Oh wauw petit fours, da's altijd erg mooi.
standaard is natuurlijk de ieni-mini-moorkop petitfour die ik mooier vind dan zo'n mini eclair
een mini tompoes lijkt me moeilijk te maken en is nogal afgezaagd, maar misschien zijn oudere mensen ermee te bekoren
je had natuurlijk al bedacht een aantal mooie glazuren te maken, ik zou zelf in ieder geval een frambozenglazuur en een limoen/citroengrasglazuur gebruiken
je kan bij de betere papierwinkel ook wat bladgoud kopen en dat over een paar petitfours strooien, van bladgoud mag je geen grote hoeveelheden binnenkrijgen maar een klein beetje is geen probleem en het is erg mooi
petitfours met een klassieke champagne vulling zijn uiteraard ook niet te versmaden
Ik weet niet voor wat voor gelegenheid het is, maar mocht het een bruiloft zijn dan zijn petit fours in hartjesvorm ook leuk (die met die frambozenglazuur)
versier ze met gesuikerde rozenblaadjes en/of viooltjes of, voor een wat moderner uiterlijk, wat gemengde bloemen, bij Hanos hebben ze knalroze fuchsia bloemetjes
amarenakersen zullen het er ook in doen, evenals kastanjes (met chocolade) en wellicht iets met rozenbottels
met groene thee vulling moet ook iets in elkaar te knutselen zijn, misschien vind je inspiratie op de site van
Sadaharua Oki kijk bij boutiques, kijk ook even voor ideeen bij de andere zaken die hij maakt dan petit fours
die siliconenvormen heb je ook in een standaard petitfour vorm (een ovale) misschien scheelt dat je veel gepiel
iets met een walnotenvulling
Duikelman heeft van die papierenvormpjes (die wij voor bonbons in het bruin hadden) in alle kleuren, is wel zo leuk, misschien hebben andere kookwinkels dat ook wel.
zo'n gebrand suikerspinsel (je weet wel, karamel waar je zo'n gouden kooitje mee maakt, maar dan een minivariantje), lijkt me er ook mooi op.