Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

(1/156) > >>

Flapke:
Ik heb een koppetje konijnen wat los in huis woont.

In het begin is een kooi natuurlijk wel handig ivm het leren wat wel en niet mag want als je ze direct los zou laten beschouwen ze het als hun terretorium en vinden dan dat alles van hun is.
Op konijnen.nl staan een hoop tips over een eerste huiskonijn en het langzaam vergroten van het gebied wat ze mogen betreden.

Natuurlijk is de kamer "konijn-proof" en kunnen ze niet aan kabels of planten knagen. Ze hebben een speelhoek en een toiletbak.
Normaal gesproken zijn volwassen, gekoppelde konijnen gewoon zindelijk en kun je ze in principe houden zoals honden of katten.

Ze hebben bij mij ook een kattenluikje als we thuis zijn kunnen ze daardoor naar buiten. In de toekomst zal er een kattenluikje komen naar een ren zodat ze altijd zelf kunnen kiezen.

Piek:

--- Citaat van: Viz op 18 februari 2005, 21:21:15 ---Het lijkt me nu trouwens dat je, op basis van al deze informatie , en de info op www.konijnen.nl (en de andere pagina's )  je zelf het beste de afweging kunt maken.
Jij kent je huis tenslotte het beste...

(trouwens, konijnen knagen ook aan meubels en boeken...   :-\  )

--- Einde van citaat ---

Het lijkt M. en mij beter om toch maar geen konijntjes te nemen. In ons huis kunnen ze wel leuk rondhuppelen, maar voor een groot hok (wat we toch zeker willen met 2 konijntjes) hebben we in dit huis geen ruimte.

Wel willen we graag nog een diertje/dieren. M. is gek van gerbils, dus misschien zoiets. We zullen iig nooit een dergelijke beslissing impulsief nemen, dat is nu wel gebleken.

Het liefst zou ik een grote woning/boerderij hebben met een heleboel dieren er omheen/in.  :D hihi.

Hizikigrrrl:
Mag een konijn ook paardenhooi hebben (droog)?

Mariek:
Da's van dat gele, niet? Ik heb dat wel eens per ongeluk gekocht en mijn cavia's vonden het vooral leuk om er doorheen te lopen. Mijn konijntje van vroeger kreeg het ook, die knaagde er veel op maar ik weet niet of hij/zij (dat was een beetje verwarrend...) het opat.

Edit: konijntje is er ruim zeven jaar mee geworden, dus slecht zal het niet zijn.

Hizikigrrrl:
Nee, het ziet er precies zo uit als het konijnenhooi, maar het is wel wat langer. Ondanks dat ik al 3 a 4 dagen hier heb gezegd dat het eten bijna op is, hebben ze nog niks gekocht en anders heeft het nijntje dus niks te eten...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie