Ik heb ook IBS, tenminste dat was de conclusie van de arts in het ziekenhuis. Ik dacht dat ze me in het ziekenhuis eindelijk eens echt zouden gaan onderzoeken, maar na een bloedonderzoek en een echo (kun je daarop je darmen onderzoeken?) werd me verteld dat ze me liever niet aan allemaal nare onderzoeken ging blootstellen en dat het 'waarschijnlijk' een prikkelbare darm was, en dat ik maar gewoon meer vezels moest eten. Ik nog ertegen inbrengen dat ik veganist was en dat dus bijna al mijn voeding plantaardig was, maar dat mocht niet baten, moest toch maar nog meer vezels eten. Ik kreeg ook een recept voor een of ander goor vezeldrankje, maar na een paar keer heb ik dat maar niet meer genomen, gadverdamme!
Soms heb ik maandenlang elke dag buikpijn, soms maandenlang niks en dan een keer een dagje tussendoor weer wel. Ik denk dat het bij mij toch het stress idee is, hoewel ik er op vakantie toch ook wel eens last van kan hebben.
Wat bij mij gek genoeg de krampen en het opgeblazen gevoel tijdelijk kan verlichten is het drinken van iets met prik, spa rood heeft mijn voorkeur maar cola werkt ook prima.