Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

overanalizing

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #400 Gepost op: 20 augustus 2005, 20:47:32 »
De lekkerste notenpasta die ik ken is van Abinda met tarwestroop, hazelnoten, plantaardige margarine, zeezout en vanille.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #401 Gepost op: 22 augustus 2005, 13:57:15 »
die notenpasta's van de reformzaak zijn best lekker, wel vaak wat minder goed smeerbaar dan calve pindakaas...

sesampasta vind in erg lekker en is ook erg gezond!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #402 Gepost op: 22 augustus 2005, 14:39:36 »
die notenpasta's van de reformzaak zijn best lekker
Alleen abnormaal geprijsd, ruim 5 euro per potje  :(

freesoul

Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #403 Gepost op: 22 augustus 2005, 20:16:10 »
Is wel duurder dan andere smeerpasta's, maar de smaak is ook veel intenser.. Waardoor je minder op je brood/rijstwafel/... moet doen  :)

NVB

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #404 Gepost op: 23 augustus 2005, 16:42:33 »
Dag mensen,

Ik heb mezelf ook maar aangemeld bij Vegatopia. Ik werk bij de Vegetariersbond en wij hebben naar aanleiding van de vegetarische boterhamworst veel reacties gekregen.
Ook wij hebben een officiele brief naar AH gestuurd. Zodra wij daar een reactie over krijgen, berichten wij daarover op de site.

Vandaag is ook een persbericht verstuurd waarin consumenten worden opgeroepen om zelf op onderzoek uit te gaan en eventuele twijfelgevallen te melden aan de NVB. Wij sporen jullie dus aan om kritisch naar etiketten te (blijven) kijken en misstanden te melden op info@vegetariers.nl

Morgen komt er als het goed is een bericht in het AD. De Volkskrant gaat er ook aandacht aan besteden.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #405 Gepost op: 23 augustus 2005, 16:54:28 »
Hee das goed zeg

geloven is zeker weten dat je twijfelt

nini

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #406 Gepost op: 23 augustus 2005, 21:26:32 »
In Deventer (filiaal Lange Bisschopsstraat, centrum) lagen alle soorten vega worst vandaag nog steeds vrolijk in de schappen, zonder waarschuwing of wat dan ook erbij. Volgens het automatische antwoord van de klantenservice waren alle produkten reeds uit de winkel gehaald. Ik heb maar een emailtje gestuurd naar de lokale krant.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2005, 21:26:53 door nini »

viv

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #407 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:17:35 »
Dit soort dingen moeten toch echt niet kunnen
... eet regelmatig die boterhamworst van AH

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #408 Gepost op: 25 augustus 2005, 23:48:44 »
Ook ik heb van AH een standaard-antwoord gehad. Over financiele compensatie werd met geen woord gerept. Schandalige, onpersoonlijke behandeling vind ik dit. Woensdag was ik nog in een AH. De "besmette" producten lagen nog gewoon in de schappen. Slechte zaak van AH.

Qua veg. burgers vertrouw ik nu alleen nog A-merken die uitsluitend vega producten voeren, zoals QUORN i.p.v. huismerken.
QUORN kan zich een schandaal niet veroorloven en zich nergens achter verschuilen. Tevens hoop ik dat de ALDI binnenkort een beperkt assortiment QUORN gaat voeren, dan is er in het geheel geen reden meer om AH te bezoeken.

Tevens hoop ik dat in navolging van Engeland, ook in Nederland op de producten naast het V-teken (de eventuele vertaling van) de tekst "SUITABLE FOR VEGETARIANS" komt.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2005, 23:51:30 door Vega-Robbie »

iedereenisgek

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #409 Gepost op: 26 augustus 2005, 00:16:12 »
Bij de AH hier ligt de boterhamworst al een paar dagn niet meer in de schappen. De andere producten geloof ik wel.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #410 Gepost op: 26 augustus 2005, 07:11:49 »
Om reakties als "Hahaha dat zal ze leren die pindavreters." kan ik anders wel lachen hoor. En een puberale reaktie als "Aan mijn worst hangt ook regelmatig een visaroma..." vind ik zelfs nog leuk gevonden ook! :)
Té simpel! Honderd miljoen keer gedaan!
Ik weet niet met wat voor mannen jij omgaat maar ik kende deze opmerking nog niet en ik vind hem buitengewoon grappig  ;D
Ik zit het me nu af te vragen en ik vrees dat ik het nogal flauw vind omdat mijn ooms als ze op het jaarlijkse familieweekend veel gedronken hebben ook van dat soort "grappen" maken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #411 Gepost op: 26 augustus 2005, 08:01:53 »
Bij de AH hier ligt de boterhamworst al een paar dagn niet meer in de schappen. De andere producten geloof ik wel.

Bij Albert is ie ook uit het assortiment.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #412 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:26:18 »
Om reakties als "Hahaha dat zal ze leren die pindavreters." kan ik anders wel lachen hoor. En een puberale reaktie als "Aan mijn worst hangt ook regelmatig een visaroma..." vind ik zelfs nog leuk gevonden ook! :)
Té simpel! Honderd miljoen keer gedaan!
Ik weet niet met wat voor mannen jij omgaat maar ik kende deze opmerking nog niet en ik vind hem buitengewoon grappig  ;D
Ik zit het me nu af te vragen en ik vrees dat ik het nogal flauw vind omdat mijn ooms als ze op het jaarlijkse familieweekend veel gedronken hebben ook van dat soort "grappen" maken.

Iek, wat een enge ooms heb jij dan...   :o
'fish are friends, not food!'

Elsbeth

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #413 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:43:02 »
Tevens hoop ik dat de ALDI binnenkort een beperkt assortiment QUORN gaat voeren, dan is er in het geheel geen reden meer om AH te bezoeken.
Sorry, maar zijn er aanwijsbare redenen om dat te hopen? Want anders kan je volgens mij wachten tot je een ons weegt voordat Aldi Quorn producten gaat verkopen...
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2005, 11:43:27 door Elsbeth »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #414 Gepost op: 26 augustus 2005, 12:23:28 »
Maar Quorn is ook niet zo'n lekker product hoor... Als je alleen hiervoor de AH al gaat boycotten (begrijp me niet verkeerd: ik vind vis in vega boterhamworst ook belachelijk)... terwijl zij verder wel heel veel doen voor vegetariërs en bijvoorbeeld heel veel biologische producten in hun assortiment hebben opgenomen (waardoor het makkelijker wordt voor mensen om dit te kopen, want niet iedereen heeft zin om naar een Natuurvoedingswinkel te gaan). De Aldi kan er volgens mij niet echt op betrapt worden een beetje milieubewust te zijn. Laat staan dat ze vegetarische producten in hun assortiment hebben. Waarom wil je dan zo graag boodschappen doen bij de Aldi?

Over Quorn heeft Dick/V eens wat gepost op het forum van de nvv:

Citaat
The authorities are happy to see us believing we have achieved great successes in terms of various rights and liberation movements through conversion. The capitalist system can adapt quite easily with consumer changes. In terms of animal suffering, people often quote successes regarding cosmetic testing, or the growth of vegetarianism. The consumers were given the highly acclaimed vegetarian 'wonder' food Quorn (produced by an ecologically destructive and vivisection based company) which was tested on animals and includes animal ingredients. Consumers were also fed Boots' cruelty -free image, hiding the face of vivisection they heavily indulge in. Looked at closely, the large amount of vegetarians in this country (7% it is put at) often still eat white meat (chicken, and other vegetables with wings) and still many more eat fish. The vegan population is put at 200,000 - compared with at least 600 million animals killed each year in the UK for food, it fades into relative insignificance.

bron:
http://www.arkangelweb.org/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=13

De link werkt helaas niet meer.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

nullium

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #415 Gepost op: 26 augustus 2005, 12:57:48 »
Dan pakken we gewoon de Google cache :-)

Google cache van die pagina.
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2005, 12:59:27 door nullium »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #416 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:21:25 »
Het stond vandaag in Volkskrants De Verleiding!
Eet gezond & eet taartjes

iedereenisgek

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #417 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:26:53 »
Het heeft een paar dagen trg ook in de rijn en gouwe gestaan..hoort bij het ad

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #418 Gepost op: 27 augustus 2005, 21:10:50 »
Stond ook in "De Dordtenaar" (dochter AD). Overigens lag het gisteren nog gewoon bij AH in Papendrecht in het schap...

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #419 Gepost op: 28 augustus 2005, 16:06:54 »
Maar Quorn is ook niet zo'n lekker product hoor...
De Aldi kan er volgens mij niet echt op betrapt worden een beetje milieubewust te zijn. Laat staan dat ze vegetarische producten in hun assortiment hebben. Waarom wil je dan zo graag boodschappen doen bij de Aldi?

Van QUORN waardeer ik het dat hun producten plantaardig zijn en het een gespecialieerde leverancier is. Hun beladen geschiedenis kende ik overigens niet.
De ALDI waardeer ik om hun consequent zeer goede kwaliteit en redelijke prijs van hun assortiment. Ze doen helaas (nog) niets voor vegetariers en dit zal ook wel niet gebeuren. Daarom is het tegen beter weten in.
AH hoeven we niet over te waarderen: ook zij beschouwen alles puur commercieel.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2005, 16:07:34 door Vega-Robbie »