Als je veel fruit eet is dat al heel wat. Veel mensen eten niet eens de aanbevolen 2 stuks fruit per dag. Niks mis mee dus.
Ik heb toevallig net een verse vijg en een passievrucht op. Heerlijk!
Vandaag eet ik pasta met pesto en een quorn southern style burger uit de oven. Bij de La Place van de V&D heb ik een bordje salade op. Ik vond het wel vrij vettig.
Die afvalcursus viel tegen. Het kost 215,- euro waarvan je (waarschijnlijk) 100,- terug kan krijgen via je verzekering. Maar je moet wel eerst gewoon de volle mep betalen en dan zelf maar uitzoeken óf je wat terug krijgt. Ook was het op een vaste avond en ik kan niet beloven dat ik altijd kan met m'n wisselende diensten. Veel haken en ogen eraan dus.
Toen dacht ik om toch maar gewoon bij Achmea te gaan sporten. Maar ja...het is 20 min. fietsen voordat ik er ben, ze hebben rare openingstijden en zijn best duur (37,- per maand en iets van 50,- inschrijfgeld). Niet ideaal dus.
Maar....opeens wist ik vanmorgen wat ik voor sport ging doen!
Touwtje springen! :O
Niet duur, je moet alleen een goed springtouw kopen en niet zo'n plastic kinderding, altijd te beoefenen, dicht bij huis (kan gewoon ff hier op de hoek gaan staan springen) en héél effectief! Door touwtje te springen versterk je niet alleen je hart, maar ook je spieren en botten. Bovendien bevordert deze bewegingsvorm je reactievermogen, coördinatie, timing, ritme en energie.In vijftien minuten touwtje springen verbrand je al 200 calorieën, afhankelijk van de snelheid en je gewicht. Er gaan geruchten dat het slecht is voor bepaalde gewrichten, maar hardlopen is schadelijker voor je knieën en heupen dan touwtje springen. Omdat je op de bal van je voet landt vangt die het grootste gedeelte van de klap op.
Ik vond het vroeger altijd heel erg leuk om te doen. Ik kon allerlei trucjes met het touw en we deden op school wedstrijdjes wie het langst kon springen zonder het touw te raken. Dus waarom zou ik dit nu niet weer gaan doen?
Dus, ik op naar de stad (op de fiets natuurlijk
) en ik heb een springtouw gekocht met gewichtjes erin. Mooi ding, voor maar 7 euro.
En een sport bh, anders stuiter ik de straat uit
Ik ga zo snel mogelijk beginnen, ik ben alleen erg verkouden nu, dus ik wacht even tot dat over is.
Ik was vanmorgen trouwens weer 4 ons afgevallen.