Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #460 Gepost op: 16 september 2005, 00:15:19 »
Maar denk nou even na, wat is het voordeel voor de AH als ze het visaroma erin laten zitten?

Ik kan niks bedenken en ga ervan uit dat er geen sprake van is ook.

Wie zegt dat de fabrikant t er uit heeft gehaald, of t toch heeft laten zitten, zonder dat AH er iets vanaf weet..?
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #461 Gepost op: 16 september 2005, 00:17:51 »
En waarom denk je dat ze dat risico zouden willen lopen, dat mensen met een ernstige visallergie er ziek van worden of erger? Dan kunnen ze het helemaal wel schudden verder!
Je kunt alles en iedereen wel wantrouwen natuurlijk. ::)

Offline Anne

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #462 Gepost op: 19 september 2005, 17:25:18 »
Ik heb ook 1 keer de hazelnoot met rozijntjes pasta gehad. Die was echt superlekker. Maar toenik een nieuwe pot wou kopen was hij ineens 6,50 euro, dus toch maar niet gedaan. De zonnebloempasta is veel goedkoper, dus die maar gekocht. Maar die was echt zo ongelooflijk smerig. Dus die raad ik je af, ik heb er 1 keer van gegeten, maar het is bijna niet weg te krijgen.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #463 Gepost op: 20 september 2005, 13:15:48 »
Bedoel je die kleine potjes in 4 smaken?

viv

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #464 Gepost op: 20 september 2005, 15:05:15 »
Dit klinkt allemaal zo lekker...
maar zie ze weleens staan bij de natuurwinkel en ik vind ze helaas zooo duur...

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #465 Gepost op: 21 september 2005, 00:45:26 »
En waarom denk je dat ze dat risico zouden willen lopen, dat mensen met een ernstige visallergie er ziek van worden of erger? Dan kunnen ze het helemaal wel schudden verder!
Je kunt alles en iedereen wel wantrouwen natuurlijk. ::)

wantrouwen is my middle name inderdaad.. t duurt bij mij gewoon heel erg lang voordat ik t vertrouwen weer terugheb.. ;) Beetje aard van t beessie
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #466 Gepost op: 21 september 2005, 20:21:25 »
En waarom denk je dat ze dat risico zouden willen lopen, dat mensen met een ernstige visallergie er ziek van worden of erger? Dan kunnen ze het helemaal wel schudden verder!
Je kunt alles en iedereen wel wantrouwen natuurlijk. ::)

wantrouwen is my middle name inderdaad.. t duurt bij mij gewoon heel erg lang voordat ik t vertrouwen weer terugheb.. ;) Beetje aard van t beessie

Ik ben het volledig met je eens. Ik waag me ook niet meer aan de AH-worst. Ik wil eerst wel een weten of het wordt bereid in een productie-lijn waar absoluut geen kans is op besmetting door vlees-producten. Het vetrouwen in AH is bij mij geschaad.

Heb overigens nog steeds geen persoonlijk antwoord en voorstel van AH ontvangen, behalve de simpele [ctrl-V] standaard-reactie die niet aansloot op mijn klacht...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #467 Gepost op: 21 september 2005, 20:59:49 »
Eet jij verder nooit iets wat gemaakt wordt in een fabriek waar ook vlees verwerkt wordt dan? Zoek je dat allemaal uit?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #468 Gepost op: 23 september 2005, 20:57:12 »
Eet jij verder nooit iets wat gemaakt wordt in een fabriek waar ook vlees verwerkt wordt dan? Zoek je dat allemaal uit?

Omdat ik geen kluizenaar wil worden, heb ik een gezonde mate van vertrouwen, met nog gezondere mate van oplettendheid. Maar in dit geval heeft AH mijn vertrouwen geschaad en ga ik er vanuit dat ze niet zomaar een productielijn verplaatsen. Als ik weet dat in een keuken op het zelfde "plankje" vlees en "mijn oorspronkelijk vegetarische" product wordt bereid is mijn voedsel "besmet" en sla ik over.

Zo zal ieder zijn grenzen hebben...

the_disheaver

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #469 Gepost op: 26 september 2005, 10:19:01 »
Eet jij verder nooit iets wat gemaakt wordt in een fabriek waar ook vlees verwerkt wordt dan? Zoek je dat allemaal uit?

Omdat ik geen kluizenaar wil worden, heb ik een gezonde mate van vertrouwen, met nog gezondere mate van oplettendheid. Maar in dit geval heeft AH mijn vertrouwen geschaad en ga ik er vanuit dat ze niet zomaar een productielijn verplaatsen. Als ik weet dat in een keuken op het zelfde "plankje" vlees en "mijn oorspronkelijk vegetarische" product wordt bereid is mijn voedsel "besmet" en sla ik over.

Zo zal ieder zijn grenzen hebben...
Je moet vooral zelf weten, maar graag ook goed lezen (en nadenken).

Er zat visaroma's in de worstsoort, en daardoor zaten in sommige andere worstsoorten sporen van vis.

Nu die vis uit de boterhamworst zitten, zal er ook geen sporen van vis meer te vinden zijn. Dus a) nee, ze hebben de productielijn niet verplaats en b) het is dus logisch dat er opeens nergens meer vis in zit.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #470 Gepost op: 27 september 2005, 00:12:36 »
Nu die vis uit de boterhamworst zitten, zal er ook geen sporen van vis meer te vinden zijn. Dus a) nee, ze hebben de productielijn niet verplaats en b) het is dus logisch dat er opeens nergens meer vis in zit.

Maar vega-robbies probleem gaat nog een stap verder. Hij wil geen producten die bereid zijn met machines waarin eerder vlees bereid is omdat je dan de kans hebt dat er een minieme dosis vlees in je vegetarische product terechtkomt.

Ik durf er niet met zekerheid iets over te zeggen, maar het lijkt me stug als er machines zijn die uitsluitend voor vegetarische producten gebruikt worden. Vergif erop innemen, gaat me nou net een stap te ver, maar het zou me hooglijk verbazen als op dezelfde machines die vegetarische boterham uitbraken niet ook Boerenmetworst, Cervelaatworst. Leverkaas, Palingworst en Varkenslever geproduceerd wordt.

Ik weet in elk geval zeker dat zoiets gebeurt bij kant-en-klare producten zoals de bao pao-broodjes en de magnetron-maaltijden en dat er daarom weleens per ongeluk een vleesrestje in zit, want dat heb ik een tijdje terug al eens nagevraagd. Toen werd me uitgelegd dat zo'n machine eerst een trits vegetarische producten eruitgooit en dan pas die met vlees, zodat 'besmetting' normaal gesproken niet voorkomt. Maar ja, het blijft mensenwerk en een enkele keer wordt de volgorde weleens omgedraaid, met alle gevolgen vandien.
 

Jippia

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #471 Gepost op: 29 september 2005, 14:15:15 »
Ik koop vaak de grotere potten van het merk Horizon. Die zijn in verhouding goedkoper en je kunt er een tijdje mee vooruit. Ik meng soms twee soorten op mijn boterham: op de ene helft een dun laagje van de één (bijvoorbeeld cashewnotenpasta) en op de andere een dun laagje tahin. De pasta's zijn wat plakkeriger dan de Calvé pindakaas (ik heb altijd die van de Aldi want die vinden wij het lekkerst), maar als je er wat rauwe pijnboom- of zonnebloempitten overheen strooit, is het heel goed weg te krijgen, gezond en smakelijk.  

Jippia


Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #472 Gepost op: 29 september 2005, 21:15:51 »
Ik vind die notenpasta's niet zo lekker. Het enige wat ik erin krijg is een lekkere boterham met pindakaas.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

viv

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #473 Gepost op: 30 september 2005, 00:04:19 »
Tahin, ja dat is ook lekker
ooit eens een potje aangeschaft voor een bepaald recept
aparte smaak, maar met veel dingen te combineren ;)

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #474 Gepost op: 20 oktober 2005, 14:55:18 »
Ik ben sinds kort verslaafd aan de 'Gemengde Notenpasta' van de natuurwinkel, volgens mij van het merk Horizon.
Zooo lekker, dat eet ik nog net niet met een theelepeltje uit het potje...

Het is wel vreselijk vet, met al die olieën; je moet ook elke keer weer even de olie door de pasta heenroeren. Levert leuke reacties op van collega's die alleen pindakaas kennen  ;D
Maar hee, het zijn góeie olieën toch? Ahem.

Oh! Ik zou het bijna nog vergeten; daar zitten amandelen en hazelnoten in, volgens mij...

Oef, krijg er spontaan trek van. Zaterdag maar weer even naar El Natuurwinkel!
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2005, 16:32:16 door Sander »

Aiko

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #475 Gepost op: 03 november 2005, 18:28:34 »
Ik meende mij te herinneren dat zeer onlangs iemand hier dit onderwerp over broodbeleg aanhaalde (geen idee meer waar) voor Petra, maar het zelf niet kon vinden. Kijk nu toch eens waar ik op stuit. Ik gooi het weer even in de aandacht voor de betreffende liefhebber(s).

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #476 Gepost op: 03 november 2005, 18:52:22 »
Ik zag vandaag in de natuurwinkel linzenpate broodbeleg. Leek me wel wat voor Christiaan.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #477 Gepost op: 04 november 2005, 14:38:21 »
Ik zag vandaag in de natuurwinkel linzenpate broodbeleg. Leek me wel wat voor Christiaan.

Bij welke winkel was dat?

En dank je Aiko, dat was ik. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #478 Gepost op: 04 november 2005, 17:38:36 »
Ik zag vandaag in de natuurwinkel linzenpate broodbeleg.

Bij welke winkel was dat?


Weteringschans, bij de houdbare broodbeleggen (tegenover de broodcounter).
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #479 Gepost op: 08 november 2005, 21:41:53 »
Ik zag vandaag in de natuurwinkel linzenpate broodbeleg.

Bij welke winkel was dat?


Weteringschans, bij de houdbare broodbeleggen (tegenover de broodcounter).

Het smaakt naar erwtensoep. :redface:
Ik wil vega bananenschuimpjes.