Vegatopia Forum

Creatief met leftovers

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Creatief met leftovers
« Reactie #20 Gepost op: 08 september 2005, 08:30:12 »
Maar het is ongetwijfeld anders als je alleen woont of met z'n tweetjes en van weinig moet rondkomen.

Ik hoop niet dat ik er later anders over denk eigenlijk.  :-\

Offline Sæna

• 294
« Reactie #21 Gepost op: 08 september 2005, 13:19:53 »
Ik vind het een sport om van een lekker kliekje weer iets anders lekkers te maken. Ik maak b.v. bijna altijd van een restant goede pastasaus de volgende dag weer overheerlijke tomatensoep. Bijna geen moeite.
1. Zonde om weg te gooien. Ik vind dat ik het niet kan maken om heel decadent iets weg te mikken terwijl hele volksstammen honger lijden. Wegooien lenigt hun nood weliswaar niet, maar alleen al de decadentie om slordig om te springen met primaire levensbehoeften stuit me tegen de borst. Om dezelfde reden ben ik ook niet crea met macaroni en mochten de kinderen dat vroeger ook niet.
2. Gewoon ook leuk om inventief te zijn.
3. Besparend; da's nooit weg. Ik vind het namelijk ook heel decadent om geld over de balk te gooien. Ook kun je er andere leuke dingen mee doen. Voor gezin, anderen en soms ook voor jezelf.

Ik herken wel wat Jan zegt over b.v. rijst 2 dagen in koelkast en dan kun je er met goed fatsoen niets meer mee. Ik vind dat trouwens wel genant, maar gooi het evengoed voor de vogeltjes (of de illegale haan) in de tuin.
Restafval van groenten gaat meestal naar de konijnen, zodat de aanschaf van zaad beperkt kan blijven.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2005, 13:20:15 door Sæna »

Elsbeth

« Reactie #22 Gepost op: 08 september 2005, 14:58:17 »
Gewoon het idee van dat ik eten weggooi en dat ondertussen er een kindje van ondervoeding sterft :'(

ik snap het idee wel, maar als je het restje op eet, gaat ie ondertussen ook dood van ondervoeding, dus zoveel maakt dat uiteindelijk niet uit.

Ik vind het idee dat er miljoenen veel te dikke mensen zijn eigenlijk nog veel erger dan eten weggooien. Die vreten dus gewoon zoveel dat ze er ongezond van worden, ziek! Maar bij mij is het altijd dat ik mij voorneem om NIKS weg te gooien en dan uiteindelijk staat het een week in de koelkast en flikker ik het toch maar weg. Snap Jan wel erg goed wat dat betreft!
« Laatst bewerkt op: 08 september 2005, 14:59:23 door Elsbeth »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 08 september 2005, 15:38:09 »
@Elsbeth: meen je dat serieus over die dikke mensen. Dat kan je toch niet zo zeggen?
,,,,فلافل