet eet vallen de darmen stil en zijn ze niet ver van de dood.
Soms gaan ze vanzelf weer eten, vaak ook niet.
Ga als je zelf geen ehbo spullen in huis hebt voor konijn zsm naar konijnkundige dierenarts (gewone dierenarts schiet meestal niet op). Begin zsm gasbehandeling als konijn nog niet eet.

Toni:
Idd Blub, dit herinner ik me nog, toen me
broer en schoonzusje op vakantie waren.
Werd me tienduizend keer op me hart gedrukt,
dat als de een of de ander niet eet, zo snel mogelijk
naar de dierenarts.
Dus de eerste dag zat ik geconcentreerd te kijken
of ze al aten, want door de spanning deden ze dat
niet, wat was ik opgelucht toen ze begonnen te eten.

Dus Mirrie, ga anders vanavond naar de dierenarts
als je konijntje nog niks gegeten hebt, want het kan
snel gaan hoor.

Succes. ;)

mirrie:
Ik had ook al die dingen over gas gelezen en maakte me vreselijke zorgen. Ben ook eerder naar huis gegaan. Daar zat mijn konijntje me vrolijk op te wachten. Ze had haar wortel en andijvie op, de helft van haar brokjes en ze zit nu te smullen van een handje hooi dat ik haar net gegeven heb. Ze is ook weer helemaal levendig.

Ik hoop dat het een raar ochtendhumeur was. Ik zal haar in ieder geval in de gaten houden. Maar voorlopig ben ik erg opgelucht. :)

Toni:
Haahahaha, dit is geweldig nieuws.
Ben heel blij voor je. Natuurlijk
ben je opgelucht. Geweldig. :cheer:

Hizikigrrrl:
Gelukkig maar!

Een paar weken geleden had mijn Nijntje P. ook zoiets. Ineens wilde hij niets meer eten, ging vreemd in een hoekje zitten en was duidelijk niet zichzelf. Ik dacht ook meteen aan gas en allelei doemscenario's kwamen al in me op (het was 12 uur 's nachts en dan zijn dierenartsen niet zo behulpzaam). We hebben hem uit zijn kooitje gehaald en op tafel een beetje laten lopen. Na een 20 minuutjes voelde hij zich weer beter en at weer wat.
Hij heeft er verder geen last meer van gehad (wat we hebben opgemerkt iig), maar het was wel even schrikken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie