Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #160 Gepost op: 15 maart 2006, 15:46:48 »
Er kunnen mogelijk complicaties zijn. De dierenarts kan er weinig aan doen, een keizersnede bij een cavia is niet gewenst. Als het mis gaat gaat het mis...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #161 Gepost op: 15 maart 2006, 15:50:59 »
Je lijkt wel heel erg ervanuit te gaan dat het zwangerschap is. Als ze inderdaad op leeftijd is en nog maar de vraag of de andere cavia's de vader kunnen zijn, valt er meer te vrezen voor een tumor. Dat je er maar op voorbereid bent.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #162 Gepost op: 15 maart 2006, 16:04:01 »
Weet ik. Maar de dierenarts acht de kans op twee vrijwel identieke tumoren aan weerszijden van de buik (baarmoedergedeelte) vrij klein. Het zijn ook twee loszittende stukken en ze zijn zo'n vijf centimeter in doorsnee. Komt overeen met de grootte van jongen op dit punt van de dracht.
De kans dat Plien en Bianca jongens zijn, wordt steeds groter, de vorige eigenaar heeft het voor mededeling aangenomen van de vrouw in de dierenwinkel. Als iemand daar komt met "Ik wil twee zeugjes" en ze heeft toevallig twee beertjes bij elkaar zitten, kan zo iemand best denken "Niemand heeft er last van".

Als het een tumor blijkt te zijn, zal ik Kaatje er niet tot aan het einde mee rond laten lopen. Maar ze is nu happy, ze heeft geen pijn, ze eet, ze rust alleen wel veel en ze loopt raar.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #163 Gepost op: 15 maart 2006, 16:22:13 »
Ah, dan is het wel verdacht richting zwangerschap. Ga je dan, indien, ook een log bijhouden speciaal voor de fluffige nieuwgeborenen, zoals Viz met haar nijnen?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #164 Gepost op: 15 maart 2006, 16:44:47 »
Is abortus ook geen optie?

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #165 Gepost op: 15 maart 2006, 16:45:55 »
Ook een cavia is baas in eigen buik!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #166 Gepost op: 15 maart 2006, 17:57:42 »
Is abortus ook geen optie?


Een eventuele zwangerschap is al bijna twee maanden gevorderd. Een draagperiode duurt tussen de 2 maanden en 2,5 maanden. Lijkt me dus niet.
En ik kan me niet voorstellen dat er ooit iemand een abortus uit laat voeren bij een cavia... De dierenarts zag sowieso weinig cavia's...

De dierenarts die suggereerde dat Kaat zwanger kan zijn is trouwens wel dezelfde als die een paar jaar geleden vroeg of Joep zwanger kon zijn...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #167 Gepost op: 15 maart 2006, 18:16:12 »
De dierenarts die suggereerde dat Kaat zwanger kan zijn is trouwens wel dezelfde als die een paar jaar geleden vroeg of Joep zwanger kon zijn...
:heehee:

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #168 Gepost op: 15 maart 2006, 20:01:11 »
Hier las ik het volgende:
Citaat
Loopt de cavia al moeilijk? Bij hoogdrachtige cavia's gaat de het bekken aan de buikzijde losser zitten, bij de symphysis pelvis ongeveer 2 weken voor de geboorte. Als dit niet optreedt, komt de geboorte niet op gang.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #169 Gepost op: 15 maart 2006, 20:12:51 »
Dat klinkt als goed nieuws.

De dierenarts die op die site staat met foto is trouwens diegene die mijn biggetjes gemanicuurd heeft. Daar hebben we nog steeds geen rekening van ontvangen het afgelopen half jaar, als ik het goed heb. Dat is niet zo slim van de vierhonderd euro omtrent die daarbij betrokken zijn. Zodra ik een volwassenmensenbaan heb en dan geld in overvloed, maar eens een melding van maken.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #170 Gepost op: 15 maart 2006, 21:48:40 »
M. heeft Plien en Bianca eens goed bekeken onder tl-licht, en vreest dat ze omgedoopt moeten worden tot Gordon en Gerard.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #171 Gepost op: 15 maart 2006, 22:35:44 »
 ;D
En wie heeft het grootste libido en is de vermoedelijke dader, Geer of Goor?
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2006, 22:36:34 door Hizikigrrrl »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #172 Gepost op: 16 maart 2006, 07:17:20 »
Daar zullen we wel nooit met zekerheid achter komen. Het zijn namelijk broertjes en ze lijken erg op elkaar: zwart met een beetje bruin en nog minder wit. Als ik moet gokken, gok ik op Bianca, want die heeft het meest lef van de twee (maar da's nog niet om over naar huis te schrijven...).

Nu ik er zo over nadenk, een vriendin die ook cavia's heeft, wilde erg graag een zwart zeugje, maar ze zei dat dat bijna niet voorkwam. En dat M. dan wel net twee zwarte zeugjes zou hebben...

Eergisteravond lag ik trouwens in bed wat na te denken over Kaat. En ineens vloog door mijn hoofd: "Ze zal toch niet zwanger zijn? Nee, dat kan niet...". Ik mag nooit meer raden ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #173 Gepost op: 16 maart 2006, 16:56:22 »
En Joep en Frummel kunnen het ook niet gedaan hebben?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #174 Gepost op: 16 maart 2006, 17:12:45 »
Nee, die zijn al vijf jaar geleden gecastreerd en wonen 2,5 jaar samen met Kaatje in één hok. Dan was er al veel eerder iets voorgevallen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #175 Gepost op: 22 maart 2006, 15:36:53 »
Nu ben ik echt verdrietig.

Ik wil een vriendinnetje voor konijn Punky, dat is hier ook al heel lang bekend. Punky is inmiddels zelfs gecastreerd, zodat hij geen kleintjes kan bouwen.

Dus ik op zoek.

Dierenasiel in Utrecht weigert me terug te bellen, meerdere keren geprobeerd EN aangegeven dat ze moeten doen wat ze beloven. Komt niets van.

Dierenasiel hier in Schiedam heeft weinig konijnen en over het algemeen 0,0 info over die dieren. Wij hebben een buitenkonijn nodig die de tuin wil delen met onze Punk.
Het vrouwtje wat ze hadden is net weg.

Het Knagertje heeft 1 agressieve meid en verder alleen kerels. Heb ik ook niets aan.

Voor deze zoekaktie heb ik ook elders geprobeerd (alsjeblieft, kom niet weer met bunnybin!) en ik krijg allemaal gestoorde eenlingen aan de lijn die mijn van van alles en nog wat beschuldigen en eigenlijk hun opvangkonijnen helemaal niet kwijt lijken te willen.

Hoe kom ik nou aan een vriendinnetje voor Punky???  :crying:
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #176 Gepost op: 22 maart 2006, 15:56:29 »
Wat vervelend dat je nog steeds geen nijnenmeisje hebt kunnen vinden :(.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien toch proberen op Marktplaats? Of komen daar die gestoorde eenlingen vandaan?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #177 Gepost op: 22 maart 2006, 15:59:53 »
Wat vervelend dat je nog steeds geen nijnenmeisje hebt kunnen vinden :(.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien toch proberen op Marktplaats? Of komen daar die gestoorde eenlingen vandaan?

Nee, daar heb ik nog niet gekeken. Maar dat durf ik ook niet echt aan, moet ik zeggen. Ik weet niet beter dan dat je gewoon geen dieren aan hoort te bieden via zulke sites. Als 'verkoper' heb je te veel risico en ik als 'koper' vind er dan automatisch een luchtje aan zitten. Als je niet eens kunt opbrengen je dier via de normale kanalen te herplaatsen...

Die eenlingen komen van diverse links die ik hier eerder heb gezien.  Een aantal van jullie had wat tips gegeven en ik ben vrolijk gaan klikken en daarna bellen en je wilt echt niet weten wat ik aan de lijn heb gehad!
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #178 Gepost op: 22 maart 2006, 16:05:07 »
Ja, helemaal pluis is dieren verkopen via het internet niet, maar ik ben er nu even aan het kijken en bij jou in de buurt zijn aardig wat konijntjes die weg moeten, zowel van particuliere opvangadressen als van mensen die me 'dumpers' lijken. Ze hebben een konijntje gekocht zonder over de consequenties na te denken. Misschien niet zo leuk, maar je bezorgt iig 1 konijntje een beter leven.


Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #179 Gepost op: 22 maart 2006, 16:05:57 »
Ja, helemaal pluis is dieren verkopen via het internet niet, maar ik ben er nu even aan het kijken en bij jou in de buurt zijn aardig wat konijntjes die weg moeten, zowel van particuliere opvangadressen als van mensen die me 'dumpers' lijken. Ze hebben een konijntje gekocht zonder over de consequenties na te denken. Misschien niet zo leuk, maar je bezorgt iig 1 konijntje een beter leven.

Ok, ik zal eens kijken dan. Wie weet heb ik geluk.
Punky vermaakt zich best in de tuin, maar is toch beter af met een meisje erbij, he?
"AAAH!!"
"HMPF!"