Een tijdje geleden heb ik ergens gepost over mijn vriend, hij is veggie geworden kort nadat we elkaar hebben ontmoet. Maar nu.. nu vind hij het toch wel lastig omdat hij bij vleesetende vrienden weinig kan eten enzo.. en eigelijk vind ie vlees ook wel heel lekker
..
Als hij erover begint word ik echt een beetje boos en verdrietig
(ik heb em zelfs al een keer moordenaar genoemd..wat feitelijk dan ook zo is vind ik, maarja niet erg lief natuurlijk
..ik ben daarna wel weer lief geweest hoor ) De gedachte
dat hij met een dood dier in zn maag rondwandeld maakt me :pukey:misselijk.
Ik heb het duidelijk uitgelegd en nu zegt mn vriend dat we het er nog wel over hebben, dat hij zowiezo nooit in mijn bijzijn vlees zou eten (dat vind ie zielig voor mij
... wel lief maar voor wie is het nu echt zielig!?). En dat we kunnen afspreken dat ie t alleen buiten de deur doet of anders helemaal niet. "hij doet alles voor mij".. zei ie.
Dus nu zit ik met een dilemma.
Blijkbaar is hij van binnen vleeseter, aan de andere kant kan ik denken dat hij gewoon verkeerd is opgevoed en toe is aan een heropvoeding d.m.v videomateriaal etc.
Of moet ik hem maar laten zijn wie ie is zonder em te willen veranderen? Maar ik zou niet weten hoe ik ermee om zou moeten gaan..
Het zou wel een hoop dierenleed schelen als ie veggie zou blijven, ookal is het voor mij..
Wat zouden jullie doen?