Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

viv

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #440 Gepost op: 01 september 2005, 23:34:33 »
heb even gekeken hier bij de AH maar er lagen geen worstjes met de tekst visaroma erop
neem aan dat daar dus geen vis in zit.......

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #441 Gepost op: 02 september 2005, 08:13:39 »
wil gewone worst kopen.  :-\

Dan kun je nog beter die vegaworst met visaroma kopen! :P

Ik heb hem voorlopig nog kunnen sussen met de quornworst van den Delhaize. ;)
« Laatst bewerkt op: 02 september 2005, 08:22:09 door Brent »

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #442 Gepost op: 07 september 2005, 19:58:29 »
Nou hij is er hoor, zonder vis... maar of ik t vertrouw... :-\
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #443 Gepost op: 07 september 2005, 23:13:38 »
Nu dus wel een dilemma, want ik ben huzarensalade aant maken. En dies echt heel lekker als die worst eringaat.. alleen die worst.

Aan de ene kant vertrouw ik t niet helemaal, misschien hebben ze gewoon t etiket aangepast..
Maar aan de andere kant: zal AH zo'n risico nemen? Of ligt t aan de fabrikant?

Wat jullie?
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #444 Gepost op: 07 september 2005, 23:20:07 »
Ze zullen echt niet het risico nemen om het etiket nu aan te passen terwijl er nog steeds visaroma in zit. Wat als nu iemand met een ernstige visallergie de worst eet en eraan overlijdt, omdat er niet op de verpakking stond dat er vis in zat? Zover zullen ze echt niet willen gaan.
Dus ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat als er nieuwe verpakkingen liggen dat deze zonder visaroma zijn vervaardigd als het niet bij de ingrediënten staat.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #445 Gepost op: 07 september 2005, 23:37:53 »
Vandaag bij de AH viel het me op dat er bij de kant-en-klaarmaaltijden nog maar een paar maaltijden zitten waarop een V staat. Bij de maaltijden die eerst ook een V hadden zit nu soms kippenbouillon (of het zat er al in).
« Laatst bewerkt op: 07 september 2005, 23:42:50 door Hizikigrrrl »

viv

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #446 Gepost op: 07 september 2005, 23:44:47 »
Dat viel mij ook al op!
weinig keuze nog in 'echte' vegetarische k&k stoommaaltijden
had vaak die met spaghetti maar dies niet vegetarisch meer zag ik ???

Offline Anne

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #447 Gepost op: 10 september 2005, 10:42:41 »
Ik zag gister dat ook in de vega-ham geen vis (sporen van vis) meer zit. En een week of twee terug dus nog wel.
Misschien hebben ze van hun hele vega-collectie het recept aangepast? Want eerst was het dus alleen de boterhamworst waar zeker vis in zat, en in de rest alleen 'mogelijk sporen van'. Dat zit er nu blijkbaar ook niet meer in..

Maar is het eigenlijk lekker? Ik eet het nl nooit en het is duur.

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #448 Gepost op: 10 september 2005, 11:05:36 »
Die sporen van vis kunnen in een product komen als er op dezelfde productielijn iets gemaakt of verpakt wordt waar vis in gebruikt wordt. Als er nu voor de vegaboterhamworst geen visaroma meer gebruikt wordt is de kans groot dat er in die hele productielijn geen vis meer gebruikt wordt, en dan is er dus ook geen risico meer dat er sporen van vis in de andere producten terechtkomen.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2005, 12:02:22 door Kiwi »

Offline Anne

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #449 Gepost op: 10 september 2005, 21:50:00 »
Dat klinkt heel logisch ja.. (ik had zelf de link alleen nog niet gelegd)
nou goede zaak iig. Ik vertrouw ah wel.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #450 Gepost op: 10 september 2005, 23:59:59 »
Die sporen van vis kunnen in een product komen als er op dezelfde productielijn iets gemaakt of verpakt wordt waar vis in gebruikt wordt.

Omdat we de fabrikant niet kennen en ook niet weten of men (of nog steeds) producten voor niet-vegetariers maakt, vertrouw ik het sowieso niet. Wie weet worden er in de zelfde productielijn of keuken nog steeds vleesproducten bereid en is de scheiding ongewijzigd.

Jammer, maar ik waag me er niet meer aan bij AH.

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #451 Gepost op: 11 september 2005, 00:14:30 »
We kennen de fabrikant inderdaad niet, maar zoals ik al eerder zie:

Ze zullen echt niet het risico nemen om het etiket nu aan te passen terwijl er nog steeds visaroma in zit. Wat als nu iemand met een ernstige visallergie de worst eet en eraan overlijdt, omdat er niet op de verpakking stond dat er vis in zat? Zover zullen ze echt niet willen gaan.
Dus ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat als er nieuwe verpakkingen liggen dat deze zonder visaroma zijn vervaardigd als het niet bij de ingrediënten staat.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #452 Gepost op: 11 september 2005, 00:24:53 »
We kennen de fabrikant inderdaad niet, maar zoals ik al eerder zie:

Ze zullen echt niet het risico nemen om het etiket nu aan te passen terwijl er nog steeds visaroma in zit. Wat als nu iemand met een ernstige visallergie de worst eet en eraan overlijdt, omdat er niet op de verpakking stond dat er vis in zat? Zover zullen ze echt niet willen gaan.
Dus ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat als er nieuwe verpakkingen liggen dat deze zonder visaroma zijn vervaardigd als het niet bij de ingrediënten staat.

Je bent goed van vertrouwen...

Geen bewust toegevoegde vis-aroma, maar mogelijk wel sporen van vis omdat het nog steeds kan dat er vlees- of visproducten worden verwerkt...

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #453 Gepost op: 11 september 2005, 00:30:39 »
Je bent goed van vertrouwen...

 :yes:

En ik heb hier al uitgelegd waarom.

Monique

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #454 Gepost op: 11 september 2005, 08:54:51 »
Ze zullen echt niet het risico nemen om het etiket nu aan te passen terwijl er nog steeds visaroma in zit. Wat als nu iemand met een ernstige visallergie de worst eet en eraan overlijdt, omdat er niet op de verpakking stond dat er vis in zat? Zover zullen ze echt niet willen gaan.
Dus ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat als er nieuwe verpakkingen liggen dat deze zonder visaroma zijn vervaardigd als het niet bij de ingrediënten staat.

Ik hoop het van harte, want als je er al niet meer op kunt vertrouwen wat er op een verpakking staat........... >:(

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #455 Gepost op: 12 september 2005, 16:45:39 »
Ze zullen echt niet het risico nemen om het etiket nu aan te passen terwijl er nog steeds visaroma in zit. Wat als nu iemand met een ernstige visallergie de worst eet en eraan overlijdt, omdat er niet op de verpakking stond dat er vis in zat? Zover zullen ze echt niet willen gaan.
Dus ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan dat als er nieuwe verpakkingen liggen dat deze zonder visaroma zijn vervaardigd als het niet bij de ingrediënten staat.

Ik hoop het van harte, want als je er al niet meer op kunt vertrouwen wat er op een verpakking staat........... >:(
De wetgever heeft daar iets voor bedacht: Het Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen. dit geeft het kader aan waarbinnen de etiketten aan eisen moeten voldoen. Dit op straffe van boetes.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #456 Gepost op: 13 september 2005, 15:49:54 »
Bij de maaltijden die eerst ook een V hadden zit nu soms kippenbouillon (of het zat er al in).

Echt waar? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog veel meer vega-bedrog aan het licht gaat komen...

Loopt er hier niet een goede letselschade-advocaat rond? ;)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2005, 15:50:25 door J@n »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #457 Gepost op: 13 september 2005, 16:02:29 »
Bij de maaltijden die eerst ook een V hadden zit nu soms kippenbouillon (of het zat er al in).

Echt waar? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog veel meer vega-bedrog aan het licht gaat komen...

Loopt er hier niet een goede letselschade-advocaat rond? ;)


Nou,ik heb geen zwart op wit bewijs, maar een jaar geleden hadden ze heel veel kant-en-klare maaltijden met zo'n V erop. Een poosje geleden was dat al minder en nu kon ik er snel nog zo'n 2 ontwaren.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #458 Gepost op: 15 september 2005, 14:08:20 »
Ik heb me toch ook niet gewaagd aan de 'vega' worst van AH.
Heb de vega leverworst van vetara, die smaakt ook erg goed, en die vertrouw ik wel :yes:
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #459 Gepost op: 15 september 2005, 14:17:56 »
Maar denk nou even na, wat is het voordeel voor de AH als ze het visaroma erin laten zitten?

Ik kan niks bedenken en ga ervan uit dat er geen sprake van is ook.