Zoals door enkelen hierboven genoemd zit het in meer huismerk-producten van AH. Zo ook in de "VEGETARISCHE GEHAKT BIESLOOK" die ik gisteren 11 aug 2005 heb gekocht. Heb er een mailtje over opgesteld naar:
- AH
- Ned. Veg. Bond
- Voedsel- en Waren Autoriteit.
Hieronder de tekst:
Vegetariche Gehakt Bieslook van Albert Heijn blijkt NIET vegetarisch
Geachte mevrouw/mijnheer,
Gisteren heb ik als vegetariër bij uw filiaal bij de MIRO te Leeuwarden vegetarisch broodbeleg gekocht. De belangrijkste reden voor het boodschappen doen bij AH i.p.v. bij de ALDI is het grote assortiment vegetarische producten.
De Vegetariche Gehakt Bieslook koop ik vaker bij AH en het smaakt me prima.
Bij thuiskomst, in Franeker bleek dat er dan wel met grote letters VEGETARISCH en het V-teken op staat, maar dat het bij bestudering van de ingediënten-opgave de tekst "Bevat mogelijk sporen van vis".
Het product is hiermee volgens mij NIET VEGETARISCH, ik vind dit een zeer kwalijke zaak en ik voel me hierdoor misleid door AH. Ook het vertrouwen in AH is hiermee schade toegedaan. Ik ga nog strikter letten op mijn merk-keuze en mij beperken tot A-merken die bij voorkeur UITSLUITEND vegetarische producten maken. Bij dit huismerk van AH weet je niet op welk bedrijf dit product wordt gemaakt. Mogelijk wel bij een groot zuivel-, vis- of vleesverwerkend bedrijf. Het bedrijf behoort volgens mij zo ingericht te zijn at besmetting niet mgelijk is. Ethische aspecten spelen voor mij hierbij ook mee uiteraard. Liefst betrek ik zo'n product bij een bedrijf die het vegetarisme een warm hart toedraagt, zoals QUORN.
Vriendelijk maar dringend verzoek ik u het volgende:
het product aan te passen. Bijvoorbeeld niet meer als VEGETARISCH te bestempelen of een andere "vertrouwde" leverancier te kiezen waar geen kans is op "besmetting".
Omdat het product terugbrengen naar Leeuwarden duurder is dan restitutie te verrichten verzoek ik u de aankoopbedragen aan mij te retourneren. Het betrof:
128 gram voor EUR 2,24 en 132 gram voor EUR 2,31, beide met streepjescode: 2303711402247. Gaarne totaalbedrag EUR 4,55 overmaken op mijn Postbanknummer @@@@@@@
Op uw eventuele verzoek Wil ik u de producten (op uw kosten) retour zenden; anders ga ik ze aan de zeemeeuwen voeren.
Ik hoop dat AH mijn vertrouwen gaat terugkrijgen.
P.s. Ik heb bewust niet gekozen voor uw specifieke Klachtenformulier, omdat daarin geen voorziening zit om een CC te verstrekken aan derden zoals de Ned. Vegetariërs Bond en de Voedsel- en Waren Autoriteit.
Gaarne uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Robert Hoekstra
@@@@@
@@@@@@
@@@@@@