Alweer een aantal maanden bezig met een en ander te proberen. Ben ook weer bij de huisarts geweest, he, geloof ik elders al gepost. De psylliumvezels die ik twee weken moest gebruiken, deed de klachten niet verminderen, wel wat anders van karakter. Alles bijeen genomen, wordt het totaalbeeld toch iets beter, denk ik.
Verder zitten neuzen: 2 op de 5 mensen met PDS blijken baat te hebben bij pepermuntolie en ik heb dat vandaag voor het eerst gebruikt. Dus nog weinig van te zeggen. Ik "voel" het nu wel vanbinnen, heel vreemd.
Het zit in maagzuurresistente capsules (geschikt voor vegetariers overigens).
Ik zoek het (natuurlijk) in de plantsjes. Heb inmiddels ook gelezen over hulp van de Indiase kruisbes(Phyllanthus emblica). Tabletten op basis daar van (heet Bij Zuur) o.a. te koop bij De Tuinen. Iemand ervaring daarmee?
Tips zijn welkom, maar de algemeen bekende zaken betreft voeding en leefregels weet ik al. En voor wie dat nog niet weet: de meeste alternatieve geneeswijzen zijn niet aan mij besteed (stevig wantrouwen), hecht aan wetenschappelijke gronden.
Voor wat de pepermuntoliecapsules overtuigd daarvan, voor wat betreft de Indiase kruisbes, nog niets gelezen...
Ben niet van plan alles door elkaar te gaan gebruiken, maar na plan A,B, C,D, E, F, G, H, I, J, alvast bezig met plan K, zeg maar.