Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #280 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:31:36 »
Druiloor is veel cooler.

Mijn moeder zou hem zonder twijfel 'floeperd' noemen. 8)
Als de hele kwestie haar überhaupt iets zou kunnen schelen, that is.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #281 Gepost op: 11 augustus 2005, 22:36:11 »
ik zou dat een rechter wel eens willen horen bevestigen. De nvb zou eigenlijk naar de rechter moeten stappen, maar ze willen vast niet hun relaties met AH op het spel zetten. Hebben we niet ergens een rijke gepensioneerde vegetarier rond lopen die zin heeft in zo'n rechtzaak. Zeg maar de Oltmans onder de vegetariers.

Als de NVB niks durft dan zijn ze toch niet echt de goede vertegenwoordiging voor vegetariers. Maar wellicht kan NVB als ze zo een goede contacten hebben AH even goed toespreken. En anders rechtzaak of zorgen dat 'vegetarisch' vastgelegd aan regels.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #282 Gepost op: 11 augustus 2005, 23:50:01 »
zoek vegetarisch maar op in de van dale.... maar goed, das niet wettelijk he....
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #283 Gepost op: 11 augustus 2005, 23:52:28 »
Gebeld! Volgens de VWA is er geen wettelijk verbod op het gebruik van visproducten in vegetarische producten, maar ze vinden het wel vreemd. Ze willen graag een scan van de verpakking met de ingredientenlijst hebben, wie heeft er een verpakking en kan die even scannen? Ik kan vanavond niet meer langs de AH helaas.

Ik wil dat wel ff doen hor, ik koop een verpakking, scan em in,en breng em weer terug 'niet vegetarisch'  ;D
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #284 Gepost op: 12 augustus 2005, 00:04:17 »
Foto maken ter plekke kan natuurlijk ook.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #285 Gepost op: 12 augustus 2005, 00:44:23 »
Gebeld! Volgens de VWA is er geen wettelijk verbod op het gebruik van visproducten in vegetarische producten, maar ze vinden het wel vreemd. Ze willen graag een scan van de verpakking met de ingredientenlijst hebben, wie heeft er een verpakking en kan die even scannen? Ik kan vanavond niet meer langs de AH helaas.

Ik wil dat wel ff doen hor, ik koop een verpakking, scan em in,en breng em weer terug 'niet vegetarisch'  ;D

Je had al een verpakking gekocht, als bewijsmateriaal!

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #286 Gepost op: 12 augustus 2005, 00:47:01 »
Ja, Annemieke heeft gelijk:

heb de verpakking maar aangeschaft als bewijs

 ???

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #287 Gepost op: 12 augustus 2005, 11:17:47 »
Ik kreeg een keurig telefoontje terug van de klantenservice. De leverancier is door onze actie (!)bezig de receptuur te veranderen. Of het er nu op staat omdat de oorspronkelijk receptuur is aangepast of omdat de regelgeving de oorzaak was kon de dame niet vertellen. De suggestie van mij om dit te publiceren, op zijn minst in Alerhande, zou ze doorgeven. Zelf ging ze daar niet over, zei ze. Maar wel veel excuses en zo.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #288 Gepost op: 12 augustus 2005, 12:21:21 »
Zoals door enkelen hierboven genoemd zit het in meer huismerk-producten van AH. Zo ook in de "VEGETARISCHE GEHAKT BIESLOOK" die ik gisteren 11 aug 2005 heb gekocht. Heb er een mailtje over opgesteld naar:
- AH
- Ned. Veg. Bond
- Voedsel- en Waren Autoriteit.

Hieronder de tekst:

Vegetariche Gehakt Bieslook van Albert Heijn blijkt NIET vegetarisch

Geachte mevrouw/mijnheer,

Gisteren heb ik als vegetariër bij uw filiaal bij de MIRO te Leeuwarden vegetarisch broodbeleg gekocht. De belangrijkste reden voor het boodschappen doen bij AH i.p.v. bij de ALDI is het grote assortiment vegetarische producten.

De Vegetariche Gehakt Bieslook koop ik vaker bij AH en het smaakt me prima.
Bij thuiskomst, in Franeker bleek dat er dan wel met grote letters VEGETARISCH en het V-teken op staat, maar dat het bij bestudering van de ingediënten-opgave de tekst "Bevat mogelijk sporen van vis".

Het product is hiermee volgens mij NIET VEGETARISCH, ik vind dit een zeer kwalijke zaak en ik voel me hierdoor misleid door AH. Ook het vertrouwen in AH is hiermee schade toegedaan. Ik ga nog strikter letten op mijn merk-keuze en mij beperken tot A-merken die bij voorkeur UITSLUITEND vegetarische producten maken. Bij dit huismerk van AH weet je niet op welk bedrijf dit product wordt gemaakt. Mogelijk wel bij een groot zuivel-, vis- of vleesverwerkend bedrijf. Het bedrijf behoort volgens mij zo ingericht te zijn at besmetting niet mgelijk is. Ethische aspecten spelen voor mij hierbij ook mee uiteraard. Liefst betrek ik zo'n product bij een bedrijf die het vegetarisme een warm hart toedraagt, zoals QUORN.

Vriendelijk maar dringend verzoek ik u het volgende:
het product aan te passen. Bijvoorbeeld niet meer als VEGETARISCH te bestempelen of een andere "vertrouwde" leverancier te kiezen waar geen kans is op "besmetting".
Omdat het product terugbrengen naar Leeuwarden duurder is dan restitutie te verrichten verzoek ik u de aankoopbedragen aan mij te retourneren. Het betrof:
128 gram voor EUR 2,24 en 132 gram voor EUR 2,31, beide met streepjescode: 2303711402247. Gaarne totaalbedrag EUR 4,55 overmaken op mijn Postbanknummer @@@@@@@
Op uw eventuele verzoek Wil ik u de producten (op uw kosten) retour zenden; anders ga ik ze aan de zeemeeuwen voeren.


Ik hoop dat AH mijn vertrouwen gaat terugkrijgen.
P.s. Ik heb bewust niet gekozen voor uw specifieke Klachtenformulier, omdat daarin geen voorziening zit om een CC te verstrekken aan derden zoals de Ned. Vegetariërs Bond en de Voedsel- en Waren Autoriteit.
Gaarne uw reactie.

Met vriendelijke groet,
 
Robert Hoekstra
 
@@@@@
@@@@@@
@@@@@@

Aiko

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #289 Gepost op: 12 augustus 2005, 12:24:36 »
De zeemeeuwen zullen blij zijn.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #290 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:08:53 »
Prima brief, misschien ook even bellen?!
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #291 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:09:11 »
De zeemeeuwen zullen blij zijn.

Ja, die nemen het niet zo nauw als wij vegetariërs; die lusten alles en schrokken het in vlot tempo weg... :-)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #292 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:37:25 »
Nou, als ik het al in huis had, had ik het nog wel opgegeten hoor.

Elsbeth

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #293 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:47:34 »
Ja ik ook. Toch vind ik het enigzins achterlijk dat AH zo'n product verkoopt. Hadden ze ook kunnen wachten met het product op de markt brengen.
Maar ik eet zelf af en toe vis (1x in de maand/2 maanden), dus voor mij zou het sowieso niet echt een probleem zijn.

Mel

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #294 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:54:38 »
Ik vind het ook heel raar, juist voor een bedrijf als AH. Dat had ik toch niet van ze verwacht.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #295 Gepost op: 12 augustus 2005, 14:58:38 »
Ja, Annemieke heeft gelijk:

heb de verpakking maar aangeschaft als bewijs

 ???



klopt idd..... inhoud aan de dieren gegeven, hij ligt er nog.. was em kwijt   :-[

zal zo me scanner aant werk gaan krijgen
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #296 Gepost op: 12 augustus 2005, 15:43:11 »
Het verklaart misschien wel waarom mijn kat onlangs erom zat te bedelen toen ik het eens in huis had.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #297 Gepost op: 12 augustus 2005, 16:03:58 »
haha daarom doen ze t.. omdat de katten van de vega's zo ook es worst krijgen ;)
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #298 Gepost op: 12 augustus 2005, 20:14:46 »
Foto gemaakt, dat was duidelijker dan scannen:

http://www.kimske.nl/fotos/div/vega.jpg


Heb even onderstreept voor de duidelijkheid.. Vraag me nu ook af of die Bouillon wel vega is..
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2005, 20:17:07 door kimske »
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #299 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:09:41 »
Kan hier eigenlijk geen melding van worden gemaakt op de voorpagina van vegatopia, of is het daarvoor een te marginaal product (ik herinner me dat bij de vis in vruchtensap het wel op de voorpagina stond, maar dat betrof meer producten)
,,,,فلافل