hallo,ik ben Sonja en ik heb veel darmproblemen.
het begon toen ik zo'n 36 jaar was(ik ben nu 40), ik had bami gegeten en heb toen 2 weken buikpijn en diarree gehad.
daarna is het nooit meer goed gekomen.
Nu kan ik geen gluten,melk,fruit,soja,maismeel,zuurkoolspek,asperges,coco's en rauwe wortel meer eten.
het probleem is dat al deze produkten zich hebben opgebouwd in de jaren en ik bang ben dat ik over een tijdje aan het infuus kan omdat er steeds weer wat bij komt.
mijn klachten zijn; buikpijn, diarree, vermoeidheid, hoofdpijn en slijm bij mijn ontlasting.
daarbij gebruik ik ook anti-depressiva (wel of niet relevant ?)
op het moment leef ik op rijst met ei, vis, tomaat, vlees, kip en gekookte groente en dan niet te vaak wat aardappelen en soms glutenvrij brood (dit laatste ga ik namelijk erg van winden wat nogal eens vervelend is in bepaalde situaties).
ik ben bij een internist geweest (2 jaar geleden) en die zei dat ik een prikkelbare darm heb.
daarna ben ik naar de alternatieve geneeswijze gestapt en deze vrouw heeft me een heel eind op weg geholpen, door haar weet ik namelijk dat ik niet tegen melk en gluten kan.
alle andere produkten ben ik zelf achter gekomen.
het is een heel verhaal maar misschien helpt het om mijn ervaringen met andere te delen.