Vegatopia Forum

Eko supermarkt

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Eko supermarkt
« Gepost op: 04 augustus 2005, 15:29:11 »
Is iemand al bij de eko-supermarkt in Alkmaar geweest?

http://www.ekoplaza.nl/

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Eko supermarkt
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2005, 15:34:36 »
nee, ik niet. Maar hoorde dat ze binnenkort starten met online shop service. Dus dat is wel makkelijker dan daar heen te gaan :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Eko supermarkt
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2005, 19:05:28 »
Nee, ik wist nog niet dattie bestond. Maar bedankt voor de tip, ik ga er zeker binnenkort eens heen! :D

Edit: Het lijkt me trouwens dat het net zo'n soort winkel zal zijn als Natuurwinkel Elandsgracht ofzo.

Nogmeeredit: Woah, ik heb de foto's even bekeken en hij is stiekem toch wel iets groter/ruimer dan alle Natuurwinkels die ik ken.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2005, 19:19:35 door calˇmero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Eko supermarkt
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2005, 15:02:09 »
Wow, wat een joekel!
Mijn moeder en mijn schoonouders wonen er in de buurt, dus ik ga er zeker een keer shoppen.
Wel een beetje sneu voor de leuke reformwinkel in Alkmaar, die heeft er een enorme concurent bij op deze manier.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2005, 22:39:40 »
Ik vind de kleine winkeltjes altijd veel gezelliger!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Eko supermarkt
« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2005, 07:40:11 »
Ik vind de kleine winkeltjes altijd veel gezelliger!

Maar ze hebben er altijd zo weinig!  :P

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2005, 09:13:08 door Sander »
“it's strange how life makes sense in time...”

overanalizing

Re:Eko supermarkt
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2005, 14:03:07 »
Ik werk dus voor de Belgische variant hiervan: Bio Planet. Een project dat van Colruyt uitgaat, een conventionele supermarktketen, die merken aan de laagste prijs aanbiedt. We hebben nu drie winkels: in Gent, Kortrijk en Dilbeek; en omdat die goed draaien komen er binnenkort nog een heleboel bij.

De opmerkingen van Maud en Sander zijn heel herkenbaar: Door ons succes krijgen we zelfs eens het verwijt dat we de kleine natuurwinkel kapot maken. Onzin natuurlijk: Wij slagen erin een heel nieuw publiek aan te spreken. Voornamelijk mensen die afgeschrikt worden door het alternatieve uitzicht en imago van veel van die kleinere winkeltjes. Bovendien is bijna heel ons hele gamma biologisch, we hebben enkel een kleine hoek met reformprodukten  (suiker -en glutenvrije produkten) die duidelijk afgescheiden zijn van de rest van de winkel. In een kleinere natuurwinkel is niet alles wat verkocht wordt per definitie biologisch.
Verder bieden wij een ruim gamma aan dagvers groente en fruit - ook niet altijd het geval bij de kleine zelfstandige. We hebben een hele bedieningstoog met biologisch vlees, kaas en vegetarische specialiteiten - dat zie je nergens anders.

Natuurlijk hebben de reformwinkeltjes het pionierwerk verricht, maar ze zijn niet geëvolueerd, ook niet door een collectief aan te gaan met 'Bio-Shop'. Hoewel ik het niet heb op megaholdings en clusterende mastodonten schaam ik me absoluut niet voor Bio Planet te werken - integendeel, ik ben er trots op. Dit is een staaltje realisme dat resultaten opbrengt!

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2005, 15:23:19 »
Ik ben gister naar de ekoplaza gweest in alkmaar. Ik vind het echt een super winkel, ze hebben er heel veel producten en lekkere kaasjes !! Natuurlijk hebben ze dit ook bij de kleinere winkel in de stad maar ik vind de ekoplaza voor mij gemakkelijker te bereiken.
ik ga er dus zeker vaker heen aangezien het een kwartiertje rijden is van mijn huis.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2005, 15:24:58 door Mrie »
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Eko supermarkt
« Reactie #8 Gepost op: 07 augustus 2005, 15:46:04 »
 :o

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2005, 15:49:38 »
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Eko supermarkt
« Reactie #10 Gepost op: 07 augustus 2005, 15:58:04 »
Zo dichtbij!

Ik weet niet eens waar Alkmaar precies ligt... NH ofzo?

Kiwi

Re:Eko supermarkt
« Reactie #11 Gepost op: 07 augustus 2005, 15:59:49 »
Ik weet niet eens waar Alkmaar precies ligt... NH ofzo?

 :o :heehee:

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #12 Gepost op: 07 augustus 2005, 16:06:57 »
Ik woon in alkmaar hihi en ja het ligt in noord holland ! ;D
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Eko supermarkt
« Reactie #13 Gepost op: 07 augustus 2005, 22:39:48 »
zoo das behoorlijke winkel zeg als ik es in de buurt ben, zal ik zeker een bezoekje brengen....
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #14 Gepost op: 07 augustus 2005, 23:39:09 »
zoo das behoorlijke winkel zeg! als ik es in de buurt ben, zal ik zeker een bezoekje brengen....

Tis zeker de moeite waard
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2005, 20:46:02 door Annemieke »
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

sokkie1234

Re:Eko supermarkt
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:28:28 »
Hey

Ik ben ook al heel vaak in die winkel geweest en ik kom er graag want ze hebben veel producten voor veganisten daar ben ik superblij mee ebn ze hebben tenminste brood geschikt voor veganisten(alle broden)

anjo

Re:Eko supermarkt
« Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2005, 17:27:01 »
Is iemand al bij de eko-supermarkt in Alkmaar geweest?
http://www.ekoplaza.nl/

Ben je in de gelegenheid kan ik het je aanraden er een bezoek aan te brengen, van mij mogen er meer van dit soort winkels komen, het is genieten.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eko supermarkt
« Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2005, 22:15:04 »
Dat wil ik ook in Den Haag.
Trouwens ff tjekke of mijn neef nog in Alkmaar woont  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

anjo

Re:Eko supermarkt
« Reactie #18 Gepost op: 19 augustus 2005, 15:05:33 »
Vandaag een artikel in het "Noordhollands Dagblad" over de supermarkt.

Foodfactory opent drive-in super.
Alkmaar krijgt weer een primeur op supermarktgebied. De Foodfactory opent de eerste drive-in supermarkt van Nederland. Volgens W. Post, directeur van Manpro Projectontwikkeling, de ontwikkelingsmaatschappij die achter de Foodfactory zit, gaat het zelfs om een 'wereldprimeur'.

Boodschappen doen zonder dat je met je winkelwagentje langs de schappen hoeft om de producten bij elkaar te verzamelen. Het kan straks bij de Foodfactory aan de Kwakelkade.

Op 21 september wordt de drive-in supermarkt geopend. Klanten kunnen vanaf dat moment via de internetsite www.foodfactory.nl  hun bestellingen plaatsen en deze vier uur later ophalen in de garage onder de Foodfactory. Daar worden de producten in vouwkratten - waarvoor statiegeld moet worden betaald - door het personeel in de auto geladen.

De klant heeft straks bij de drive-in supermarkt de keuze uit 12.000 artikelen. Dit zijn niet alleen artikelen van de Foodfactory, maar ook biologische producten uit Eko Plaza, die biologische supermarkt die onlangs werd geopend.

Eko Plaza is de eerste biologische supermarkt met meer dan 10.000 verschillende biologische producten in Nederland. Het is de bedoeling dat beide supermarktformules over het land worden uitgerold.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2005, 23:10:36 door anjo »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Eko supermarkt
« Reactie #19 Gepost op: 19 augustus 2005, 16:38:22 »
ik was in alkmaar vandaag en gister. vergeten naar ekoplaza te gaan  :bonk:
,,,,فلافل