Vegatopia Forum

Blokjes babyvoeding om in te vriezen?

Charlotte

Blokjes babyvoeding om in te vriezen?
« Gepost op: 31 juli 2005, 18:45:53 »
Ik heb voor mijn dochter (10 mnd) allemaal blokjes groente in de vriezer, broccoli, worteltjes, bloemkool, sperziebonen maar ook rijst en macaroni. Ik merk nu dat ik niet erg creatief ben; Wie weet lekkere en goede combinaties en doe je daar ook kruiden bij??
Wat kan evt nog meer prima ingevroren worden speciaal voor baby??
*Ik vind al die babyvoeding boeken maar onhandig, ik wil in t "groot" koken en hup de vriezer in zodat je altijd zo iets kan pakken, combineren en op tafel zetten.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2005, 22:49:20 door Sander »

Kiwi

Re:blokjes babyvoeding??
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2005, 19:33:07 »
In deze draad staan wel wat tips en ideeën.

Charlotte

Re:Blokjes babyvoeding om in te vriezen?
« Reactie #2 Gepost op: 02 augustus 2005, 22:50:46 »
Neeeee, heel interessante draad maar dat is niet wat ik zoek.

Ik wil graag weten wie wat het handigst vind om in de vriezer te hebben, en men neme dan 3 blokjes van dit en 2 blokjes van dat zoietserigs...

Kiwi

« Reactie #3 Gepost op: 02 augustus 2005, 22:58:11 »
Ooowww, daar heb ik geen verstand van hoor. :P

Offline Wup

• 138
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 02 augustus 2005, 23:13:54 »
Hoi Charlotte,

Zo deed ik het in het bij mijn eerste ook hoor. Werkte prima. Blokje sperzieboontjes, blokje worteltjes, blokje aardappelpuree, of pasta. Wat je ook kunt doen is gewoon koken en wat je over hebt invriezen in kleine porties. (mits niet te zwaar gekruid, alhoewel ze daar al snel tegenkunnen hoor. Niet teveel zout).
Wat ik ook deed was een avondje 'koken voor de kleine'. Dus een pan met groente, en tomaten (zeg maar spaghettisaus) en pasta en dat door de blender (kort of lang, afhankelijk van de leeftijd van de kleine) en invriezen in die olvaritpotjes. Heb je altijd voorraad.
groets, Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Danielle

« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2005, 23:48:26 »
Jummiehapjes:

- bruine bonen met appel en klontje boter of gemalen cashews
- rijst met bak nasigroenten en licht gekruid. Alleen de groenten pureren voor vanaf 8 mnd
- rijst met tutti frutti
- 2 blokjes aardappel, 4 groente en 2 tofu. Snufje kruiden wat lekker is bij groente.
- alleen aardappel en groente geven en los een stukje tempé: vindt mijn dochtertje heerlijk.
-'linzensoep': gepureerde linzen met uien en een beetje kerrie
- couscous is al lekker fijn, maar toch met stukjes en goed bio te verkrijgen
- half eitje of kaas doet het bij vrijwel iedere groente goed
- witlof, paprika en tomaat smaken heerlijk samen. mais ipv rijst/aardappel is ook erg lekker erbij. is wat zoeter.
- een diepvriespak gesneden bladspinazie in deelblokjes is kant-en-klare blokjesgroente
- broccoli met pindakaas, als je geen allergie risico hebt.
- doperwten zijn ook lekker zoet en al vrji snel ongeprakt te eten. Vol eiwit èn ijzer
- mexicaans hapje met kidneybonen, tomaat, paprika, maïs en ui. Vers er nog wat avocado door doen
- witlof, andijvie, zuurkool of spinazie met banaan en kaas